Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-01-2010, 16:06
aad aad is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 6
Default aandachtspunten bij aankoop polo uit 91

hey mede vw-fans,

ik had al via de zoekfuntie naar aandachtpunten gezocht maar kon niet echt vinden waar ik naar zocht.

Ik ben van plan om mijn 1e auto te gaan kopen en heb een vw polo 1.3 coupe 40kw U9 uit 1991 op het oog. http://link.marktplaats.nl/309765312

Leuke beginners auto vind ik zelf. Maar ik zou graag de mening van iemand willen hebben die met zo een auto wat meer ervaring heeft.

Waar moet ik op letten bij de aankoop? Motorisch wat advies graag en bekende plekken of andere aandachtspunten aan de carosserie.

Enig idee wat de verzekering per jaar ongeveer kost voor iemand met 0 jaar ervaring en 0 schadevrije jaren?

Wat is ongeveer het verbruik in de stad?

Alvast bedankt.
Reply With Quote
  #2  
Old 13-01-2010, 16:16
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

een 1.3 is zuinig (mits goed onderhouden). In de stad moet je de 1:14 wel kunnen halen, snelweggebruik kan zuiniger. Hangt vooral van je enthousiasme af

Motorisch is er niet zoveel op aan te merken. Als de boekjes er bij zijn; check even of de motor al een keer een nieuwe distributieriem gehad heeft.
*Het enige punt is de koppakking, die wil wel eens lek zijn bij een 1.3'tje. Vieze witte slurrie onder de oliedop en/of onder de dop van het expansievat van de koelvloeistof wijzen hier op.
*Een ander herkenningspunt kan zijn dat de motor ter hoogte van de dynamo flink olie-ig kan zijn, dan is de koppakking vaak ook niet best meer.

Qua carrosserie een paar puntjes:
*Accubak rot/roestig (haal accu er even uit en controleer, als de bijrijdersmat binnenin al nat is, is het een accuwak ipv accubak )
*Vulhals aan de binnenkant van de achterwielkast (kant van tankklepje) is vaak rot. Controleer dit door te kijken of er veel vuil/zand/modder zit, haal dit weg (even naar de wasbox met hoge druk bijv.) en ruik/kijk of er benzine lekt. Een tank is niet duur, laten vervangen kan duur zijn.
*Kriksteunen voor en achter; voorzijde zit op vooraan de bodem, ter hoogte van de voetenruimte. Prik hier voorzichtig in met een sleutel/schroevendraaier. Achter; ter hoogte van de achterasscharnierpunten. Vooral aan de kant van de tank wil dit wel eens rotten (lekke tank, benzine lost alles op en het gaat roesten).

Ik heb al 9 polo's gehad, altijd voor weinig geld en veel plezier van gehad. Voor 200,- mag je niet veel verwachten, maar je treft er ook een hoop aan die je nog jaren kunt gebruiken.

Succes!
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #3  
Old 13-01-2010, 16:17
Bas's Avatar
Bas Bas is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 995
Send a message via MSN to Bas
Default

Uit een topic:
Quote:
Originally Posted by serge pot
acu bak wil nog wel eens kroky zijn ,kriksteunen voor en achter ,tankhals bij onderste bocht wil nog wel eens doorgerot zijn ,op hang rubbers in onderste draagarmen willen nog wel eens een beetje uitgelubbert zijn .deur rot onder raamrubber .reserve wiel bak wil nog wel eens een airco gaatje gaan vertonen .voor de rest gezond verstand en goed ogen gebruiken ,bij twijfel ;staan laten


een ander topic
Reply With Quote
  #4  
Old 13-01-2010, 17:34
aad aad is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 6
Default

bedankt allebei
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum