Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Thread Tools Search this Thread
Old 28-03-2010, 22:00
Viper1988's Avatar
Viper1988 Viper1988 is offline
Forum Newbee

Default Digifiz 8000 rpm met toebehoren en haasje gezocht!!!

Hallo,

Ik ben op zoek naar een digifiz digitale teller die reikt tot 8000 toeren per minuut. Verder moeten er alle toebehoren bijzitten, op zijn minst kabelboom en bak sensor. Eventueel ophangbeugels MFA hendels enz.
Het moet echter wel een versie met haasje zijn anders heb je er natuurlijk niets aan.

Ik hoop snel iets te horen van iemand.

M.V.G.

Marc
Old 28-03-2010, 22:04
monark's Avatar
monark monark is offline
Postwhore

heb ik voor je alles compleet kabelboom en alle toebehoren van dien.
ik hoor wel wat je er van vind je mag me ook bellen morgen op 0633832015
alles werkt 100 %

gr pieter.
Old 28-03-2010, 22:14
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Die baksensor is gewoon dezelfde als in een mk3, dus moest die er niet bij zitten is dat ook geen drama. Voor nog geen twee tientjes krijg je ze makkelijk tweede hands.

Probeer wel die klok verstelknop er bij te krijgen. Die zat er bij mij niet bij, en ik had er totaal geen weet van, tot ik er toevallig eentje tegenkwam hier op 't forum. Heb die toen maar gelijk gekocht.

De MFA's zijn ook niet anders dan anders, ophangbeugels inderdaad wel, en niet meer bij de dealer te krijgen. Heb zelf de laatste drie setjes gekocht een tijd geleden.

Kabelboom is een redelijke must.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 28-03-2010, 23:13
monark's Avatar
monark monark is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Die baksensor is gewoon dezelfde als in een mk3, dus moest die er niet bij zitten is dat ook geen drama. Voor nog geen twee tientjes krijg je ze makkelijk tweede hands.

Probeer wel die klok verstelknop er bij te krijgen. Die zat er bij mij niet bij, en ik had er totaal geen weet van, tot ik er toevallig eentje tegenkwam hier op 't forum. Heb die toen maar gelijk gekocht.

De MFA's zijn ook niet anders dan anders, ophangbeugels inderdaad wel, en niet meer bij de dealer te krijgen. Heb zelf de laatste drie setjes gekocht een tijd geleden.

Kabelboom is een redelijke must.

wat is nu eigenlijk het verschil van een 16v of g60 digifiz want die van mij komt uit een 16v maar ik wou hem in de g60 dus moet ik teveel verbouwen aan de kabelboom en dan is het einde zoek zeggen de techneuten

gr pieter.
Old 29-03-2010, 10:21
breadfan83's Avatar

G60 is 8v, en zou tot 7k rpm moeten gaan. De 16v gaat tot 8k rpm. Maar je kunt ze ook uitwisselen zonder probleem.

Een 16v Digifiz in een 8v / G60: je teller gaat tot 8k rpm, en je motor haalt dat niet. Je gebruikt dus gewoon het laatste deel van je toerenteller niet, maar dat is eigenlijk altijd wel het geval.

Een 8v / G60 Digifiz in een 16v: je teller gaat tot 7k rpm. Als je de motor dus helemaal doortrapt tot boven die waarde, blijft ie gewoon 7k rpm aangeven, omdat ie niet meer verder kan.

Verder kom je geen problemen tegen, kan alleen zijn dat je de kabelboom naar de motor wat moet aanpassen als dat niet al gedaan is. Bij de mijne, een 16v Digifiz, zat een PL motorboom, en die past dan weer niet op de KR. Plug and play vind je ze maar zelden, en de kabelboom op maat laten maken kost vaak minder dan de extra prijs die je moet betalen voor die ene teller met toebehoren die in één keer past.

Heb toevallig met Herm van Longstreet Engineering gemaild hierover, en die kan me voor een nette prijs de kabelboom aanpassen zodat alles direct past. Het enige dat echt van belang is, is dat je de stekkers hebt die in de klok worden gestoken. De rest is gewoon draadjes trekken.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Old 29-03-2010, 10:35
monark's Avatar
monark monark is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by breadfan83
G60 is 8v, en zou tot 7k rpm moeten gaan. De 16v gaat tot 8k rpm. Maar je kunt ze ook uitwisselen zonder probleem.

Een 16v Digifiz in een 8v / G60: je teller gaat tot 8k rpm, en je motor haalt dat niet. Je gebruikt dus gewoon het laatste deel van je toerenteller niet, maar dat is eigenlijk altijd wel het geval.

Een 8v / G60 Digifiz in een 16v: je teller gaat tot 7k rpm. Als je de motor dus helemaal doortrapt tot boven die waarde, blijft ie gewoon 7k rpm aangeven, omdat ie niet meer verder kan.

Verder kom je geen problemen tegen, kan alleen zijn dat je de kabelboom naar de motor wat moet aanpassen als dat niet al gedaan is. Bij de mijne, een 16v Digifiz, zat een PL motorboom, en die past dan weer niet op de KR. Plug and play vind je ze maar zelden, en de kabelboom op maat laten maken kost vaak minder dan de extra prijs die je moet betalen voor die ene teller met toebehoren die in één keer past.

Heb toevallig met Herm van Longstreet Engineering gemaild hierover, en die kan me voor een nette prijs de kabelboom aanpassen zodat alles direct past. Het enige dat echt van belang is, is dat je de stekkers hebt die in de klok worden gestoken. De rest is gewoon draadjes trekken.

tanks voor de info
Old 04-04-2010, 20:01
Viper1988's Avatar
Viper1988 Viper1988 is offline
Forum Newbee

Tnx voor alle info mensen, en Pieter bedankt voor de digifiz
Old 04-04-2010, 20:12
monark's Avatar
monark monark is offline
Postwhore

marc suc6 ermee en ik spreek je deze zomer vast wel eens weer op een meeting en niet vergeten in juni Vag Fryslan leeuwarden.

gr pieter.
Old 04-04-2010, 20:30
monark's Avatar
monark monark is offline
Postwhore

denk dat deze er wel op kan
Old 06-04-2010, 11:02
breadfan83's Avatar

Succes met de inbouw.