#1
|
|||
|
|||
Interne verschillen TDI 110 PK en 130 PK? Wat met V6 TDI?
Ik ga binnenkort een Passat kopen. Wordt iets uit begin jaren 2000, zeker een TDI maar ik wil eerst graag informeren wat een goede basis is om dan wat verder te tunen.
Rij nu met een Corrado en ook de "nieuwe" mag wel een beetje vooruit gaan ... Vrij gelijke blokken of toch veel verschillen? Ik liet ook mijn oog al vallen op de 2.5 V6 TDI maar die kost uiteraard meer in verzekering en aan belastingen. Zijn die echt veel beter dan de 4-cilinders? (Zowel naar vermogen, duurzaamheid en mogelijkheid om te tunen) |
#2
|
|||
|
|||
Ik heb afgelopen week een a4 tdi gekocht met de 130pk pompverstuiver. Ik heb ook gekeken naar een v6. Maar de nadelen wegen niet op tegen de voordelen. Naar mijn inzicht zijn de nadelen van een v6 ten opzichte van een 4 cilinder, duur onderhoud, betrouwbaarheid, gewicht(v6 is zwaar, veel wegenbelasting en ondanks dat de v6'en meer vermogen hebben mindere prestaties), dure verzekering.
Ik zeg 130pk met zes bak ideaal in een passat/A4 Mark |
#3
|
|||
|
|||
Toink,
Heb je ergens een link rond het nokkenprobleem? Ik zal gaan voor een 130 PK 4 cilinder maar las graag iets meer over deze problematiek. Alvast bedankt! |
#4
|
|||
|
|||
Maar de v6 is wel een ontzettend fijne, stille motor met een berg koppel, niet te vergelijken met een PD welke veel piekeriger is.
Ik heb zelf de V6 en bij een vriend hadden ze een 130pk maar de v6 is veel soepeler en schakellui te rijden. Nokkenassen kost ff wat geld maar dat weet je vantevoren. ( deze zijn op ebay voor rond de 700e te koop voor een set met stoters ed).
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen. |
#5
|
||||
|
||||
gewoon voor een 130pk gaan. met een chip op maat.
1.9 tax ligt toch wat lager dan 2.5, de onderhoudskost ligt lager en de verzekering ook. heb een 2003 A4 awx 130pk met 5 bak. gechipt naar 172pk 404Nm gaat al 90.000km probleemloos als de spreekwoordelijke brandweer... |
#6
|
|||
|
|||
nou ik heb een a6 avant 180pk quattro(6cil) gehad van 2001
wat een bagger motor nokkenasse die bij 2ton helemaal weg waren liep dus voor geen meter meer verbruik/gewicht en dan nog maar ondedrdelen zien te vinden ook de automaat/tiptronic vond ik waardeloos is nu 3jaar geleden maar toch voor mij geen 2e meer
__________________
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+ Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold Last edited by bivw 16vg60 : 27-12-2009 at 13:48. |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Zoals ik al zei, de voordelen wegen niet op tegen de nadelen! |
#8
|
||||
|
||||
Vriend van mij heeft een Audi A4 V6 tdi gereden met tiptronic. En en Passat met dezelfde V6 TDI
1 en al ellende mee gehad!!! Vooral de Audi heel veel problemen met de tiptronic, passat olie en dieselverbruik en beide prestaties die in verhouding met zijn huidige Audi A4 130pk TDI niet eens veel beter waren. Ik zeg, hoe mooi zo`n V6 ook loopt en hoe mooi het is als er V6 TDI achterop staat, niet aan beginnen!
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |