Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-01-2010, 22:36
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,049
Default vraag: blokje wisselen

aangezien het blok in mijn golf 1 (1500 carb) wel een beetje aan vervanging toe begint te komen, wil ik rustig even opzoek naar een ander blok.
Ik zat zelf te denken aan een golf 2 1800 carburateur blok (90pk) omdat deze ten eerste weer 20pk extra heeft en volgens mij zo plug & play over te lepelen is, maar is dit ook zo? of zijn er nog dingen waar ik van tevoren even op moet letten? kan alles zelf dat is het probleem niet, ik wil alleen als ik het doe wel binnen een weekendje klaar zijn

als iemand nog zon (compleet!) blokje weet te liggen (evt inclusief 5-bak) let me know! of een hele golf 2 met zon blok voor weinahg
Reply With Quote
  #2  
Old 05-01-2010, 22:52
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Als de golf waar het in moet van 83 is[dus met nieuw model zekeringkast]
En de golf2 van voor 87 dan is het zo over te zetten
Reply With Quote
  #3  
Old 05-01-2010, 22:56
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

bij een carb-blok heb je toch niks met de zekeringkast te maken?
volgens mij moet ie er zo in kunnen,ik heb nog wel een 90pk gx met 5bak liggen(k-jetronic) maar dan moet je met pompen e.d. aan het wisselen....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #4  
Old 06-01-2010, 07:13
wildeknak's Avatar
wildeknak wildeknak is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 776
Default

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
aangezien het blok in mijn golf 1 (1500 carb) wel een beetje aan vervanging toe begint te komen, wil ik rustig even opzoek naar een ander blok.
Ik zat zelf te denken aan een golf 2 1800 carburateur blok (90pk) omdat deze ten eerste weer 20pk extra heeft en volgens mij zo plug & play over te lepelen is, maar is dit ook zo? of zijn er nog dingen waar ik van tevoren even op moet letten? kan alles zelf dat is het probleem niet, ik wil alleen als ik het doe wel binnen een weekendje klaar zijn

als iemand nog zon (compleet!) blokje weet te liggen (evt inclusief 5-bak) let me know! of een hele golf 2 met zon blok voor weinahg


Dit Topic ga ik ff volgen!
Ik zit met het zelfde id.. wil ook wel iets meer vermogen!

Volgens mij kun je een 1.8 carb. motor zo 1 op 1 over zetten.
__________________
Bad news : Time Flies
Good News:
You're The Pilot
Reply With Quote
  #5  
Old 06-01-2010, 07:35
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Ja kun je zo over zetten!
Reply With Quote
  #6  
Old 06-01-2010, 10:09
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,049
Default

Tis een 81er dus oud type zekeringkast, maar waarom zou dit uitmaken?
Reply With Quote
  #7  
Old 06-01-2010, 12:59
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

als je met injectiecompjoeters aan de slag moet krijg je dradenrommel!

als je een carb blok erin gooit houd je lekker dezelfde draadjes en is er niets aan de hand!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #8  
Old 06-01-2010, 13:02
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Gewoon een oud model motor erin hangen, 1.8 carburateur.

Niks kloten met draden, alles kan je zo van je eigen blok gebruiken of aanpassen.
Reply With Quote
  #9  
Old 06-01-2010, 13:12
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

heb je nog contactpuntjes? dan wel ff een draadboompje voor de electronische ontsteking scoren, en een 5baksteun
Reply With Quote
  #10  
Old 06-01-2010, 13:12
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,049
Default

Dat dacht ik dus ook, gaat goedkomen dan!
Reply With Quote
  #11  
Old 06-01-2010, 13:15
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,049
Default

Nee had de 1500 al omgebouwd naar elektronische ontsteking, baksteun en schakelstang aanpassing gaat ook lukken
Reply With Quote
  #12  
Old 06-01-2010, 16:50
T.C.Z.L's Avatar
T.C.Z.L T.C.Z.L is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,980
Default

__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers
'92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht)
'89 VW corrado 1.8 G60(verkocht)

'85 VW Jetta II CL 1.3
'79 VW Golf 1 1.3 GL
'85 VW Jetta II GL 1.3
'99 VW Bora Variant 1.9 TDI
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum