#1
|
||||
|
||||
"Gerommeld onder de motorkap"
Hola!
Ik heb vanmiddag mn Polo'tje APK laten keuren, en hij is met glans geslaagd! Op één klein puntje na: het CO2 gehalte was te hoog, en dit hebben ze afgesteld. Hierbij kwamen ze erachter dat "er onder de motorkap is gerommeld". Want volgens de monteur waren er een aantal vreemde dingen te vinden onder de kap en wel de volgende: Er mist een slangetje op het volgende pieltje: De volgende pieltjes zijn doorverbonden met elkaar: En de boosdoener voor het hoge CO2-gehalte (volgens de monteur), was een afgedicht slangetje achter de carburateur. Als je (zoals op onderstaande foto is aangegeven met de peil) achter de carburateur voelt, dan zitten daar twee pieltjes. De linker hiervan (dus die aan de bijrijderszijde) was afgedicht d.m.v. een klein stukje slang waar een schroefje in gedraaid was. De monteur heeft dit afgedichte slangetje eraf gehaald, waarmee het CO2 gehalte meteen verlaagde: Wie kan mij wat meer duidelijkheid geven over de bovenstaande 3 foto's??? Horen er inderdaad slangetjes te zitten??? Wat hoort er verbonden te zitten??? En wat kan de reden zijn geweest dat de vorige eigenaar zo onder de kap heeft gerommeld??? BVD!! Rick |
#2
|
||||
|
||||
Oh, en het is een 1.0 liter 33 kW motorblok(je)
|
#3
|
||||
|
||||
de eerste foto moet een vacuumslangetje op naar de onderkant van het luchtfilterhuis..
de rest van de foto's kan ik niet zo direct zeggen naar waar die moeten.. maar in ieder geval niet zoals het nu is..
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#4
|
||||
|
||||
Oke.. oke.. Zou je heeeeeel misschien eens onder jouw motorkap wat foto's kunnen maken, zodat ik kan zien hoe het moet zitten?? Ahhh... PLEASEEEE
|
#5
|
||||
|
||||
moeilijk auto staat niet thuis..
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#6
|
|||
|
|||
Volgens mij moet er juist een vacuum slangetje van de onderkant luchtfilterhuis naar dat doorgeluste klepje en vanuit daar weer naar de klep op de eerste foto
Voor warme de warme lucht klep en dat doorgeluste klepje op de 2de foto regelt of hij koude of warme lucht moet hebben Zit ik goed ??
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping Audi A4 B6 avant 1.8 20vt |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
hoe moeten wij dat nou weten
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
hahaha
|
#9
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 14:35. |
#10
|
||||
|
||||
Ja het punt is, motortechnisch ben ik niet echt heel sterk. Dus het zou mij het beste helpen als iemand ook een klein foto'tje plaatst bij de tekst, zodat ik ook zie wat er bedoelt wordt (bijv.: "vacuumvervroeger van de ontsteking"). Meestal snap ik het dan ook meteen, als ik het zie...
|
#11
|
|||
|
|||
Ik hoopte eigenlijk op een bevestiging van iemand die het zeker wist
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping Audi A4 B6 avant 1.8 20vt |
#12
|
||||
|
||||
Iemand?
|
#13
|
||||
|
||||
Heb je het type en bouwjaar van de auto? miss dat ik dan wat voor je kan betekenen.
__________________
|
#14
|
||||
|
||||
't is een 33kW, 1.05 liter Polo Sedan.
Vermoed ik het trouwens goed dat een bijzonder slechte koudestart te maken kan hebben met dat slangetje dat op de carburateur HOORT te zitten...??? Zou hier niet een soort van slangetje moeten zitten die warmte vervoert, zodat de carburateur snel warm wordt en dus voorkomt dat de auto stilvalt bij het eerste stoplicht in deze kou? Graag reacties, en als het even kan met foto's, want het weer blijft voorlopig zou... |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Lijkt me nogal logisch, dan zuigt de carburateur valse lucht aan en dus zal de motor armer lopen. Gevolg hiervan is dat het CO percentage afneemt. Dat vacuumaansluitingen moeten of op het vacuumsysteem zijn aangesloten, of worden afgedopt. Anders > valse lucht.
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y |
#16
|
||||
|
||||
M.a.w.: het vacuumsysteem werkt nu niet naar behoren?
Kan dan alstublieft iemand eens onder zijn kap kijken hoe deze slangetjes HOREN te lopen? Of misschien heeft iemand een vraagbaak bij de hand om hier wat scans uit te maken voor me? Zou me een hoop helpen in deze koude wintermaanden! Alvast bedankt! |
#17
|
|||
|
|||
Ik zal eens foto's trekken van mijn 1300 (40KW) 2G ...
Dat vacumslangetje aan de luchtfilter heb ik zeker, de rest betwijfel ik ... We zullen ons best doen om het er tegen 17.00 h op te krijgen!!! |
#18
|
|||
|
|||
|
#19
|
||||
|
||||
Oke super! Dat is wat ik bedoel inderdaad! Zulke foto's helpen enorm! Ik wacht af...
|
#20
|
|||
|
|||
Die andere heb ik niet ...
Vanwaar komt die langs de andere kant (rechts op de foto) |