#1
|
||||
|
||||
Poelie dynamo
Stel dat ik dynamo heb van orgineel een golf 2 of corrado g60 die zo'n poelie heeft voor een dikke multiriem en daarvan de poelie heb vervangen met die van een golf 1 voor zo'n smal v-snaartje. Volgens mij is de poelie van de golf 1 groter.
Kan het dan zijn dat de dynamo niet genoeg levert om goed bij te laden? Het betreft volgens mij een 65 Ah dynamo en ik heb nu het probleem dat met lopende motor het acculampje blijft knipperen. Ik had dit probleem overigens eerst niet wel had ik dat als ik starte het acculampje rood bleef en een klein beetje gas gaf dat het lampje uitging en uitbleef.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb wel eens een spanningsregelaar stuk gehad van een dynamo, (dat zijn die soort koolborsteltjes) dan begint ie ook soms te knipperen.. misschien is dat het?omdat ie t eerst wel goed deed?
Bij veel mk1's blijft na t starten overigens het lampje branden, en gaat na 1x gasgeven uit.. |
#3
|
||||
|
||||
Ja zoeits zal het wel zijn er kom ook een behoorlijk bijgeluid beetje zoemend geluid uit de dynamo. Jammer want was een gereviseerd exemplaar.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#4
|
||||
|
||||
Gevonden het massa oogje van de blauwe draad bij dat m8 boutje brak af op de dynamo brak af toen ik het aanraakte. Verder gaat er een draad van de dynamo naar het blok en deze hing los.
Ik ben een nieuwe kabelboompje aan het maken en de aansluitingen solderen de draden wikkel ik in met gevulcaniseerde tape en dan zel het wel goed zijn.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |