Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-05-2010, 21:38
bluewolf bluewolf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 9
Default Santana 82 losse onbekende stekkers?

Hallo Allemaal.
Eerste keer sinds jaren dat ik zelf eens wat post, maar snap het even niet meer en hoop dat n ander dat wel doet..
Bij mijn Santana 1.6GL uit 1982 was ik voor iets anders bezig achter de zekeringkast, toen ik losse stekkers vond. Ik heb al in een schema online gekeken maar kom er niet uit. Weet iemand waar deze stekkers voor zijn en waar ze horen?
1. Geel bruine, komt achter het SVA steuergerat(?) relais vandaan




2. zwart, pinnetje in de stekker. komt achter zekeringkast linkerzijde vandaan.




3.Grijs witte draad, platte pin in stekker. Kan niet goed zien waar vandaan.

.

Voor zover ik weet werkt verder alles aan de auto, alleen stationair schokt ie ietsjes. Waar zijn de stekkers van? Alvast bedankt!

Last edited by bluewolf : 04-05-2010 at 22:14.
Reply With Quote
  #2  
Old 05-05-2010, 18:54
bluewolf bluewolf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 9
Default

Hmm. de rotor en verdeler vervangen, bougiekabels eens met de plantenspuit erbij bekeken (bleef t zelfde), bougies er allemaal uit gehad (zagen er prima uit), bougiekabels doorgemeten (geen vreemde waarden), temperatuurvoelertjes de stekkers losgetrokken (sloeg ie af, dus die werken), stelschroef op de carb beetje verdraaid en weer terug (ging alleen hoger stationair). Olie is goed, koelvloeistof ook (dus geen lekke kop oid).Vacuumsysteem top, net alle slangetjes vervangen Wat kan het dan wel zijn dat ie niet helemaal 100% mooi loopt, ik zit toch aan de losse stekkertjes te denken... wie weet waar ze horen?
Reply With Quote
  #3  
Old 05-05-2010, 18:56
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

meestal liggen er wel een paar kabeltjes los achter de zekeringkast,stationairprobleem zit waarschijnlijk in je carb.heb zelf 2 auto's gehad met dit blok en geen een van beide liep mooi strak.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #4  
Old 05-05-2010, 23:15
bluewolf bluewolf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 9
Default

Okee, bedankt voor je reactie. Als het normaal is dan is er niks aan t handje.. maar wilde het even zeker weten voor ik de hele kermis weer dichtbouw.
Dat ie niet helemaal perfect loopt vind ik niet eens zo erg, als ie maar door de CO meting gaat komen binnenkort... Al is die marge van 5%CO vrij ruim maar toch..
Reply With Quote
  #5  
Old 06-05-2010, 22:39
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ik heb bij m'n auto het hele elektriek nagelopen en uitgezocht waar alles bij/op hoorde maar ik bleef wat kabels overhouden...
zullen wel niet gemonteerde opties oid zijn.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #6  
Old 07-05-2010, 11:23
bluewolf bluewolf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 9
Default

Okee dankje nou eentje komt dus achter het relais van de SVA en dat is van je shiftlight of econometer en die werken prima.. de ander achter de koplampsproeirelais vandaan en die krijgt ook stroom ( motortje draait alleen niet, die zit vast helaas).
dus dan blijft er 1 over, maar gezien jullie reacties geloof ik dan ook wel dat het niet gemonteerde opties zijn. toppie!
Reply With Quote
  #7  
Old 07-05-2010, 17:57
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

1tje maar over? ik hou er wel 5 over ofzo plus 2 dikke plussen....
maar niks aan de hand
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #8  
Old 17-05-2010, 23:44
vwsantana1982 vwsantana1982 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 51
Default

stationair schokken is een bekend probleem bij de santana had mijne ook. Zit in de carburateur. Pierburg kwaaltje.
Reply With Quote
  #9  
Old 18-05-2010, 00:13
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Die losse kabels moet je, je inderdaad niet druk over maken. Als je de zekeringkast demonteerd kom je er waarschijnlijk wel meer tegen. Deze steken waarschijnlijk uit de hoofdkabelboom. Maar zoals al gezegd, ze zijn niet nodig voor je auto.
Reply With Quote
  #10  
Old 18-05-2010, 07:23
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

meestal zit t em in de carb.accelaratie sproeier of dat leertje met die veer erachter,is wel eens wat minder aan t worden in de loop der jaren,heb je carb.al eens schoongemaakt met carb.reiniger en dan gas geven met de hand(met doekje)op de carb.boven op(smoren)dat trekt al t vuil erdoorheen,kan helpen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum