#1
|
||||
|
||||
nut van vlammendover..........weg ermee???
ik wil weerus iets gaan veranderen aan me uitlaat maar nu zit er zo'n vlammendover aan het eind van m'n uitlaatspruitstuk (voor de katalysator nog) mag deze zomaar weg worden gehaald of is dit schadelijk voor de motor ???
(het gaat er mij dus om of het mag qua motor gebeuren en behoud, of het mag van de mensen met de petten komt op de 2e plaats) en wat is het effect als je dit weg laat of merk je er niks van?? het blok moet wel goed blijven lopen en het mag niet schadelijk zijn ofzo daarvoor anders laat ik hem zitten. er zit nu alleen nog maar een einddemper onder m'n auto, dus middendemper en katalysator zijn weg. grtz Tijs |
#2
|
||||
|
||||
zijn veel meer mensen die dit hebben, wil het zelf ook hebben , dus ja , kzou ut gewoon doen :P
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#3
|
||||
|
||||
kan het dus geen kwaad ??
maar houd dit echt vlammen tegen (zoals de naam zegt)?? of wat gebeurd er als je dit ding verwijderd.......gaat ie dan ineens vlammen spugen :? |
#4
|
||||
|
||||
sja, je geeft zelf al antwoord zo zal bij een standaard gti niet zo ernstig vlammen, maar als je bijv bij de 16V van jeroen aka da_vwfreak kijkt krijg je nog een behoorlijk vlammetje uit de pijp, btje het idee wat je ziet tijdens rally races zullen geen blasts zijn zoals de mensen die een bougie in de uitlaat hebben maar dat is eigenlijk ook niet lekker voor je blokje en alleen zo'n vlammendover deruit lijkt me iig niet zo'n ramp.
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#5
|
|||
|
|||
precies dr tussenweg met die zooi.
|
#6
|
|||
|
|||
Zit zo'n vlammendover standaard in het PL uitlaatgebeuren?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#7
|
||||
|
||||
jup...
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#8
|
||||
|
||||
vlamdover weg?
rest van de dempers ook? WAUW wat zal jij genieten van je uitlaatgeluidje, laat hem lekker zitten en haal je die demper die daarna komt weg..... |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
hahahaha het is inderdaad zeer aangenaam in de auto, nu al. mensen die meerijden die genieten ook enorm ahum ahum maargoed ik vind het wel lache. de demper die daarna komt is al weg.......er zit momenteel niet veel demper meer onder alleen dan een sport-einddemper, dus die doet ook goed mee. maar dempt een vlammendover dan ook nog wat van het geluid eigenlijk??? |
#10
|
||||
|
||||
De politie is zeer happig op uitlaatgeluid. Ik wil mijn auto daarom niet al te veel herrie laten produceren, voorheen kon je mij ook een half dorp verderop horen. 2 maten van me zijn al van de weg geplukt (allebei golf GTI, dus misschien is dit extra opvallend) en moesten binnen 28 dagen de wagen stil maken.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
vlam dover = dover van vlammen? Ik heb me laten vertellen dat je je einddemper uitfikt als je geen vlamdover gebruikt. Affijn moet je zelf weten. Ik had net zoiets als jij, (Sebring) spagetti uitlaatspruitstuk, geen kat, geen vlamdover, geen middendemper en een joekie jakie einddemper van NL Power....jezus tering, dat was niet grappig meer. Nu meen ik gehoord te hebben dat je motor zowiezo wat tegendruk moet hebben. Dus om je gehoor en geld te besparen in de vorm van boetes zou ik een goede einddemper nemen en toch een vlamdover ertussen houden. Maar goed, je moet het zelf weten.....als je nooit langer dan een half uur moet rijden kan je zo een bak kabaal overwegen..... |
#12
|
|||
|
|||
Dat je einddemper uitfikt heb ik nog nooit van gehoord.
Ik heb ook een spaghetti spruitstuk, kat leeggehaald, vlammendover weg, tussendemper weg en een Remus einddemper. Een geluid dat dr uit komt. Geweldig niet meer rijden dan een half uur vind ik een beetje overdreven. Ik heb heel lang rond gereden met die uitlaat (ook aardige afstanden naar meetings) en heb dr absoluut geen last van. een motor moet idd wat tegendruk hebben. Maar bij een ongeblazen motor hoeft ie niet zo'n veel tegendruk te hebben, maar zoals bij een G40/G60 is dat wel belangrijk. |
#13
|
||||
|
||||
ff over die vlamdover, kep het van 'horen zeggen', me eindddemper was zowiezo klote.
ik had serieus koppijn na een uur rijden, gezien mijn vriendin in eindhoven woont.....resonantie was ook te erg bij laten we zeggen 100 / 110km/h |
#14
|
|||
|
|||
bij mij gti 8v heb ik het er ook onder vandaan gehaald en idd vlammen............maar veels te veel geluid en dat mag niet met de mannen met de petten op, en geloof me ze kunnen je er flink mee naaien.
suc6 grtzz daniel |
#15
|
|||
|
|||
bij mij gti 8v heb ik het er ook onder vandaan gehaald en idd vlammen............maar veels te veel geluid en dat mag niet met de mannen met de petten op, en geloof me ze kunnen je er flink mee naaien.
suc6 grtzz daniel |
#16
|
||||
|
||||
Uitlaat herrie is niks als je een eind moet rijden... soms is die herrie leuk...
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Weet je het zeker? Een geblazen motor hoeft het wat betreft de cilindervulling niet van de uitlaatresonantie te hebben daar heeft hij al wat anders op gevonden.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#18
|
|||
|
|||
zekers te weten dat een g40 of g60 tegendruk moet hebben een demper of kat is al voldoende
|
#19
|
||||
|
||||
Rij al 2 1/2 jaar met een bak herrie, politie nog nooit wat van gezegd, zelfs niet als ik moest blazen of controle bij de grens.
Vlamdover, dooft evt vlammen die uit je blok komen. Bij mij zit ie er als 1e demper zeg maar omdat ik standaard geen kat heb. Blijft mooit zitten en binnekort komt de 2e demper er ook weer onder want ik ben het geluid echt moe. Wil weer es lekker rustig kunnen cruisen (sinds ik de diesel heb, weet ik weer hoe lekker dat is.) Binnekort dus ff standaard tussendempertje eronder van romax ofzo, en dan laat ik einddemper maken door die Stephane
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
Jah dat weet ik zeker. Bij G40/G60 motoren is tegendruk heel belangrijk |