Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-01-2010, 21:23
Jinzo Jinzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 62
Default Probleem KR golf 1 valt uit zodra hij ontkoppelt is.

Ik heb een 16v in mijn 1 gehangen.
Hij slaat alleen af zodra we er mee willen gaan rijden.

Hij loopt aardig stationair, misschien beetje zwaar (trilt erger dan een gewone auto).
Valt de eerste paar x uit en moet gas bij gegeven worden om hem aan te houden de eerste seconden.

Ook reageert hij niet op hert gas of hapert hij op de 2000 toeren als de nullast eraan hangt.

Nu heb ik er mee proberen te rijden zonder nullast schakelaar.
Ik kwam er gewoon mee achteruit de oprit mee af maar zodra die in de 1 zat en enkel meters gereden/gerold had viel die uit.

De volgende dingen zijn vervangen:
Rotor
Verdeler kap
Hallgever
Olie filter
Bougie kabels
Ecu
Ontstekings module
Relais 244

De volgende dingen zijn gecontroleerde:
Ontsteking is gesteld op 10 graden voor ontsteking.
Warmloopregelaar gecontroleerde.
Stappen motor trilt en werkt.
Thermotijdschakelaar werkt bij 50Graden.


Waarschijnlijk licht het aan de nullastschakelaar die er af licht maar met het haperen kan ik niet rijden.
En mij werd vertelt dat dit aan de CO kon liggen.

Iemand enig idee?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen zou graag einde van deze week op APK gaan.

Mvg.
Reply With Quote
  #2  
Old 25-01-2010, 21:25
Kaj_A's Avatar
Kaj_A Kaj_A is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 569
Default

Benzinefilter verstopt? Water in de tank? Brandstof pomp?
Reply With Quote
  #3  
Old 25-01-2010, 21:36
Jinzo Jinzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 62
Default

Bedankt voor de reactie.

Brandstof pomp is van de orgi GTI, ook heb ik druk op de leidingen staan op de spinnenkop, natuurlijk weet ik niet of dat genoeg is.
Dus morgen ga ik de benzine pomp reinigen.
Tank is leeg gepompt en nieuwe benzine in gekomen.

Maar is het niet vreemde dat als mij nullast aangesloten zit ik geen gas kan geven of dat hij hapert?
Reply With Quote
  #4  
Old 25-01-2010, 21:36
Golfmaniac Golfmaniac is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 46
Default

mijn kr bleef liep ook zo.
toch naar de keuring gereden en die kerel daar stelde hem meteen ff voor me af.. loopt nu als een zonnetje.. wellicht is dat je probleem
Reply With Quote
  #5  
Old 25-01-2010, 21:40
Jinzo Jinzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 62
Default

@Golfmaniac: Ik kan er dus niet ver mee rijden, ik kom er nog geen 10 meter ver mee.
Wat hadden ze dan bij de garage afgesteld?
Reply With Quote
  #6  
Old 25-01-2010, 21:48
ferryfast's Avatar
ferryfast ferryfast is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 186
Default

Kan me voorstellen dat ie te weinig brandstof krijgt van de oude golf I gti pomp.
CO kan je zelf rijker en armer stellen dmv stelschroef op de luchtweger.

Is je massa goed?? geen goede massa op je blok kan resulteren stotteren en 'knetteren' / heet worden van je brandstofpomp relais.

Groeten Ferry
Reply With Quote
  #7  
Old 25-01-2010, 21:54
Golfmaniac Golfmaniac is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 46
Default

Quote:
Originally Posted by Jinzo
@Golfmaniac: Ik kan er dus niet ver mee rijden, ik kom er nog geen 10 meter ver mee.
Wat hadden ze dan bij de garage afgesteld?


CO waarde... je hangt hem tenslotte toch aan een pomp die jaren op een ander blok heeft gedraaid..

op je spinnekop met een klein inbusje kun je dat verstellen.
alleen op je gehoor is wel moeilijk. dus beter met een Apparaat
Reply With Quote
  #8  
Old 25-01-2010, 21:56
Jinzo Jinzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 62
Default

@Ferryfast:
De originele GTI pomp levert net als de KR pomp tot 8 bar is mij vertelt door Bolku.
Ook heb ik de massa na gekeken.
Hij stottert ook niet maar valt gelijk uit.

@Golfmaniac:
Weet je misschien de maat van de inbus?
Ik heb gelezen dat er inbus "3" in moet maar er zit een hard plastic voor met een gaatje waar ik van z'n leven geen "3" door krijg.


Mvg.

