|
||||
|
||||
Slecht starten.
Hallo,
Als ik mijn Golf wil starten moet ik een beetje gas geven voordat hij start Maar als hij gestart is en dan het gas weer los laat valt hij uit, Houd ik 5 sec gas op ongeveer 2000 toeren dan rijd hij verder goed Start ik en rij ik meteen 10 meter weg stop ik en laat dan het gas los dan blijft hij wel lopen. Heb de accu al eens gemeten, Die heeft 13,95 Ampere bij stationair lopen. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? B.v.d. Erik |
|
||||
|
||||
Je carburateur is naar de knoppen, bekend kwaaltje
Wat voor motor heb je? |
|
||||
|
||||
Dank u
VOLKSWAGEN GOLF 1.5 MOT.JB 1457CC 51KW |
|
||||
|
||||
Hmmz, lijkt dat ik dit ook heb, soms ook slecht starten en soms goed.
En ding verbruikt ook steeds meer, is dat een carb kwaal?
|
||||
|
||||
Ik heb vandaag met mijn vader er naar gekeken,
Hij meende dat het niet de carburateur was, Toen kwamen we erachter dat alle moertjes van de kop niet helemaal vast zaten, En de brandstoffilter was aan vervanging toe. Verder zat ook nog de pakking tussen de carburateur en de luchtfilter dubbel. Dus maandag even nieuwe onderdeeltjes kopen en dan kijken of het verholpen is. Erik. |
|
||||
|
||||
moertjes van de kop???? Kleppendeksel bedoel je denk ik...
|
||||
|
||||
Bedoel ik ja.
Start nu al stukken beter. |
|
||||
|
||||
Heb de carburateur schoongemaakt,
Pakkingen vernieuwd, Nieuwe aardkabel gemonteerd En nieuwe bougies gemonteerd. Nu even paar dagen testen hoe hij nu start, Want meende al 2 x eerder dat het verholpen was en na een paar dagen dat hij toch weer slechter begon te starten. Mocht dit niet helpen komt er een nieuwe carburateur op. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ben benieuwd. Is een veel voorkomende klacht. Slecht starten 1500 JB automaat. Carburateur i.c.m. choke is vaak boosdoener, maar zeker niet het enige probleem. Succes |
|
||||
|
||||
Ik heb zelf geen automaat,
Het probleem is nog niet 100% verholpen maar start wel al beter, Als hij warm is start hij slechter als dan hij koud is, Maar ga binnekort op zoek naar een nieuwe carburateur |
|
||||
|
||||
Je kan zo'n vervangings Weber kopen.
|
|
||||
|
||||
knedel16vweber rade mij dat ook al aan,
Volgens hem had je daar veel minder problemen mee, Als je een link hebt van welke je precies bedoel zou heel fijn zijn. B.v.d. Erik. |
|
||||
|
||||
Deze, maar weet niet of hij ook op een JB past.
http://www.dellorto.co.uk/merchandi...artsectionID=52 |
|
||||
|
||||
De pulldowndoos kan dit soort klachten ook veroorzaken en is vrij makkelijk te testen.
Beide vacuumaansluitingen dicht houden en kijken of je het stangetje dan nog makkelijk kunt bewegen. Zo ja is het membraam gescheurd.
|
||||
|
||||
Quote:
dat heb ik ook! en ik heb ook een 1.5 JB, als die koud is start hij zonder gas geven, en warm moet ik meestal gas geven... dus ik kijk even wat jij eraan moet doen, en als het helpt doe ik het ook |
|
||||
|
||||
De slangen worden hard,
dus dit is het ook niet. Als iemand er 1 heeft die zeker op een 1.5 JB past meld het maar. Erik. |
|
||||
|
||||
Weet niemand een weber die wel past?
Erik. |
|
||||
|
||||
als je je bougoes hebt vervangen zou ik je verdelerkap, rotor en bougiekabels ook vervangen, dit kan ook wel eens vreemde dingen opleveren. Overslaan van bougiekabels bijv...
|
||||
|
||||
Die zijn reeds vervangen,
Up voor de weber. Erik. |
|
|||
|
|||
Past deze vervangings carburateur ook op een volkswagen santana 1.6 63 kw met een YP motor?
|