|
||||
|
||||
You've got mail..
Kijk het is zeker niet goedkoop, allemaal maar als je de juiste adressen hebt wordt het allemaal toch wel wat goedkoper. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
Ronnie, mijn dank is groot.
|
||||
|
||||
Zojuist weer even bezig geweest met de auto. Heb heel de motorkabelboom er maar weer uitgetrokken, en mee naar huis genomen. Dalijk eens de originele 16v motorboom vergelijken met de boom die bij de Fiz zat.
Dacht eerst gewoon de ene er uit te halen en door de andere te vervangen, maar dat gaat nie lukken nie. De KR heeft een losse boom voor de motor, die direct op de zekeringenkast prikt. De Fiz heeft een boom voor de motor, die zich net voor de meterkast weer opsplitst in een zooi stekkers, die weer aan kabeltjes zitten die richting tellerbak en stuurkolom gaan. Dalijk dus maar eens de hele spaghetti bij elkaar gooien, en vergelijken. Denk toch dat de kabelboom die bij de Fiz zat van een PL is geweest. Hij lijkt in ieder geval in geen enkel opzicht op die van een KR... Hoop eind volgende week de nieuwe wieltjes op te kunnen halen, en de V8 hierheen te krijgen. De 2.0 16v wordt eind van de maand als het goed is hier afgeleverd. Als dat zover is kunnen we gaan beginnen met passen en puzzelen.
|
||||
|
||||
Mooi Mooi, Chris.
Gr Ronnie
|
||||
|
||||
Problem gefunden! Der kabelbaum is van een PL, Scheisse!
Een hele zooi kabels is exact gelijk, maar vanaf de aftakking van de bobine richting computers bij de KR is het totaal anders. En ik weet te weinig van die dingen af om me er zelf aan te wagen helaas. Iemand een KR boom ruilen tegen mijn PL boompje?
|
||||
|
||||
mooi project maak er wat moois van ga je ook nog omkeuren enzo ??
|
||||
|
||||
Bedankt!
Als dat ding eindelijk rijdt gaat ie inderdaad omgekeurd worden. Loop liever niet het risico problemen te krijgen met een verkeerd kenteken, en als alles in orde is, is die keuring sowieso geen probleem.
|
||||
|
||||
ben benieuwd even wat terug gebladerd maar ziet er goed uit
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
2.0 16v?
|
||||
|
||||
Leuk projectje kerel ben ook eens benieuwd naar het resultaat
|
|
||||
|
||||
Quote:
ACE blok van een Audi 80 Competition. Heb er twee gekocht. Een complete, en een los onderblok. Op dat onderblok ga ik eerst die V8 kop eens passen om te zien hoe dat in z'n werk gaat, voor ik dat hele blok uit elkaar draai.
|
||||
|
||||
Quote:
Anders ik wel. Bedankt! Quote:
Bedankt. Heb met Herm al wat overlegd om de kabelboom passend te laten maken. Had er even over gedacht zelf er in te gaan knippen, maar het laten doen lijkt me verstandiger.
|
||||
|
||||
Een Audi V8 bestaat in principe uit 2 16V blokken idd....
Ik vroeg mij al af waarom je een V8 blok met maar 1 kop te koop aan bood
|
||||
|
||||
Quote:
De 3.6 alleen. De 4.2 heeft een andere hartafstand van de cilinders dan de 16v's, dus daarvan past de kop niet op een KR of in dit geval ACE. 'n Losse kop was zo moeilijk te vinden helaas. Nou moet ik toegeven dat ik ook een paar seconden heb gedacht die V8 achterin de Golf... toch maar niet.
|
||||
|
||||
Quote:
Die complete V8 moet in die Audi 80 leggen Er bestaan iets van 2 Audi 80's die een V8 erin hebben, en dat loopt
|
||||
|
||||
Quote:
Goddomme... http://www.youtube.com/watch?v=Khd888J6vLg Dat doen we voorlopig nog maar effe niet denk ik.
|
||||
|
||||
Die draait indd erg makkelijk wat rondjes om zijn as.. Netjes, en dat in een MKII lijkt me mega snel.
Gr Ronnie ps had je nog wat gehoort uit de usa?
|
||||
|
||||
Nog niks om eerlijk te zijn. Heb het geld van de eerste bestelling terug ontvangen, en naderhand de betaling voor de bestelling van jou weer overgemaakt. Heb daarop nog twee mailtjes gestuurd, maar daar heb ik weer niks op terug gehad. Ik ben ook al een beetje aan 't rondkijken of ze niet dezelfde pomp ergens anders hebben, zodat ik hem je daar kan bestellen, want dit wordt langzaamaan een beetje hopeloos zo...
|
||||
|
||||
Ook goed bezig hier
|
||||
|
||||
Huh, een Audi 80 competition heeft toch een 6A motor?