Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Thread Tools Search this Thread
Old 16-04-2010, 13:50
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC

Hok? Ik durf te beweren dat 95% van de projecten hier op 't forum grotere hokken zijn, inclusief mijn eigen polo .

Op een paar smakeloze details na is het toch een gave caddy? Snap zelf niet hoe je een kromme weber zou kunnen krijgen, maar misschien is de omschrijving een beetje 'krom'.
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Old 16-04-2010, 13:58
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor

Send a message via MSN to MauSeR35

Ik vind het best meevallen, zijn maar een paar kleine details zo, vooral als de rest/basis nog gewoon goed is, is er best weer iets moois van te brouwen.
Old 16-04-2010, 14:10
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life

Is het koppel ook bekend??
Old 16-04-2010, 17:05
Ruud_79's Avatar
Ruud_79 Ruud_79 is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by Jan-Jelle

waarom zo'n felle reactie op ''bier''(haha?)pul?
Als ik dat hok, want zoe ziet ie er uit naar mijn mening, zo zie zou ik ook niet direct denken dat ie 235 pk heeft..

Och het vriendje van bierpul meld zich ook weer even...
Ik reageer inderdaad fel als altijd weer diezelfde mensen die het beter denken te weten reageren op iets waar ze niets, maar dan ook helemaal niets vanaf weten zoals pulmans hier...
Wat heb jij zelf voor iets speciaals Jan-Jelle als jij dit een hok noemt??? die achterlichten eruit en andere spiegels en klaar ben je en je hebt een auto met een berg vermogen en een super geluid. Ik ben wel eens benieuwd wat jij dan rijd... Zo te zien nog helemaal niets want jij mag nog niet eens een auto besturen gezien je leeftijd! Hou je praatjes dan voor je en kom over een jaar of 15 eens terug!

Lupo 1.4 Cambridge, 11-2002 (DAILY)
Audi RS3 8P 2.5 TFSI Quattro Sportback, 07-2011 (SHOW/DEMO)

Last edited by Ruud's VW Shop : 16-04-2010 at 17:19.
Old 16-04-2010, 17:23
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by breadfan83
235 Uit een 2.1 16v die waarschijnlijk hier en daar bewerkt is, is toch niet zo raar? Zeker niet als daar zoveel geld in is gestoken en de boel op Webers loopt.

Niet raar? Ik zie ze toch niet dagelijks voorbij komen en al helemaal niet in zo'n sjonny hok.

Klinkt in 1e instantie toch echt als kroeg pk's.
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Old 16-04-2010, 17:54
Jan-Jelle Jan-Jelle is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Ruud's VW Shop
Ik reageer inderdaad fel als altijd weer diezelfde mensen die het beter denken te weten reageren op iets waar ze niets, maar dan ook helemaal niets vanaf weten zoals pulmans hier...
Wat heb jij zelf voor iets speciaals Jan-Jelle als jij dit een hok noemt??? die achterlichten eruit en andere spiegels en klaar ben je en je hebt een auto met een berg vermogen en een super geluid. Ik ben wel eens benieuwd wat jij dan rijd... Zo te zien nog helemaal niets want jij mag nog niet eens een auto besturen gezien je leeftijd! Hou je praatjes dan voor je en kom over een jaar of 15 eens terug!

Als ik de auto bekijk lijkt het mij een hok, zoals deze er nu bij staat. In eerste instantie zou ik daarom niet geloven dat deze werkelijk 235 pk heeft, gewoonweg een vooroordeel. Zoals volkswagenracing zegt klinkt het als kroeg pk's.

Trouwens, het argument over mijn leeftijd slaat nergens op. Ik geef hier gewoon mijn mening en visie op deze auto. Dat mag toch?
Old 16-04-2010, 18:44
meinderturk91 meinderturk91 is offline
Forum Regular

JUIST
daar hebben we dit forum voor en de pul er geen verstand van???
misschien wel iets teveel!

Last edited by meinderturk91 : 16-04-2010 at 18:46.
Old 16-04-2010, 18:47
johan-polo johan-polo is offline
Forum Newbee

Mensen mensen.......

Ken de eigenaar, ken de auto en weet hoe hij alles bouwd....
Als hij iets opbouwd dan is het tot in de puntjes....

Het is een man van bouwen en dan liever naar een ander project waar je weer versteld van staat.....
Denk dat vele zoniet bijna iedereen van hem heel wat kunnen leren....

Ruud kent hem nog beter als ikzelf en wat hij over de auto zegt is geen woord gelogen.....

Nee geen kroeg pk's maar daadwerkelijke pk's

Met wat aanpassingen is de auto weer in de eerste look te krijgen en dan had niemand er een opmerking over......
Old 16-04-2010, 19:31
Postwhore

Quote:
Originally Posted by johan-polo

Met wat aanpassingen is de auto weer in de eerste look te krijgen en dan had niemand er een opmerking over......

Inderdaad.. en dat is precies waar mijn(en dat van velen) vooroordeel over gaat.
Overingens niet zo gek dat die vooroordelen er zijn, want er worden veel te veel auto's met praatpk's aangeboden.
Old 16-04-2010, 19:38
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

Quote:

ik wou hier niet op reageren,maar kan het niet laten.
je bent een volwassen vent met een eigen shop,toch reageer je vaak
erg kinderachtig.dit lijkt me niet alleen slecht voor je eigen naam,maar ook die van je zaak.buiten dat,ik vind zelf m'n reply nog wel meevallen.
als je op mij persoonlijk wat aan te merken hebt nodig ik je van harte uit om je hart te luchten via pm of mail,word een beetje moe van dit getouwtrek om niks.als je nou zelf altijd zo subtiel uit de hoek kwam
Old 16-04-2010, 19:42
Postwhore

En Ruud, ik heb hier thuis een hele mooie fiets, met 28 versnellingen, vering voor, zadelpenvering, ingebouwde automatische voor en achterlamp en gelzadel.. Een niet alledaagse fiets dus..
Old 16-04-2010, 21:07
Ruud_79's Avatar
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by De Pul
ik wou hier niet op reageren,maar kan het niet laten.
je bent een volwassen vent met een eigen shop,toch reageer je vaak
erg kinderachtig.dit lijkt me niet alleen slecht voor je eigen naam,maar ook die van je zaak.buiten dat,ik vind zelf m'n reply nog wel meevallen.
als je op mij persoonlijk wat aan te merken hebt nodig ik je van harte uit om je hart te luchten via pm of mail,word een beetje moe van dit getouwtrek om niks.als je nou zelf altijd zo subtiel uit de hoek kwam

Of het nu slecht is voor mijn zaak of niet, ik reageer wanneer ik dat wil en het interesseert mij echt niet wie of wat je wel niet bent.
Ik weet best wel dat er hier mensen zijn die mij het licht in de ogen niet gunnen, en het mooie daarbij is dat die mensen, waaronder jij, mij niet persoonlijk kennen. Ik ben gewoon een heel erg kritisch iemand. Daarom zijn mijn auto's tot in de puntjes verzorgt en mijn zaak ook. Als er dan vervolgens een oude projectauto van een goede kameraad van mij aangeboden wordt en jij en anderen met hun wijze woorden het allemaal al denken te weten, heb je mijn interesse gewekt om een discussie zoals deze op starten. Dan reageer ik in jou ogen kinderachtig >> NEE fout! Ik reageer kritisch en ik kom kritisch uit de hoek omdat dit een forum is waar (dacht ik altijd) volwassen mensen zitten die iets gemeen hebben met elkaar en daarover praten. Maar omdat je dingen zegt die niet kloppen en dingen die jij maar klakkeloos aanneemt van anderen, net als minderjarige Jan-Jelle die net z'n fietsrijbewijs heeft, reageer ik nog een tikkeltje kritischer.
Ik kan zo reageren omdat de mensen die mij wel goed kennen weten hoe ik over dingen denk. Als je dus denkt dat dit enigerlei schade toebrengt aan mijn reputatie of aan de reputatie van bedrijf >> WRONG!

Het jammere is dat in deze categorie van het forum elke thread gesloten wordt omdat mensen zoals jullie dingen gaan roepen die jullie niet weten. Ik ben dan van mening dat als je het niet weet, je beter niets kunt zeggen. Kennelijk delen jullie die mening niet.

@Jan-Jelle: Ik discrimineer niet op leeftijd, maar ik heb wel moeite met het feit dat jij op jou leeftijd al dergelijke uitspraken over auto's kan doen terwijl je er nog nooit 1 meter legaal in het mogen rijden. Je zou willen dat je zo'n auto op de parkeerplaats bij je ouders voor had staan als je 18 werd en je rijbewijs had gehaald!

Amen.

Old 16-04-2010, 21:18
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul

waarom amen dan?
ik heb namelijk nooit gezegd dat ik jou het licht in de ogen niet gun.
dat neem je zomaar aan,al word je van mijn part verblind.....
het gaat mij erom,dat ik reageer puur op wat ik zie en wat voor gevoel die auto mij geeft.als ik daarna door jou gekleineerd enonderuitgehaald word omdat jij toevallig de eigenaar kent word ik pissig,dat is ook mijn goed recht.
en om nou te zeggen dat je 'willekeurig' te werk gaat...
wel vreemd dan dat 15 mensen mijn mening delen en IK weer met je aan het bakkeleien zit.begin dan ook tegen de rest als je jezelf zo rechtvaardig vind.
Old 16-04-2010, 23:19
Postwhore

Quote:
@Jan-Jelle: Ik discrimineer niet op leeftijd, maar ik heb wel moeite met het feit dat jij op jou leeftijd al dergelijke uitspraken over auto's kan doen terwijl je er nog nooit 1 meter legaal in het mogen rijden. Je zou willen dat je zo'n auto op de parkeerplaats bij je ouders voor had staan als je 18 werd en je rijbewijs had gehaald!

Allereerst voel ik mij totaal niet gediscrimineerd, voel je daarover alsjeblieft niet schuldig..
Ik geef enkel mijn mening en visie over de auto, zoals ik en mijn vorige post al verklaarde. Ik geloof inmiddels wel dat die Caddy 235pk heeft, inmiddels heb ik ook al toegegeven dat het vooral een vooroordeel van mij was.

Tevens snap ik niet waarom ik geen dergelijke uitspraken zou kunnen doen omdat ik nog nooit een auto heb gereden, ik kijk al zo'n 4 jaar mee op dit forum en andere fora, lees veel autoliteratuur, zit dagrlijks allerlei auto's op site's als Ebay, marktplaats e.d. te bekijken en ik heb veel mensen in mijn omgeving met auto's als hun hobby en praat daarover veel met hun.

Ik zou inderdaad op mijn 18e wel zo'n soort auto willen hebben ja, maar dan niet met die achterlichten en andere shit erop, zoals het er nu naar uit ziet zal ik zo'n soort auto op mijn 18e niet hebben. Dan maar lekker niet, Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.. dus begin ik wel klein tegen die tijd..
Old 16-04-2010, 23:38
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore

Dat kleppendeksel verklapt eigenlijk wel een beetje dat er iets mysterieus met dat blok gebeurt moet zijn.

Beetje gekieteld zeg maar.

Maar als je niet beter zou weten en je ziet die achterlichten dan zou het er zomaar zelf opgeplakt kunnen zijn.

Alhoewel het er toch wel netjes uit ziet onder de kap. ( Uhum met kromme weber??)

Gelukkig weten we nu hoe het zit. Dik 200 pk! Dat zal wel lekker afgaan!
Old 17-04-2010, 02:11
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Achterlichten kan iedere malloot er op schroeven, is geen hogere wiskunde voor nodig.

En het geld dat in een motor gaat zitten, zie je inderdaad aan de buitenkant niet. Zit er een standaard draaiend gedeelte in, of lichte gesmede zuigers van 300 euro 't stuk, uitgewogen en gebalanceerde billet drijfstangen van 700 euro voor een setje en een scherp geslepen, gebalanceerde en uitgewogen krukas. Is het onderblok nog standaard, of is het tot de grootst mogelijke overmaat uitgeboord? Standaard kop, of geoptimaliseerde rensport kop met grotere kanalen en kleppen, hydro omgebouwd naar vast, etc.

Ik kan makkelijk 15.000 euro in een blok steken zonder dat het echt te zien is dat er meer aan de hand is dan een 750 euro revisie. Dan komen er nog dingen bij als spuitwerk. Kun je aan de foto zien of het een klusje was van buitenplaten spuiten voor 750 euro, of de hele auto binnen en buiten door een pro-spuiter na chemisch ontlakken en KTF-lakproces met professioneel voorbehandelen van samen een kleine 7.500 euro?

En die pk's... dat lukt makkelijk met een 2.1 op Webers, als je er genoeg geld in steekt. Hoop hier met mijn toekomstige 2.1 op itb's in ieder geval ooit bovenuit te komen... hoop alleen dat we tegen die tijd nog steeds op fossiel brandstoffen rijden.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 17-04-2010, 07:09
Wilfrank Wilfrank is offline
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by johan-polo
Mensen mensen.......

Ken de eigenaar, ken de auto en weet hoe hij alles bouwd....
Als hij iets opbouwd dan is het tot in de puntjes....

Het is een man van bouwen en dan liever naar een ander project waar je weer versteld van staat.....
Denk dat vele zoniet bijna iedereen van hem heel wat kunnen leren....

Ruud kent hem nog beter als ikzelf en wat hij over de auto zegt is geen woord gelogen.....

Nee geen kroeg pk's maar daadwerkelijke pk's

Bedankt Johan voor de mooie reactie
Old 17-04-2010, 07:37
Benji's Avatar
Benji Benji is offline
No personal life

Send a message via MSN to Benji

Tjonge, ik meende dat ik op Volksforum zat.... Gezien de reacties weet ik het niet.
Als iemand het een hok vind moet diegene dat weten. IK vind hem op wat details na best wel mooi.
Old 17-04-2010, 11:10
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie

In mijn ogen zijn er genoeg auto's een "hok" die met lichte aanpassingen weer fatsoenlijk te maken zijn.

Maar deze vooroordelen liggen wel zo, dat bij zulke auto's meestal wel bullshit pk's staan vermeld en deze dusdanig mishandeld zijn, dat ik zo'n auto niet meer zou hoeven.

Vooroordelen zie ik vaak genoeg hier op het forum voorbij komen. Hoe word hier over de gemiddele marktplaats verkoper gepraat of nog gekker over de gemiddelde marktplaats bieder ("geen marktplaats biedingen aub")

Dus bij deze mijn excuses dat ik van deze auto zijn geschiedenis niet weet , en dan nog, heb ik weinig intresse in de auto door deze vooroordelen. Hoe komt die weber eigenlijk krom?
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl

Last edited by VolkswagenRacing : 17-04-2010 at 11:30.
Old 17-04-2010, 11:13
Ruud_79's Avatar
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by The Clauw
Dat kleppendeksel verklapt eigenlijk wel een beetje dat er iets mysterieus met dat blok gebeurt moet zijn.

Beetje gekieteld zeg maar.

Maar als je niet beter zou weten en je ziet die achterlichten dan zou het er zomaar zelf opgeplakt kunnen zijn.

Alhoewel het er toch wel netjes uit ziet onder de kap. ( Uhum met kromme weber??)

Gelukkig weten we nu hoe het zit. Dik 200 pk! Dat zal wel lekker afgaan!

Het bedrijf wat de motor destijds gebouwd heeft heette Koptec Engineering.
De vorige eigenaar heeft toen het kleppendeksel laten customizen met de naam van het bedrijf erin...
Maaruh ik heb er toen mee gereden en het ding gaat echt als de brandweer met een bijbehorend superrrr geluid

Posting Rules