Last edited by Jinzo : 25-01-2010 at 21:59.
Reply With Quote
  #9  
Old 25-01-2010, 22:05
Golfmaniac Golfmaniac is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 46
Default

is 3 denk ik ja
Reply With Quote
  #10  
Old 25-01-2010, 22:09
Jinzo Jinzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 62
Default

@Golfmaniac:

Zit de schroef onder het plastic of is de schroef gewoon goed zichtbaar?
Want ik kom er met geen mogelijkheid bij.
Net alsof de inbus te dik is voor het gat van het plastic.

Mvg.
Reply With Quote
  #11  
Old 25-01-2010, 22:16
Golfmaniac Golfmaniac is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 46
Default

bij mij zat er helemaal geen plastic over heen..
hebben toen wel een inbusje verlengt door er een stukje aan te lassen om makkelijker te draaien... pruts werk is het wel hoor
Reply With Quote
  #12  
Old 25-01-2010, 22:18
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Ik heb daar voor de HAZET4516
Is de distributie niet versprongen
Krukasdistributieriemwiel niet de nok uit geslagen
Wat is de compressie?
Reply With Quote
  #13  
Old 25-01-2010, 22:20
ingmar's Avatar
ingmar ingmar is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 273
Default

Als die motor altijd gelopen heeft zou ik niet aan die CO2 gaan draaien. Kijk goed of hij ergens valse lucht trekt of duw de lepel van je spinnekop omhoog icm gas geven en kijk of hij dan beter loopt
Reply With Quote
  #14  
Old 25-01-2010, 22:26
Jinzo Jinzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 62
Default

@Golfmania:
Bedankt.

@Golf MKII 16v:
Compressie kan ik je niet vertellen heb op moment geen meet apparatuur hier liggen daar voor.
Maar lijkt in orde, dit zal ik morgen ook even controleren.
Als de distributie riem fout zou staan zou hij dan niet heel moeilijk starten?
Nok zit er nog en ziet er goed uit.

@Ingmar:
Hij reageert zo goed als het zelfde op het gas als op de luchtweger zelf.
Ook weet ik niet of de motor GOED gelopen heeft.

Maar heeft dit dan niks met mijn nullast schakelaar te maken?

Mvg.
Reply With Quote
  #15  
Old 26-01-2010, 21:08
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

1Tand verkeert loopt de motor wel maar pakt niet goed meer op
Ketting van de nokkenassen ook goed staan?
Reply With Quote
  #16  
Old 26-01-2010, 23:48
Jinzo Jinzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 62
Default

Ja ik ben het ook zat morgen gaat de distributie kap er af en ga ik het na kijken.

Bedankt voor de reacties.
Mvg.
Reply With Quote
  #17  
Old 27-01-2010, 00:11
ingmar's Avatar
ingmar ingmar is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 273
Default

Heel vervelend Jinzo maar probeer dingen gewoon weg te strepen

Controleer Driem
Controleer nokkenas ketting
Controleer Brangstofpomp (eventueel een andere plaatsen)
Haal je injectoren een voor een eruit om te kijken of ze werken etc

Ik wist ook niet wat het was. Heb een extra benzine filter geplaatst en liep als een zonnetje

succes
Reply With Quote
  #18  
Old 27-01-2010, 13:54
Jinzo Jinzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 62
Default

@Ingmar:

Riem staat op tijd:





Brandstof pomp:
Is zo te zien gewoon schoon en je hoort hem duidelijk.

Nokkenas ketting staat ook goed.

Injectoren willen er niet uit? Eerst quart slag draaien dan trekken?

Heb jij dat filter op een golf1 geplaatst ik heb namenlijk nergens plaats voor een filter suggesties?
Reply With Quote
  #19  
Old 27-01-2010, 14:24
Roy-16VT's Avatar
Roy-16VT Roy-16VT is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,075
Default

Quote:
Originally Posted by Jinzo
@Ingmar:


Brandstof pomp:
Is zo te zien gewoon schoon en je hoort hem duidelijk.



daar gaat het mis dus want de pomp moet zo goed als muis stil wezen en zoals ik het hele verhaal lees weet ik bijna wel zeker dat er iets met de brandstof pomp/systeem is.

denk persoonlijk dat de pomp stuk is.
__________________
Mijn mkII-vr6-turbo
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=41051
Reply With Quote
  #20  
Old 27-01-2010, 14:33
Jinzo Jinzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 62
Default

@Roy-16vt:
Je hoort hem alleen als je hem op contact zet, druk opbouwen?
Daarna hem minder.

Maar dit mag dus ook niet?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum