|
||||
|
||||
ja beetje wel ja........
|
|
||||
|
||||
Is hier geen algemeen meldpunt voor?
|
|
|||
|
|||
Heel triest verhaal. Maar voor velen zal dit de waarheid zijn en overkomt het hun.
Ik denk trouwens dat heel veel mensen hier last van krijgen. Het kabinet zeker weer niet Wij betalen toch voor hun km/s. Last edited by Domi : 18-11-2009 at 12:55. |
|
||||
|
||||
http://www.berekenkilometerprijs.nl/
Quote:
Het wordt nog erger dan ik al dacht ...
|
|||
|
|||
Hoe ouder u auto’s koopt, hoe groter uw nadeel zal zijn.
|
|
||||
|
||||
Het gaat allemaal om centjes (tekort) aanvullen in de staatskas, dus of ze de kilometerbelasting nu wel of niet doorvoeren betalen gaan we allemaal toch, of het nu links of rechtsom is.
Als je je daar druk om maakt moet je die energie gebruiken (=duurzaam) om er iets mee te doen..... Ga bijv. een verzoek voor een volksstemming indienen en genoeg zieltjes/stemmen bijelkaar krijgen om de kilometerheffing weg te stemmen! Leuk een referendum! Dan sta je waarschijnlijk wel bij een volgende GEKOZEN volksvertegenwoordiging (kabinet) weer te protesteren tegen iets anders waarvoor je extra voor gaat betalen. Allemaal lekker emigreren naar een ander land want daar is het gras natuurlijk altijd groener! --------------------------------------------------------------------------------- Stel: dit systeem komt er en ik moet van Breda naar Maastricht dan ga ik met mijn enorm zwaar vervuilende LPG G3 voertuig nu dus meer betalen. Maar dan kan ik toch gewoon over België rijden en daar goedkoper tanken wat wel langer duurt en dus milieuverontreinigender is maar aangezien we daar in NL dan geen last van hebben is het een stuk goedkoper! Krom eigenlijk maar ik ga het straks graag doen de frieten in Bels zijn zooo lekker en dan kan ik gelijk wat illegaal vuurwerk voor een spotprijs meenemen. Last edited by Dirk : 18-11-2009 at 13:14. |
|
||||
|
||||
Klinkt wel struisvogelpolitiek achtig Dirk, kort samengevat dus niks doen en het maar laten gebeuren?
|
|
|||
|
|||
leuk die heffing... Net even gekeken wat de auto van mijn vrouw moest gaan kosten mocht ze er dan nog in rijden... We gaan dus van 31 euro wegenbelasting nu naar 112 euro per maand voor de km heffing.... gelukkig word het maar een beetje duurder
Van hier naar mijn werk is 20 km... Wij wonen gelukkig aan de grens dus dan word het 10km in nl en 10km via belgie. Dan kom ik met mijn eigen auto gelukkig net zo duur uit als de wegenbelasting per maand. |
|
|||
|
|||
Quote:
Niet doen alsof iedereen hier zelf voor gekozen heeft met de vorige verkiezingen... Dat is echt zo'n onzin! |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ook..
|
||||
|
||||
Quote:
Juist niet je kop in het zand steken maar er wat mee doen als je er nu heel erg mee zit en dit niet laten gebeuren, dus niet alleen boe-roepen maar daadwerkelijk actie! Even een tenentrapper dan, we zijn in NL altijd heel goed in dingen afzeiken en hard boe-roepen maar een stap maken naar daadwerkelijk grootschalige actie blijft jammergenoeg meestal uit. (ik sluit mijzelf zeker niet uit) Quote:
Net zoals je reactie inderdaad! Ik zeg dus niets over "iedereen hier" en de "vorige verkiezingen". Niet aan stemmingmakerij doen want daar heb ik geen hulp bij nodig. |
|
|||
|
|||
Ik snap niet wat je bedoelt maar als je wil zeggen dat we hier zelf voor gekozen hebben (omdat ze het officieel nou eenmaal democratie noemen) dan heb je het goed mis...
|
|
||||
|
||||
Als je mij niet snapt moet je het ook niet proberen te snappen en zeggen dat ik het mis heb........ Want misschien bedoel ik wel wat anders dan dat jij denkt te begrijpen, snap je?!
