Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 16-04-2010, 17:07
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
met die settings van de pomp had ik dus 178pk.....

Oooh dat is het eerste wat ik daar van hoor
Nee serieus, ik dacht dat hij nog stond geschroefd gelijk je ermee naar de apk bent geweest...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #22  
Old 16-04-2010, 22:19
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

ik rijd met een 1.6 td blokje.
ik moet nog meten maar geschat rond de 175 pk in een auto van 740 kg ,blokkie helemaal zelf gebouwd met ondersteuning van bert onze diesel maniak.
trek er nu al menig gezichten mee om en dat vind ik wel gaaf.

de krukas van een tdi en td is kwa vliegwiel pasvlak gelijk.

tdi/g60/2l 16v etc is allemaal gelijk,kwa passing.

ik heb mijn vliegwiel wel afgedraaid idd. maar zonder afdraaien past die ook.

prise as van g60 en tdi is ook allemaal gelijk.

kan er kort overzijn het past gewoon, ik heb het zelf ook dus ja...
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!

Last edited by vwmk2driver : 16-04-2010 at 22:22.
Reply With Quote
  #23  
Old 16-04-2010, 22:30
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

als je je bakcode even opzoekt kan ik even kijken wat je nog kunt doen met je bak.

bakcode staat bovenop het middendeel. langs de verbindings naad bij de boutjes.
naast de schakeltoren.

je hebt een 0.717 5de versnelling van de asd
en een 0.689 van de transporter t4 incombinatie met een 3.1 is dat erg lang..

maar wees gerust er is nog meer mogelijk..maar dat gaat erg in de papieren lopen.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote
  #24  
Old 16-04-2010, 22:49
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
als je je bakcode even opzoekt kan ik even kijken wat je nog kunt doen met je bak.

bakcode staat bovenop het middendeel. langs de verbindings naad bij de boutjes.
naast de schakeltoren.

je hebt een 0.717 5de versnelling van de asd
en een 0.689 van de transporter t4 incombinatie met een 3.1 is dat erg lang..

maar wees gerust er is nog meer mogelijk..maar dat gaat erg in de papieren lopen.


Alvast bedankt, ik ga morgen even de bakcode opzoeken.

En is dat dan zo duur kwa onderdelen, want de bak openen en wat puzzelen heb ik al dikwijls gedaan.

Het begon allemaal 2jaar geleden, mijn eerste labo les Voertuigtechnieken in de hoge school voor autotechnologie. De leerkracht duwde mij en mijn maat een 6 vitesse onder onze neus, hij zei goed opletten, sloeg de bakbehuizing open, draaide het zooite om en zei vervolgens, amuzeer jullie

Tot slot, wrm dan toch de keuze voor het vliegwiel wat af te draaien, spoelde hij niet snel genoeg op naar je zin...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI

Last edited by thomashouben : 16-04-2010 at 22:52.
Reply With Quote
  #25  
Old 16-04-2010, 23:22
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

@Thomas: Stom, jij bent wakker en ik niet. Klopt helemaal.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #26  
Old 17-04-2010, 09:45
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
@Thomas: Stom, jij bent wakker en ik niet. Klopt helemaal.

Ja, ik meende mij dat gewoon te herinneren dat je dat gezegd had en ik heb nog niet aan de schroef gedraaid
dus zitten we nog niet echt in het extreme...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #27  
Old 17-04-2010, 12:48
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Ik heb de bakcode gevonden, ik meen te kunnen aflezen:

ASD 31 015
37 0633


Khoop dat dit voldoende is, kben eens benieuwd wat de mogelijkheden zijn...
Als iemand mij verder kan vertellen wat al die andere cijfers betekenen dan hoor ik dat graag, altijd wat bijleren hè!

Alvast bedankt
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #28  
Old 20-04-2010, 18:08
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by thomashouben
Ik heb de bakcode gevonden, ik meen te kunnen aflezen:

ASD 31 015
37 0633


Khoop dat dit voldoende is, kben eens benieuwd wat de mogelijkheden zijn...
Als iemand mij verder kan vertellen wat al die andere cijfers betekenen dan hoor ik dat graag, altijd wat bijleren hè!

Alvast bedankt



Even omhoog halen...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #29  
Old 20-04-2010, 18:30
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Wat wil je dan?

Ik zou gewoon het standaard vliegwiel houden. Van een AHU is ook een 1-massa en daar zou ik dan een sachs power clutch op zetten. Als je die koop via Johan van Vught valt het wel mee. (ik meen 375 voor drukgroep en plaat)
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #30  
Old 20-04-2010, 18:34
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

vwmk2driver zei dat hij enkel een organische koppelingsplaat had gekocht met de standaard drukgroep en het vliegwiel van een G60, de plaat koste maar 110 EUR... Dat lijkt mij financieel veel interessanter. Natuurlijk als het op deze manier blijft werken...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #31  
Old 20-04-2010, 18:43
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ik zou ook een losse plaat halen,veel goedkoper...
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #32  
Old 20-04-2010, 21:36
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Hoeveel nut heeft dat met een (versleten?) drukgroep die wellicht ook niet genoeg kracht op de plaat uitoefent....
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #33  
Old 21-04-2010, 05:35
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Hoeveel nut heeft dat met een (versleten?) drukgroep die wellicht ook niet genoeg kracht op de plaat uitoefent....


