|
||||
|
||||
3 cent x 15000km is 450 euro.... waar je nu voor een golf2 240 betaald... maar niemand gaat er op achteruit....
|
||||
|
||||
Quote:
Oldtimers zijn wegenbelastingvrij toch? Dus daarvoor is het extra lappen als je uberhaupt rijdt. Dus duurder. Mits ze de oldtimer regeling gaan aanpakken, wat ik wel weer verwacht. Dus voorlopig is een oldtimer voordelig. Maar de milieu maffia zal wel weer winnen. Het gaat om de knikkers uiteindelijk. |
|
||||
|
||||
http://www.qwer234.nl/
Rekenvoorbeelden. De klasse van een mk2 is nu net een klasse waar het omslagpunt bij een laag aantal km's per jaar ligt. |
|
||||
|
||||
ja maar het wel de klasse waarin iedereen die geen berg geld te besteden heeft een auto heeft. Of het nu om Panda's, Clio's, Fiesta's etc gaat.. als je onder de 1000kg blijft ben je gewoon de lul. Dat die 20 jaar oude auto's net zo zuinig zijn als een nieuwe Polo die het dubbele weegt doet blijkbaar niet terzake.
En net zoals al eerder aangegeven, er is niks milleuvriendelijker dan een oude auto gewoon oprijden.
|
||||
|
||||
Quote:
Dit probeer ik dus mensen ook te vertellen maar niemand gelooft het. Alleen als je een superdikke bak hebt kan het uit. De man met de kleine beurs gaat erop achteruit. Maar dat zijn we wel gewend.
|
||||
|
||||
Quote:
Daar heb je idd helemaal gelijk in. |
|
||||
|
||||
Het lachen zal iedereen straks wel vergaan ...
Quote:
|
||||
|
||||
Die straffen zijn wel extreem hoog.
|
|
||||
|
||||
'Reken' er straks ook maar op dat dat GPS kastje je automatisch een boete gaat sturen als je over een bepaald traject sneller hebt gedaan dan volgens Big Brother zou mogen ..
mooi verhaal op autoblog.nl
Last edited by Area51 : 17-11-2009 at 12:20. |
|
||||
|
||||
Net gelezen en ben het er mee eens.
Je hele privacy is weg en ze kunnen maar rekeningen blijven sturen. Ik zie het helemaal niet zonnig in.
|
||||
|
||||
Grappig dat als er geld gehaald kan worden we ineens wel zelf verantwoordelijk zijn en verder alle verantwoordelijkheid op de meeste gebieden word afgenomen.
|
|
||||
|
||||
ik reken er op dat hier nog wel een protest over komt, en dan ben ik er bij!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Protest is niet zo Nederlands ik denk dat dit ook gewoon weer doorgaat zonder enig protest. Maar we zullen zien. |
|
||||
|
||||
Quote:
Het is me wel opgevallen dat op veel (auto)fora heftige discussies zijn, dus wie weet ...
|
||||
|
||||
Quote:
In de jaren '70 ging men er wel voor met z'n allen tegenwoordig zijn er teveel mensen "tevreden" dus laten alles over hun kant gaan.
|
||||
|
||||
Nou ik ben echt fel tegen het systeem, ze kunnen ons al volgen met mobieltjes nu willen ze ook nog de auto erbij hebben..tis mij allemaal teveel van het slechte.
|
|
||||
|
||||
Tsja wat doe je eraan.
|
|||
|
|||
Dat zou Nederland idd eens moeten doen, daarmee bereiken we meer als die 1x in de 4 jaar op een knopje drukken... Dan is eens duidelijk wat het volk echt wil...
Een foutloos gps systeem, ook mooi trouwens, wat mag dat wel niet kosten! BTW net op het nieuws hoorde ik dat er door deze nieuwe regeling een tekort komt van 1,2 miljard, en dat ze aan het kijken zijn naar alternatieve manieren om dat tekort op te lossen... Is het nou een voorbode? Om op deze manier aan te geven dat ze ergens anders ook vast meer gaan vragen? Of is het om het volk wijs te maken dat we ECHT minder gaan betalen, om zo ons hart te winnen voor kilometerheffing? 1 ding weet ik wel, ze bepalen ook maar net wat er op het nieuws komt, er zit vast een reden achter, want een tekort komt er niet (iedereen gaat meer betalen, ja, iedereen!) |
|
||||
|
||||
Quote:
Het is toch ook duidelijk dat het alleen om de centen gaat. Auto's tot '86 (correct me if I'm wrong) zijn oldimer / kunnen oldtimer worden, maar alles daarna niet meer. Jaja, puur om milieu-redenen natuurlijk... Den Haag: "Belastingvrij gaan we afschaffen zover dat mogelijk is, dan missen we tenminste niet meer de belasting over die auto's die eigenlijk nog oldtimer hadden kunnen worden. Voor die auto's die nu al onder de noemer oldtimer vallen, gaan we wel een andere achterlijke oplossing verzinnen, zoals de km-heffing, zodat we ook daar nog wat voor kunnen vangen." En dan inderdaad ook nog iets met het milieu... Zoals ik al zei, misschien dat de overheid eens moet gaan nadenken, en inzien wat die JSF gaat kosten (miljarden), en wat daarvan de uitstoot gaat worden. Ik denk dat als die dingen allemaal hun eerste testvluchtje hebben gehad, dat de vervuiling daarvan gelijk staat aan een hele maand autoverkeer-Nederland.
|
|||
|
|||
Maand breadfan? Testen, productie, etc? Denk wel meer maar dat terzake... Weet je wel voor hoe weinig van de vervuiling (die is er wel hoor) de auto aansprakelijk is?
Waarom denk je dat het Ruhr gebied zo'n vervuilde lucht heeft? Juist ja, industrie... Die paar autootjes meer of minder, die paar roetfiltertjes, wat boeit het jongens... |