![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Maandje geleden een USA Passat variant VR6 gekocht. Geweldige sloep maar nu blijkt dat hij toch wel een probleem heeft. Als de auto warm is gooit hij de koelvloeistof er uit bij het expansietankje. Ook niet een beetje maar een literje of 4 a 5). Heb er een nieuwe dop opgezet maar het probleem bleef. Toen wat verder gezocht en bleek dat de thermostaat het niet meer deed. Deze dus ook gelijk vervangen. Na een aantal keer goed ontlucht te hebben heeft hij nog steeds hetzelfde probleem. De kachel word goed warm, alle slangen worden warm, het electrische waterpompje hoor ik ratelen (doet het bij bij contact aan en uit), de koelvloeistof is helder van kleur en ik heb geen troep op mijn oliedop.
Iemand enig idee waar ik moet zoeken? Ergens een verstopping of toch een lekke koppakking?
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register |
#2
|
||||
|
||||
![]() heb je veel druk op de kvs slangen?
het kan zijn dat door een lekke koppakking de circulatie verstoord wordt waardoor de warme kvs de thermostaat niet bereikt, waardoor deze niet opent. voel is aan je radiateur, of deze boven en onder wel warm wordt, ( en aan de bovenste en onderste radiatorslang) moeten beide ong even warm zijn.
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current) golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current) golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex) |
#3
|
||||
|
||||
![]() Als je motor 4 á 5 liter kvs verliest
![]()
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Druk valt wel mee. Alle slangen worden even warm. De radiateur is overal even warm.
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Klopt, maar hij vertoont verder geen symptonen van een lekke koppakking. (Er gaat trouwens ook 10L. in ![]()
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik had hetzelfde vorig jaar met m'n toenmalige golf vr6, thermostaat vervangen maar daar bleek het toch niet in te zitten. ik zou even bij je waterpomp kijken, niet die elektrische maar die andere die was nl stuk bij mij.
__________________
Passat 35i 1989 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register |
#8
|
||||
|
||||
![]() Inmiddels het complete blok + bak uitgebouwd voor een complete revisie. 2 dagen werk in je eentje
![]() Ben er inmiddels achter dat de kettinggeleiders op zijn en dat het hele inlaattraject vol olie zit. To be continued...
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register |
#9
|
||||
|
||||
![]() Update!
Voor 750 euro aan onderdelen gekocht bij de dealer ![]() ![]() De koppakking was origineel (blok is nog nooit opengeweest) en op verschillende plekken minimaal door. Alle kettinggeleiders waren of gebroken / gescheurd of helemaal weggesleten. Heel het inlaattraject zat vol met olie. Zondag weer verder met de gloednieuwe kop monteren. ![]() Dit is trouwens een superthread als je zelf een kettingrevisie gaat doen!
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register Last edited by Michiel86c : 25-12-2009 at 16:11. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Goed bezig Michiel.
Alleen jammer dat je na een maand al deze problemen hebt gekregen. Wat heeft de Passat gelopen? Ik wens je succes met de wederopbouw ![]()
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro Daily: Volkswagen High Up 75PK ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Zo'n 130.000 miles.
Ach, verder ziet hij er helemaal goed uit en alles werkt nog perfect. Het is nu even doorbijten en daarna kan hij er weer even tegen aan.
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register |
#12
|
||||
|
||||
![]() tering... dat is geen kattepis
![]() Inderdaad jammer dat je vlak na aanschaf al zoveel geld in de auto moet stoppen. Heb je ook al gevonden waardoor het inlaattraject vol met olie zat/zit?
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Ach, ik kan ook blijven aanklooien en telkens een klein gedeelte vervangen maar het blok ligt er nu toch uit dus gelijk maar even goed aanpakken.
Quote:
Ik denk dat het iets te maken heeft gehad met de ranzige ontluchting in het kleppendeksel en de koppakking.
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register |
#14
|
||||
|
||||
![]() aha, geloofwaardig idd.
Zo weet je wel dat je een VR6 hebt met alle luxe én een goede motor. Kan je er weer heel wat km's mee maken.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#15
|
||||
|
||||
![]() ZO, hij doet het weer helemaal perfect!
![]() Wat is er vernieuwd: -Kettingen + geleiders + bouten vernieuwd -Complete koprevisie -Koppakking + kopbouten -ALLE pakkingen / o-ringen -Thermostaat -Waterpomp -Electrische waterpomp -Thermoschakelaar -Koelvloeistofdop -Luchtmassameter -Slangen secundaire lucht inblaassysteem -Olietemperatuursensor -Achterste motorsteunen -Homokineethoezen binnenzijde Ik heb gelijk ook alle verlichting weer werkend gemaakt (us knipperlichten en sidelights) en de motorruimte uitgebaggerd. ![]() Nog even een vraagje: is het mogelijk de MFA om te zetten van US naar Euro? Ik weet dat dit kan bij de Golf maar voor de Passat heb ik nog geen 'how to' gevonden.
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register |
#16
|
|||
|
|||
![]() Goed bezig Michiel!
Mooi dat ie weer loopt.
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro Daily: Volkswagen High Up 75PK ![]() |