|
||||
|
||||
david's golf mk1 '83
bij deze wil ik ook mijn golfje voorstellen... ik lees al wat langer mee maar vind het ook leuk om mezelf even voor te stellen!!
ik ben david, 18 jaar en student fotografie. ik heb een golf 1.1 lx uit 1983, een witte. ik heb mijn golf nu ongeveer een maandje, maar wil hem helemaal mooi gaan maken, waar ik nu druk mee bezig ben.. rustig aan onderdelen verzamelen, hij wordt uiteindelijk ook gespoten. hier waren we bezig de golf klaar te maken voor de keuring.. de seat van koen, een goeie maat van me, staat ervoor, ik heb het golfje ook gekocht bij hun garage. er moesten wat kleine dingen worden verbeterd, hij was afgekeurd omdat de lichtbundel niet goed verspreidde en omdat achter de veren los hingen als hij omhoog gekrikt stond. de eerste van vele keren tanken , hier kun je goed het kleur verschil zien tussen de verschillende panelen. ook zaten hier de heldere kruiskoplampen er nog in, deze zijn nu weer vervangen door de originele lampen. hier kun je het linkervoorschermpje zien wat moet worden gespoten… schade gehad daar, de hoek van de bumper is ook afgezaagd daar maar ik heb gisteravond een nieuwe bumpertje gehaald, even netjes maken en dan erop zetten na het spuiten. nu wilde ik al langer echte bbsjes, dus deze opgehaald in garrelsweert in groningen, was iets van 500 km rijden maar het was het zeker waard! originele bbs mahle 13'' zijn het! nog even het hart netjes zwart spuiten, strakke bandjes erom en dan in de zomer ermee rijden. overigens staat het golfje nu op zijn standaard staal, zwart gespoten, en heb ik de sierlijsten eraf gehaald omdat die toch moeten worden vervangen, en omdat hij lang heeft stil gestaan groeide er onderhand mos onder de lijstjes, waardoor er ook van die druipstrepen op de lak zaten die ik heb weggepoetst. en dan nu nog twee losse foto's... groeten! |
|
||||
|
||||
hallo
golfjes 1, altijd goed! |
|
||||
|
||||
leuk ding ! heb je hem geimporteerd vanuit het buitenland of stond ie ergens verscholen in een schuurtje ?
|
||||
|
||||
Hij staat mooi laag zo !! Netjes.
En de BBS'en passen erg goed bij een mk1. Alleen wel even een carterbeschermer monteren straks als de BBS'en eronder zitten denk ik !!! Welkom !
|
||||
|
||||
bedankt jongens!! hij is voor zover ik weet weer op kenteken gezet omdat hij een hele tijd heeft stilgestaan.. ik heb in ieder geval wel toen ik heel de binnenkant had kaalgemaakt duitse snoeppapiertjes gevonden.. dus wie weet!
hoe werkt een carter beschermer? want ik had hem eerst een paar cm lager rondom liggen maar toen kon ik niet eens normaal rijden, ik raakte met die draagarm in het midden alle puttdeksels etc, is dat dan weg met een carterbeschermer?? ook heb ik nog een vraag over die bumpertjes, hoe kan je die nou het beste mooi maken? er zitten een paar butsen in, kan je die dan strak plumeren?? alvast bedankt! |
|
||||
|
||||
gave foto van voren!
- is dat nou hdr ? -
|
|||
|
|||
hey davidof,
kom wel keer helpen man met bumpertje netjes maken , zeg maar waneer ge tijd hed jongen , blijf zeker volgen je vorderingen |
|
||||
|
||||
thanks mig, relaxt man!!
@GJ007, nee dat waren gewoon de kleuren, de lucht was echt heftig toen |
|
||||
|
||||
Welkom, veel sleutel plezier
|
||||
|
||||
Carterberschermer is gewoon een plaat ijzer of een framewerk die ervoor zorgt dat als je een drempel raakt niet meteen al die olie op straat ligt.
Is bij 13 inch en erg laag wel te adviseren !!
|
||||
|
||||
en een kleine update:
heb een mooie blaupunkt radio gevonden met dank aan autobedrijf ad witteveen! met een bandje naar 3.5mm jackplug kan ik ook mijn iphone erop aansluiten dus dat is helemaal top! ook een hoedenplankje gemaakt met wat boxjes, dus nu kan ik muziek luisteren, wat eerst niet ging omdat de radio kapot was en er geen boxen in zaten.. vind een oude radio mooier in zo'n dashboard, vind het geen porem als je zo'n hypermoderne radio in een mooi oud dashboard ziet.. ik heb ook last gehad van water... de parrafaan bak zat vol met zooi, heel die bak stond blank , nu is het allemaal goed maar zit dus nu met nog redelijk wat vocht in en onder de matten!! verder ook nog een tijdje geleden het golfje kaal gemaakt van binnen om eens goed schoon te maken en toen heeft migal ook de binnenkant van de voorscherm getectyleerd. ikzelf in de achterbak migal aan het werk!! en nog iets van de historie, een duits snoeppapiertje... ik had het nog gevraagd en hij is inderdaad ingevoerd uit duitsland! en nog een laatste, detail van mijn superfijne spucknapfje!! |
|
||||
|
||||
Goed bezig..!!
En nog een witte Mk1 in nederland.. haha Succes met je golfje
|
||||
|
||||
leuke radio ik had ook zo'n cassette bandje voor me Ipod maar bij mij kwam er zon bagger geluid uit dus ik heb hem maar weg geflikkerd :P klote ding.
groeten
|
||||
|
||||
hehe ja het geluid is niet super.. ik heb alleen wel dat bandje zelf opengeschroeft en alle radartjes etc weggeflikkerd want die ratelden alleen maar!! het geluid vind ik opzich niet slecht bij mij!!
en wildeknak leuk om te zien hoe straks mijn golfje is als hij gespoten is en alles, alleen nog ff die deurtjes wegdenken haha! |
|
||||
|
||||
ja dat had ik ook gedaan want dat had ik op internet gelezen dat je dat moest doen maar er kwam nogsteeds bagger geluid uit
|
||||
|
||||
Als alternatief kun je ook een carkit gebruiken voor muziek via bluetooth te streamen.
Gebruik ik zelf n.l. ook. Is ideaal zie je niet en kwaliteit is perfect. Parrot voor iPhone. |
|
||||
|
||||
Quote:
Die foto.... LOVE IT! |
|
||||
|
||||
Quote:
mooi golfje hoor alleen is dit geen spucknapf stuur
|
||||
|
||||
Quote:
thanks ! Quote:
dit is toch wel een spucknapf? alleen niet het gti golf 1 model toch? hier kan je hem helemaal zien: |
|
||||
|
||||
die foto met de pirelli's en het zwarte voorscherm, daarop vind ik em al helemaal super
|