Last edited by Dirk : 18-11-2009 at 16:55. |
|
||||
|
||||
Als ik op mijn bankrekening kijk en ik zie dat er niks meer op staat, kan ik twee dingen doen:
meer verdienen minder uitgeven Als de overheid in haar kas kijkt en ze ziet dat er niks meer in zit, kunnen ze één ding doen: meer verdienen De optie van "minder uitgeven" lijkt in dat verdomde vocabulair van Den Haag niet te bestaan. Minder onzinnige rommel kopen met de centen van de belastingbetaler die je vertegenwoordigd wil ook wel eens helpen. Het Financiëel Dagblad van afgelopen dinsdag schrijft het volgende: "Minder files, minder verkeersdoden en lagere lasten voor de meeste automobilisten. De invoering van de kilometerprijs moet legio voordelen geven voor iedereen. Maar wat betekent de invoering concreet voor de automobilist?" Minder files? Mensen zullen toch naar hun werk moeten lijkt me. Nja, met die stijgende werkeloosheid zijn de files dalijk vanzelf opgelost. Minder verkeersdoden? Hoe moet ik dat zien? Moet je voor je gaat rijden effe de schakelaar omzetten naar "rijden onder invloed" als je wat gedronken hebt, waardoor de kosten per kilometer twee keer zo hoog worden? Minder verkeersdoden, yeah right. Lagere lasten voor de meeste automobilisten? Er komen belastingen voor de niet-automobilisten, waardoor zelfs de mensen zonder auto voor de deur meer moeten gaan betalen. De bestuurders van oldtimers worden genaaid omdat hun belastingvrijstelling weg valt, en de eigenaren van andere op leeftijd gekomen auto's gaan ook meer betalen. We hebben daarnaast al aardig wat rekenvoorbeelden gezien van zelfs nieuwe auto's die per km genaaid worden, zelfs nu met de lagere km-kosten bij de invoering van het systeem! Dus wie gaat er ook weer op vooruit?? Volgende punt dat wordt aangehaald is, wanneer iedereen zijn kastje krijgt. Het gaat namelijk niet lukken alle miljoenen auto's in Nederland tegelijkertijd van zo'n kastje te voorzien. Dus "wie bepaalt wanneer een automobilist aan de beurt is...? Het lot!" "Het ministerie van Verkeer en Waterstaat gaat op basis van de cijfers in het kenteken loten (LOTEN!!!!) welke automobilisten een kastje moeten inbouwen. Dat zal gaan met een groep van onveveer 100.000 automobilisten per keer, en de bedoeling is dat iedere keer geen oververtegenwoordiging is van een bepaalde groep. Het kan dus zijn dat iemand al snel een kastje krijgt, terwijl zijn buurman pas twee jaar later aan de beurt is." De auto-industrie ligt al keihard op z'n gat, en door het afschaffen van de BPM gaan waarschijnlijk veel burgers de koop van een nieuwe auto uitstellen om die BPM zo te besparen. Ongeveer een kwart van de aankoopprijs van een nieuwe auto bestaat immers uit BPM. Voor een auto van 30.000 euro zit je dan toch al op 7.500 euro besparing. Gevolg is dat de auto-industrie dalijk in Nederland een jaar of twee / drie nagenoeg geen omzet meer kent. Nog een punt dat volgens mij niet eerder voorbij is gekomen, is dat ook buitenlanders hier in Nederland moeten betalen voor het gebruik van 't wegennet. Hoe de overheid dat precies wil gaan realiseren is nog niet bekend, maar dat het er gaat komen staat nu al vast. Oldtimers daarentegen komen waarschijnlijk toch buiten het systeem te vallen, en hoeven toch geen belasting te betalen. Vind ik het wel heel toevallig dat er onlangs is besloten auto's van rond '87 niet meer onder de noemer oldtimer door te laten gaan, zodat die alsnog binnen het nog in te voeren systeem komen te vallen.
|
|||
|
|||
Quote:
Of je legt uit wat je wel bedoelt en reageert op mijn reactie ipv alleen op de zinsnede 'ik snap niet wat je bedoelt'.... Maar er hoeft hier niemand persoonlijk te worden aangevallen... |
|
||||
|
||||
wat nog leuker is ze zien straks ook of jij daadwerkelijk degene was die daar door rood is gereden of die elke avond naar de hoeren gaat want dat kunnen ze lekker allemaal checke daar
en dan nog wat voor de mensen die weinig auto rijden is het straks heel aantrekelijk om er een auto bij te kopen want wat kost dat nou straks en hoe zit het dan met de wijken die hellemaal niet op gebouwd zijn op 2 auto's per gezin krijg je dat weer en hoe zit het als je nou in het buitenland rijdt ik wist het dan wel als ik in venlo woonde en ik moest naar groningen dan gaat toch iedereen ff over duitsland |
|
||||
|
||||
@Jeroen: Duitsland gaat waarschijnlijk ook zoiets invoeren. België's voorstel voor een dergelijk systeem is pas geleden nog afgewezen omdat het niet binnen de Europese regels past.
Een Nederlander betaalt dalijk geen aanschafbelasting meer, en moet dus op de Nederlandse wegen die km-heffing gaan betalen. Als er echter een buitenlander hierheen komt vanuit een land waar ze WEL nog die aanschafbelasting hebebn, moet die dus dubbel betalen als ie op ons wegennet zo'n km-heffing vignet moet betalen. Volgens de Europese commisie kreeg je zo dus discriminatie van EU-landen onderling, en is daardoor een streep door hetzelfde voorstel van de Belgen gegaan. Hopelijk gaat dat met Nederland dalijk net zo, maar als Balkenellende dalijk in Brussel zit, wat ik ook nog wel zie gebeuren, denk ik dat ie daar wel zijn bek gaat opentrekken om ervoor te zorgen dat we dit door de strot gedrukt krijgen. Probleem wordt dalijk dus dat opeens alle EU-landen mee gaan doen, en we tig van die kastjes op en onder ons dashboard krijgen, die we allemaal in de gaten moeten houden, en die ons allemaal bakken met geld kosten, om in elk land getraceerd te kunnen worden. De afzonderlijke landen willen namelijk niet eens er over nadenken het systeem van de buren over te nemen. Ieder land is er van overtuigd dat zij het beste systeem hebben, en dat de rest zich maar moet aanpassen. Gevolg, niemand past zich aan, behalve de burgers. Geweldig, die samenhorigheid in de EU. Dalijk al helemaal als we weer gedeeltelijk gesloten grenzen krijgen door dit geweldige systeem.
|
||||
|
||||
en dat gaan ze trouwens ook gebruiken, was vandaag een nieuwsitem
daarnaast word er ook nog eens gebruik gemaakt van een buitenlands systeem, besluit de amerikaanse overheid het signaal even terug te schroeven of sowieso uit te zetten, is heel nederland plotseling crimineel, met strafbladen, celstraffen en extreem hoge boetes tijd om die grote bek eens in daden om te zetten, op naar het binnenhof
|
||||
|
||||
mooi is dat idd op naar het binnenhof
|
|
||||
|
||||
http://www.kilometerheffing-nee.nl/
hier is alvast een petitie voor een demonstratie zijn er toch wel tegen de 100 mensen nodig