Dat is één van de vragen die ook graag beantwoord had. Is het mogelijk of zal de drukgroep waarschijnlijk versleten zijn...
Bij het monteren van het blok zag de drukgroep er in ieder geval nog goed uit. Absoluut geen kromme of heet gestookte vinnen.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI

Last edited by thomashouben : 21-04-2010 at 05:57.
Reply With Quote
  #34  
Old 24-04-2010, 22:25
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

na aanleiding van je pb.



geloven of geloven,

ik heb mijn informatie bij een zeer goede vriend vandaan,die al 15 jaar motoren bouwt en tuned.
die vertelde mij, set er gewoon een originele drukgroep op,met een sinterbrons plaat.
en het komt zeker goed.

ik heb dit gedaan en het bevalt mij prima,rijd er al een anderhalf jaar mee met een kr motor, nu rijd ik met me diesel met de zelfde koppelingsplaat/drukgroep/vliegwiel.
en nog niet slippen,en 350 nm heeft hij zeker weten.

de tuner vertelde mij dat de originele genoeg overcapaciteit heeft..

ik heb de plaat laten maken bij een bedrijf hier in alkmaar.
deze bouwt alleen maar koppelingen en frictie platen voor onderandere rally,stockcar,formule,nascar.

en deze kunnen ook in de originele drukgroep nog een zwaardere diafragma zetten,dit kost iets van 50 euro ofzo.
ik heb dit niet gedaan,want ook hun zeiden dat de originele goed genoeg was,

nadeel van sinterbrons,is dat het wel je drukgroep en vliegwiel opvreet.
ik heb de plaat in de december maand los gehaald om te controleren op slijtage en ongewone dingen ( algemene inspectie puntjes van de race auto ieder jaar), en daar zag ik wel dat de drukgroep en vliegwiel aardig ingesleten was.

maar voorals nog geen problemen.


afdraaien van het vliegwiel heeft meer met het gene te maken wat ik doe,
de originele volstaat prima,zolang het een 1masse vliegwiel is.
mocht het principe het zelfde zijn als die van een g60,dan lijkt het me meer dan logisch dat je originele drukgroep ook gewoon bruikbaar moet zijn.

wat je wel moet controleren, is of zowel de drukgroep als het vliegwiel geen rare slijtage sporen heeft.

groeven of haar scheurtjes of schuine slijtplekken etc..

1 tip van mij.

doe wat jouw zelf het beste lijkt en waar je het beste gevoel bij hebt, laat je niet teveel leiden door internet.
dat is het aller belangrijkste in de tunings wereld, uiteindelijk komen alle beslissingen etc bij jouw zelf vandaan en niet de meneer van internet.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!

Last edited by vwmk2driver : 24-04-2010 at 22:41.
Reply With Quote
  #35  
Old 24-04-2010, 22:37
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

over de bak.

je hebt een asd bak.
asd is je bak code, de andere cijfers is het serie nummer,en is niet echt intressant..

de asd bak is de langste die er is, op de t4 bak na dan.

die heeft een 5 ergens in de 0.6 cijfers.

heb je kleine wieltjes en bandjes ofzo? normaal moet deze bak toch lang genoeg zijn.

met een asd bak zou je volgens mijn berekeningen met een 205 50 15 band en 5500 toeren, 268km/u kunnen.

jouw tdi draaid max 4500? dan zou je uitkomen op ergens rond de 235
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!

Last edited by vwmk2driver : 24-04-2010 at 22:40.
Reply With Quote
  #36  
Old 25-04-2010, 09:15
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Krij met "standaard" bbs'en met de maten 195/50/15, dat komt dus nagenoeg overeen met jou berekening. Kheb vlug eens wat op papier gekrabbeld, bij 120 zit er ongeveer 2,9 km/u verschil op dus dat maakt het ook niet.

Als ik van de week een grote IC ga steken en de brandstofpomp wat ga bijgeven zal ik daar zeker aan geraken. Ik zal het maar voorlopig laten voor wat het is.

Het idee kwam er doordat ik meestal zo rond de 160 km/u rij op de autobaan, de toerentallen die dan bereikt worden dragen dan niet echt bij tot het "zuinig" rijden. Bovendien zijn deze toerentallen toch wel belastend voor het blokje, maarja het zij zo... Alvast bedankt.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #37  
Old 25-04-2010, 19:49
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Quote:
Originally Posted by thomashouben
Krij met "standaard" bbs'en met de maten 195/50/15, dat komt dus nagenoeg overeen met jou berekening. Kheb vlug eens wat op papier gekrabbeld, bij 120 zit er ongeveer 2,9 km/u verschil op dus dat maakt het ook niet.

Als ik van de week een grote IC ga steken en de brandstofpomp wat ga bijgeven zal ik daar zeker aan geraken. Ik zal het maar voorlopig laten voor wat het is.

Het idee kwam er doordat ik meestal zo rond de 160 km/u rij op de autobaan, de toerentallen die dan bereikt worden dragen dan niet echt bij tot het "zuinig" rijden. Bovendien zijn deze toerentallen toch wel belastend voor het blokje, maarja het zij zo... Alvast bedankt.



als je dat wilt.
kun je er altijd nog een 5 van een t4 bak inzetten( code weet ik zo niet maar dat kan ik wel achterhalen voor je), ik heb deze ooit is 1 keer in mijn bezit gehad,maar heb ik ooit al is gemonteerd in een bak.

als je deze vind kan ik die zo voor je plaatsen,is niet zo heel veel werk.
de overstap van 4 naar 5 in de nieuwe situatie is dan nog redelijk acceptabel.
de 4 is namelijk ook al erg lang.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum