#1
|
||||
|
||||
"Velgbescherming"
Hey peeps!
IK ben op het punt om bandjes aan te schaffen voor mijn Snowflakes. Nu heb ik de 165/55 R14-ers op het oog, maar van bv. Bridgestone vind ik ze wat aan de dure kant. Nankang levert ze echter ook: de Nankang AS-1. Deze band is echter met 'velgbescherming' en ik heb begrepen dat dit een dikkere rubbere rand is. Zie: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop....=107&sowigan=So Maar in hoeverre is deze velgbescherming 'lelijk' te noemen. Wat zijn de meningen hierover en heeft iemand misschien een goede close-up foto ervan? Ik heb mijn Snowflakes volledig opgeknapt en opnieuw laten afdraaien, dus ik zou graag van te voren willen inschatten of ik zo'n velgbeschermer storend vind of niet... Het scheelt namelijk dik twee tientjes per band. Info = welkom! En dan hopelijk binnenkort de Snowflakes (en het verlagingskitje) onder de Polo Sedan/Classic knuppelen !! |
#2
|
||||
|
||||
Dit is de Nankang Ns2 met velgbescherming , dit is dan 195/45x15 om een 8,5j velg .
Dan heb je een idee hoe zo'n velgbeschermingsrand valt .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
Ik heb nankang 185-35R17 ns2 met velgbescherming om een 7J. Maar als je banden getrokken staan, heb er in principe weinig aan, omdat ze binnen je velgrand vallen.
__________________
Mijn auto's: 98'er Golf mk4 V5 Highline (daily) 84'er Golf mk1 1.6 cabrio (project) |
#4
|
||||
|
||||
oke duidelijk. Zo storend vind ik het helemaal niet bij jouw wieltjes Wytze!
Logisch dat ze inderdaad geen nut hebben als de bandjes getrokken staan; maar het ging me meer om hoe het eruit ziet. Op 'normale' velgen vind ik die beschermers niet zo mooi namelijk: zo'n lelijke dikke rubber rand die verder uitsteekt dan je velg. Zouden 165/55-14 banden getrokken genoeg zijn op 6J Snowflakes om hetzelfde effect als Wytze's velgen te krijgen... Of zal dit niet getrokken genoeg staan en zal ik dan eerder richting de 155/55-14-ers moten gaan? (maarja die laatste zijn weer zo smal...) Enig idee? Suggesties? Alles welkom! |
#5
|
||||
|
||||
Als je ze toch getrokken wilt hebben, is het toch nutteloos om banden met velgbescherming te nemen? :P
__________________
'94 VW Golf III Variant 1.4i (daily) '90 BMW E30 318is (fun fun fun) |
#6
|
||||
|
||||
@ Ian:
Zoals ik al eerder zei: het gaat om geld. MET velgbeschermer zijn ze te koop van Nankang en die zijn ruim 2 tientjes per band goedkoper dan bijvoorbeeld Bridgestones. MAAR... als die velgbeschermers er niet uitzien op de banden, dan wil ik wellicht alsnog die duurdere nemen. Dat is wat ik wil weten/peilen. Uiteraard snapt iedereen dat velgbeschermers geen nut hebben bij getrokken bandjes. Het gaat dus om de afweging tussen de prijs en het uiterlijk tussen met of zonder deze beschermers... Snapez-vous?! |
#7
|
||||
|
||||
155/55-R14 staat nog getrokkener:
Maarja, is wel weer erg smal ... Opzich zou dat nog wel gaan op een klassiek VW'tje toch?! Ik heb meningen nodig! |
#8
|
|||
|
|||
toch denk ik dat velgbescherming bij getrokken banden wel nut heeft, de bescherming werkt dan als een "deflector" voor steentjes...
minder steenslag op je randjes (mijn mening in elk geval...)
__________________
Polo 9N TDI - 145pk / 340Nm by VVT
MK4 TDI (AGR) - 435000km => SOLD!
Passat 3B Variant (AHU) - Chipped by VAGtechniek
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Sorry had het even verkeerd begrepen. Dacht dat banden mét bescherming duurder waren. Dat maakt de zaak natuurlijk weer anders. Op jettaracing's velgen staat het niet mis in elk geval.
__________________
'94 VW Golf III Variant 1.4i (daily) '90 BMW E30 318is (fun fun fun) |