#1
|
||||
|
||||
Motorblok
Hallo,
ik heb een vraagje weet iemand of de kop van een GF blok (1.1 met een ovale verbrandingsruimte in de kop) op het onderblok van een HK motor (1.3 met een verbrandingsruimte in de zuiger) past. Mijn vraag is vooral op wat voor compressie verhouding je dan uitkomt? Groeten Tim
__________________
Golf 1 GTI '83 Alpinweiss Golf 1 1100 '83 |
#2
|
||||
|
||||
Niemand?
__________________
Golf 1 GTI '83 Alpinweiss Golf 1 1100 '83 |
#3
|
||||
|
||||
Geen idee, da's een vraag voor de Polo dames. Probeer het eens in de Polo afdeling met een iets duidelijkere titel
__________________
Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
Motor van je broer's golfje overleden??? of eindelijk aan het opwaarderen met die polo 5-bak???
|
#5
|
||||
|
||||
Dat moet volgens mij wel passen, alleen houd je dan natuurlijk geen compressie meer over, en is de HK ook niet met elektro ontsteking? (wat alleen maar een voordeel is maar dan moet je nog enkele dingen aanpassen)
|
#6
|
||||
|
||||
Haha hij is inmiddels weer van mij en aangezien ik veelal autobaan km's maak heb ik toch liever een 1300 torretje erin met die 5 bak inderdaad! De 5 bak ligt al een tijdje weer helemaal vers te wachten op zijn motor, die ik nu dus aan het opbouwen ben! Zal het even bij de Polo dames vragen maar houd denk ik toch maar het HK onderblok en kop bij elkaar! Bedankt in ieder geval!
Ik maak ondertussen wel foto's als alles in m'n Golfje zit dan post ik wel een keer een mooi verhaaltje!
__________________
Golf 1 GTI '83 Alpinweiss Golf 1 1100 '83 |
#7
|
||||
|
||||
Waarom wil je de kop met verbrandingsruimte erop zetten? Als je turbo plannen hebt valt het te proberen maar anders zou ik inderdaad de HK compleet gebruiken. (De HK heeft standaard een compressieverhouding van 9,5)
|
#8
|
||||
|
||||
Ik was het van plan aangezien ik een gereviseerde GG (1.1 maar is op de hobbelstok na hetzelfde als de 1.3) kop heb liggen en ik eigenlijk een GF (1.3) blok wou hebben maar daar kan je erg moeilijk aan komen aangezien iedereen ze bij het oud ijzer knikkert, toen kon ik wel aan een HK blok komen en had dus gehoopt dat deze dezelfde kop hebben als een GF wat dus niet het geval is.
Het HK blok wat ik nou heb gekocht is trouwens wel in erg nette staat, dus ik slijp zelf wel ff de kleppen in en nieuwe klepsteelrubbers en dan laat ik dat blok mooi compleet! Alhoewel een compressor ook wel erg leuk is! :P Bedankt in ieder geval voor de reacties en wat mij betreft mag deze dicht.
__________________
Golf 1 GTI '83 Alpinweiss Golf 1 1100 '83 |