Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-12-2009, 12:09
gertvwkg gertvwkg is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 6
Default soms niet starten passat 2000 TDI 85kw ATJ

Tips gevraagd!
het is een heerlijke auto, maar soms wil ie niet starten, meestal loopt ie een paar seconden en valt dan uit. de VW dacht aan de sleutel transponder, maar die geeft geen foutmelding. het gekke is dat het heel lang goed gaat en dan ineens sta je. laatst is ie naar de vw afgesleept, ze konden het niet vinden....meestal ( 9 van de 10 keer) helpt zeer lang doorstarten, anders een dag laten staan. ik heb gelet op koud/warm weer, koud/warme motor, lege/volle tank en kan helaas geen verband leggen.....
Wie heeft de gouden tip om dit probleem op te lossen??!!
alvast dank voor de reactie
fam de haas
Reply With Quote
  #2  
Old 30-12-2009, 15:39
enzyme25 enzyme25 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 138
Default

ik had presies het zelfde.
starte hem ging die aan en weer uit. en dan was er weer niks aan de hand.
heb toen ook wat rond gezocht en gevraagd en kwam uit dat misschien contactblokje(blokje achter contactslot elektriche gedeelte) kon zijn. koste me 15 euro nieuw.
dus deze vervangen en tot nu toe gaat het goed.
of een keer proberen met reservesleutel dan weet je zeker of het daar wel of niet aan ligt?
hoop dat je hier wat aan hebt
mvg dennis
Reply With Quote
  #3  
Old 03-01-2010, 15:21
gertvwkg gertvwkg is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 6
Default

dank Dennis, maar VW zegt...dat dit onderdeel ok is (geen foutmeldingen enzo), maar het verhaal gaat nu verder:
Na een paar grote ritten door NL, was het ineens gebeurd, nog een paar plofjes bij starten en doorstarten hielp niet meer.
De off VW monteur, kon geen fouten ontdekken tijdens uitlezen, en heeft daarna de opvoerpomp, filter en leidingen (doorblazen) gecontroleerd, alles ok. daarna de pompverstuivers doorgemeten, ok. vervolgens alle zekeringen, relais en contacten, ook ok!
Na 3u voor de deur sleutelen, wordt de passat 4 of 5 jan opgehaald door de VW garage. Het wordt een hele uitdaging werd gezegd..... Heeft iemand nog de gouden tip........

dank, fam de haas en passat TDI/ATJ
Reply With Quote
  #4  
Old 03-01-2010, 17:16
enzyme25 enzyme25 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 138
Default

iets in richting van ontsteking? Zou verder niet weten helaas mvg dennis
Reply With Quote
  #5  
Old 03-01-2010, 17:20
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Quote:
Originally Posted by enzyme25
iets in richting van ontsteking? Zou verder niet weten helaas mvg dennis

Het is een diesel

Het gekke is dat er volgens het uitlezen geen foutcodes zijn - anders zou ik haast zeggen dat er misschien iets is met de sleutel/startblokkering.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #6  
Old 04-01-2010, 00:08
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Quote:
Originally Posted by gertvwkg
dank Dennis, maar VW zegt...dat dit onderdeel ok is (geen foutmeldingen enzo), maar het verhaal gaat nu verder:
Na een paar grote ritten door NL, was het ineens gebeurd, nog een paar plofjes bij starten en doorstarten hielp niet meer.
De off VW monteur, kon geen fouten ontdekken tijdens uitlezen, en heeft daarna de opvoerpomp, filter en leidingen (doorblazen) gecontroleerd, alles ok. daarna de pompverstuivers doorgemeten, ok. vervolgens alle zekeringen, relais en contacten, ook ok!
Na 3u voor de deur sleutelen, wordt de passat 4 of 5 jan opgehaald door de VW garage. Het wordt een hele uitdaging werd gezegd..... Heeft iemand nog de gouden tip........

dank, fam de haas en passat TDI/ATJ

Allereerst apart dat ze eerst de verstuivers, filters, opvoerpomp etc gaan controleren en als een van de laatste dingen de zekeringen en relais... goed, dat terzijde

Wanneer is er voor het laatst onderhoud uitgevoerd? En dan bedoel ik met name het vervangen van de brandstof filter? Zeker met het koude weer van afgelopen tijd kan het zijn dat je diesel is gaan vlokken, waardoor je brandstoffilter grotendeels dicht zit.

Het bovenstaande lijkt me eerlijk gezegt sterk dat dat aan de hand is aangezien de auto bij de VW (dealer?) is geweest... Maar het kan nog steeds (ook bij dealers word wel eens geprutst )
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #7  
Old 04-01-2010, 21:19
gertvwkg gertvwkg is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 6
Default

heden mogelijk de oorzaak gevonden....
de achterbuurman werkt als 1e monteur bij VW en hoorde van het startprobleem. vanavond kwam hij langs met een drukmeter om de voorste hoge druk pomp (die achter het blok zit) te meten. volgens hem was de druk te laag. na dichtklemmen van de diesel retourleiding (bovenop het brandstoffilter) schoot de druk omhoog en de motor moeizaam tot leven!! het vervolg: hij bestelt een nieuwe hoge drukpomp en voor de zekerheid een nieuwe electrische pomp die bij de tank zit (ook geringe opbrengst). dit zou de oplossing zijn. wordt vervolgd. allen dank voor meedenken, toppie
__________________
Gert
passat 32b variant 87
kever 67+68
Karmann Ghia 65
Reply With Quote
  #8  
Old 05-01-2010, 19:49
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Slimme monteur!
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #9  
Old 12-01-2010, 15:12
gertvwkg gertvwkg is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 6
Default

het vervolg:
er zit nu een nieuwe hoge druk pomp op (achterzijde blok) >>>euros, maar starten gaat alleen als de retourleiding vanaf dieselfilter wordt afgeknepen en doorstarten maar, daarna lopen alsof er niets aan de hand is......, maw de oplossing is er nog niet.
ander oplossingen zijn nieuwe pompverstuivers, pomp in tank, etc.... maar een garantie voor een oplossing is er niet. voorlopig ga ik maar verder in mijn oude 87/er passat. ik weet het niet meer.
gr, gert
__________________
Gert
passat 32b variant 87
kever 67+68
Karmann Ghia 65
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum