Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 30-01-2010, 15:56
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

Net dus compressie gemeten en hier zit het euvel.

cilinder 1: 6,5 bar
cilinder 2: 1 bar
cilinder 3: 1 bar
Cilinder 4: 6,5 bar

Dus staat de nokas dan niet goed t.o.v. de kruk- en hulpas?
Reply With Quote
  #22  
Old 30-01-2010, 18:29
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Kopakking doorgeslagen
Kleppen krom
Reply With Quote
  #23  
Old 30-01-2010, 18:36
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

zo zeg, dat is wel heel extreem niet goed zeg maar

heb je voor dat je de motor getracht heb te starten met de startmotor uberhaubt
wel getest of de motor "vrij" liep door de motor een paarslagen met de hand te
draaien?

Het lijkt er nu zeker op dat er kleppen openblijven staan.

Weet je zeker dat je de nokkenas wel gesteld heb op het binnenste merkpunt op het nokkenastandwiel wat al vaker hier is aangegeven ???????
Reply With Quote
  #24  
Old 30-01-2010, 20:56
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

jah op het binnenste centerpunt dus aan de bougiekant zeg maar. Niet aan de dis. kant.
De nokken van de eerste cilinder staan ook netjes allebei schuin omhoog gericht en de kleppen zijn dicht.
Dus dat wordt weer vrolijk de kop eraf halen?
Reply With Quote
  #25  
Old 30-01-2010, 22:19
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Kopakking doorgeslagen
Kleppen krom



Ik gok op de koppaking. gebroken tussen de 2e en 3e cilinder.
Reply With Quote
  #26  
Old 31-01-2010, 00:20
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

nokkenas poelie er goed om opgezet? (raar maar ik probeer mee te denken.)

als het de koppakking is dan is de andere compressie ook wel heel erg laag voor zo'n blok. Ik had 8 a 9 bar op mijn DX destijds en 12 bar bij mij EG motor, die laatste was wel een beetie hoog maar ging supers .....
Reply With Quote
  #27  
Old 31-01-2010, 10:55
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

Klopt ik had hiervoor ook altijd een compressie van rond de 11 op alle 4 de cilinders. (1,5 jaar geleden)
Ik gaat vandaag wel weer wat dingetjes aflopen totdat de kop er echt af moet.
Reply With Quote
  #28  
Old 31-01-2010, 15:56
meijer1972's Avatar
meijer1972 meijer1972 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 653
Default

Tja, meten is weten. Op de eerste pagina had ik nog het idee dat het aan de ontsteking zou kunnen liggen. 1-3-4-2 is de volgorde. Let ook wel even op of dit ook in de richting van de rotor is. Dus dat de rotor de juiste kant op draait anders heb je 1243..

Ik ben bang de de oorzaak toch iets ernstiger is. (en duurder) succes.
__________________

LR Freelander (Werkpaard)
MB A160 (Boodschappen)
VW GOLF S '80 (Hobby)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum