#21
|
|||
|
|||
Je kunt er prima een ander gasklephuis opzetten, je kunt op zoek gaan naar eentje van een ford mustang 5.0(die worden vaak gebruikt), of eentje van een vr6..
Dan kun je idd de KMS erop bouwen, en met wat spelen idd wat meer vermogen eruit halen. |
#22
|
||||
|
||||
Quote:
weet je zo of die van een vr6 of van de mustang 1 op 1 past?
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk…. |
#23
|
|||
|
|||
die van een vr6 is wel wat kleiner, maar met een mooie allu adapterplaat is alles pas te maken toch! misschien heb ik nog wel een gasklep liggen van een vr6 zal zaterdag is ff voor je kijken, en oja om je ecu immo vrij te maken ben ik je ecu nummer ff nodig, kan ik ff kijke of ik deze eventueel voor je kan kraken. als je dat zou willen.
|
#24
|
||||
|
||||
Quote:
als je de optie hebt moet je dit zeker doen, moet je niet eens over willen twijfelen. ik denk dat een gasklephuis van een vr6 kleiner is,daarom vroeg ik ook naar de diameter. en laat ik is een ander balletje opgooien, wat als je nu is die originele gashuis open breekt. in het plastic elektronica gebeuren zit vast een asje of een heveltje van ijzer, als je op dit asje een nieuwe hendeltje las waar een kabel op kan, ben je ook klaar. gasklephuis heb je toch ook al betaald zoek vervolgens een los tps sensortje en knutsel deze er bij in, programmeer hem in je kms en klaar is bert mijn ervaring is dat het zoeken naar dergelijke onderdelen wat in de buurt komt van passen, en het dan uit eindelijk nog passend moeten maken, meer tijd en denkwerk kost dan het verbouwen van je eigenspullen wat je gewoon hebt.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! Last edited by vwmk2driver : 06-05-2010 at 22:44. |
#25
|
||||
|
||||
De blokkering zit in de combinatie tussen ECU en tellerunit, heb je de originele tellerunit erbij en wil je die gebruiken dan is het volgens mij geen probleem.
Anders zul je idd de blokkering eruit moeten laten halen. De mijne is al gedeblokkeerd, ik geloof dat het ergens rond de 150/200 euro kost maar dat weet ik niet precies. Het electronisch gaspedaal kun je niet zomaar omwisselen voor een kabelbediend exemplaar. Dan weet de ECU niet wat er aan de hand is en kan die de motor niet aansturen voor de gasklepstand. KMS zal alle technische snufjes van de R32 wel kunnen aansturen (mits je de goede versie van KMS hebt). Dus dat zal het probleem niet zijn. Maar waarom zou je er KMS op willen hebben? Origineel is er al 290pk en rond de 360nm uit te halen Zonder KMS. Als je er meer uit wilt halen zul je aanpassingen aan het blok zelf moeten doen. De koppeling tussen ECU en tellerunit is trouwens wel via CANBUS, dit ter info.
__________________
--------------------------------------------------- If your car doesn't scrape it's not low enough! Corrado -Edition 3.2- project car New Beetle 1.6 Passat variant 1.8 20vt |
#26
|
||||
|
||||
Ik krijg de tellerunit er niet bij, en heb nog een kms systeem liggen.
Heb je trouwens toegevoegd op msn voor de schema,s.
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk…. |
#27
|
||||
|
||||
sow das al ff geleden
nouw heb de motor al een 2 weken binnen, heb het behoorlijk druk. maar goed. blok al ontdaan van overbodige kneut. korte multiriem gehaald en er net opgezet, dus zonder airco en stuurbekrachtiging. heb een 80mm gasklephuis met kabel. en met van kronenburg heen en weer gemailt en de kms komt er dus op. de ccm vr6 bak komt een andere 5e gang in zodat ie wat harder kan lopen. deze komt uit een ayc bak en zou met 7500 toeren goed moeten zijn voor 299kmh. (originele ccm is bij 7000 toeren goed voor 265) weet dat dit zonder luchtweerstand is maar het gaat om het id. met een beetje geluk hangt ie er zaterdag avond in. ( dan zal ik ook maar eens wat foto,s gaan maken)
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk…. Last edited by BeRt_16VT : 03-06-2010 at 16:49. |
#28
|
|||
|
|||
Welk gasklephuis heb je nu liggen? En zit daar ook een TPS op?
|
#29
|
||||
|
||||
is een universeel, kan gewoon een tps op. ga ik maandag avond even voor passen, anders moet er 1 van een nissan op
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/80mm...5fAccesso ries past vrij goed en zit een plaat bij om als adapter te gebruiken
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk…. |
#30
|
|||
|
|||
Ok, netjes! Welke TPS ga je gebruiken?
|
#31
|
||||
|
||||
maandag avond ga ik even naar siebers race service, die dacht dat ie wel wat had liggen. anders ff bij de nissan dealer bestellen.
dan moet ik nog de uitlaat, flens van r32 op spaghetti vr6 laten lassen. koelsysteem maken en dan naar van kronenburg. mooiste zou natuurlijk zijn dat ik er mee naar dub05 kon maar dat zal er wel niet in zitten. dan maar met de mk3
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk…. |
#32
|
||||
|
||||
gasklephuis
Quote:
alpha romeo 3.2 24v schijnt goed gasklephuis te zijn maar orgineel motormanagement werkt gewoon prima weet niet veel van kms maar de kms die ik ken staat gelijk aan ecu van vr6 g60 je kan je voorstellen dat de ecu van de r32 met een aardige verjongingskuur tov de vr6 en g60 iets sneller zijn signalen en zaakjes op orde stelt kwa afstelling etc. maar succes met je project duurt altijd net iets langer als je denkt maar kronenburg zal niet stil zitten, hebben ze al weer een fijne nieuwe versie? |
#33
|
||||
|
||||
iemand die je ecu vrij kan maken is theo kloosterman zit ergens in friesland heeft die bij m'n maat ook gedaan (bivw16vg60) mijne is over zee geweest wegens omstandigheden maar kloosterman maakt dat voor je
|
#34
|
||||
|
||||
ik vind niet dat je de ecu van een vr6 of g60 er mee kunt vergelijken.
het is gewoon vrijprogrammeerbaar. ik laat um in principe op de oudere type computer lopen. kwa signalen en zo maakt het niets uit, zat alleen met de nokkenas aansturing. dit is volgens hun wel te doen met kms. hebben zo tezien ook weer een firmware upgrade voor de ecu
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk…. |
#35
|
||||
|
||||
zo blok en bak hangen erin, bak 5e gang vervangen., voorste motorsteun verlast.
en maar meteen de wiechers voor onder erop gezet. ga me nu eerst douche voordat mn toetsenbord helemaal zwart is
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk…. |
#36
|
||||
|
||||
Quote:
lekker bezig! maar is de lens van je camera ook zwart?
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#37
|
||||
|
||||
moh veel werk gehad heb maar 2 foto,s gemaakt. en moet nu toch wat gaan eten en zuipen. dus beelden komen nog
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk…. |
#38
|
||||
|
||||
Quote:
toch geen beelden van dat zuipen van jou daar zijn al genoeg plaatjes van geshoten... |
#39
|
||||
|
||||
zijn maar een paar fototjes
de kop de veel te korte multiriem hij hangt er in! jaja het begin is er. en vandaag carterpan eronder uit gehaald, zit een scheur in en brandstof lijst er af gehaald, beide zijn weg om gelast te worden. en toen maar ff de oliefilter steun gemod: foto is wel wat gedraaid.
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk…. |
#40
|
||||
|
||||
deze lijkt wel dieper te hangen dan de vr6 of lijkt het maar zo?
ok zit nog geen inlaat op maar toch... lekker bezig bert
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|