#1
|
|||
|
|||
Gewoon blijven lachen
Wat er ook gebeurd blijf lachen want je rijdt in een VWG OLF GTI
Groetje aan VW-gangsters Last edited by canavar : 22-10-2004 at 01:02. |
#2
|
|||
|
|||
het is "nokkenas" Nieuwe nokkenassen zijn altijd duur (www.drschrick.de) da's dus een nadeel. Probeer eens via ebay of marktplaats voor een 2de handsje.
Bedenk wel dat nokkenassen maar een deel vormen van de verbeteringen aan de ademhaling: Spaghetti spruitstuk/geflowde kop/grotere kleppen, ik noem er maar een paar...
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#3
|
||||
|
||||
Canavar: rechts bij je bericht zit een knop genaamd ' EDIT '
Daarmee kan je je originele bericht 'editten' ofwel: bewerken. Altijd handig als je over-enthausiast een berichtje hebt getikt, dat vervolgens maar moeilijk leesbaar is door de tik-fouten. Overigens: Sport / Scherpere nokkenas: Door een langere openingsduur en/of aangepaste timing van de kleppen haalt de motor beter adem. Er zijn zeer veer verschillende nokkenassen te koop voor veel verschillende doeleinden. Over het algemeen zorgt een 'sportievere' nokkenas voor meer vermogen 'bovenin', en lever je juist in 'onderin'. Je blokje wil dus liever toeren draaien dan stationair. Dat klinkt leuk, maar in de praktijk betekend het wel dat je 1) een mindere mooie stationaire loop krijgt. 2) Je veel, later gaat schakelen 3) het brandstofverbruik toeneemt 4) slijtage van de motor (door vaker hoog in toeren rijden) neemt toe. Maar: het vermogen neemt ook toe (als je tenminste niet teveel verwacht van ALLEEN een andere nokkenas). Wat ook een leuk effect heeft, minder kost en fijner rijd (voor dagelijks gebruik), is een scherpere standaard nokkenas monteren. Ik ben niet zo thuis in de Golf motoren, maar de polo blokjes zijn vaak voorzien van vrij tamme asjes.. Door de nokkenas van een GT (gk / hh / 3f) blok te plaatsen gaat het al een stuk vooruit qua ademhaling, en veranderd er weinig aan de driveability. Versnellingsbak: Diesel versnellingsbakken zijn vaak een stuk korter dan Benzine bakken (mijn ervaring komt wederom slechts van de Polo's, dus kan afwijken van de Golf Diesels).. Een GTI heeft juist standaard waarschijnlijk een zeer lange bak. Diesel bak erachter en je sprint-tijden duikelen naar beneden... MAAR voor snelweg gebruik is 't weer niet zo geschikt.. veel meer toeren bij 120 p/u....
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#4
|
||||
|
||||
www.dubstreme.com ---> "Workshop" ---> "Motor" ---> "Nokkenas basics"
lees dat eens, is een best wel duidelijk verhaal... losse nokkenas zal je niet veel opleveren, maar in combinatie met zal het je wel behoorlijk opleveren... inlaatbewerking, uitlaatsysteem.. (bezinedruk ook misschien)
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#5
|
||||
|
||||
Ik heb een CHD-bak uit een Golf 3 TDI onder mijn type 1 cabriolet met 98 pk. Op de snelweg draait de motor in de 5 juist minder toeren. 120 km/h bij 2600 toeren.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#6
|
||||
|
||||
nu we het toch over andere nokkenassen hebben
welke nokkenas kan er bij een gti 8v met ev motor erin van een andere volkswagen? dus geen schrick nokkenas ofzo, maar van een pf motor of iets dergelijks? wie weet dat? jeff?
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#7
|
||||
|
||||
nu we het toch over andere nokkenassen hebben
welke nokkenas kan er bij een gti 8v met ev motor erin van een andere volkswagen? dus geen schrick nokkenas ofzo, maar van een pf motor of iets dergelijks? wie weet dat? jeff?
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#8
|
||||
|
||||
Er werd mij verteld dat je de nokkenas van een G60 kan gebruiken. Maar hier ga ik steeds meer aan twijfelen. Wat ik weet is dat de inlaat en uitlaatklep tegelijk opengaan. Door de inlaat wordt dan het nieuwe mengsel de cilinder ingeblazen en gelijk worden dan de uitlaatgassen de cilinder uitgeduwd. Maar gaat ook werken in een 8V zonder compressor?
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
hoe kan ik er achter komen dat dat gaat werken? jeroenthjuh heeft nog wel een G60 nokkenas liggen, dus zou het zo kunne proberen, maar als jij eraan twijfelt......., ik wil ook niks kapot laten lopen, zijn er nog meer nokkenassen die erin passen, of alleen van een G60?
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#10
|
||||
|
||||
lijkt mij dat ze zowieso niet kapot lopen Ăłmdat de kleppen tegelijk opengaan... dus proberen kun je het altijd...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Dat weet ik. Een vriend van mij zou deze ophalen, maar daar komt maar niets van.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#12
|
||||
|
||||
nokkenas van een 'geladen' motor zou ik niet zo snel gebruiken in een ongeblazen motor..
idem andersom.. leeg blazen van een cylinder? Denk dat de uitlaatgassen de motor met een iets grotere druk verlaten dan dat de G-lader kan leveren....
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#13
|
||||
|
||||
TDI is kabelbak, GTI 8v is stangenbak.. mijn broer heeft zijne(GTI 8v) net omgebouwd naar 16v kabelbak(Passat)... Viel best wel tegen, maar is wel met de juiste onderdelen zo gepiept...(vliegwiel moet je aanpassen, koppelingsplaten en drukgroep, alle baksteunen, het hele kabel-schakel-mechnisme de "snelheidsmeter" en de koppelingskabel) hij moet alleen nog de koppelingskabel aansluiten/improviseren op een of andere manier, maar ook dat zal wel loslopen...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#14
|
||||
|
||||
Voor leuke nokkenassen die niet duur zijn -> www.ahnendorp.de
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#15
|
||||
|
||||
We krijgen twee onderwerpen in dit topic.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
zou ik zelf ook niet doen. je kan het altijd proberen maar of het wat opleverd?? de overlapping (dwz de tijd dat de in-, en uitlaat klep tegelijk openstaan) is van nokkenassen van "geblazen" motoren heel anders dan bij een atmosferische (gewone) motor. maar goed proberen kost niks hé.
__________________
SUCK SQUEEZE BANG BLOW FOUR STROKE..........WHAT ELSE? 79' POLO 1F 82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER 87' GOLF 2 |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
welke nokkenas van een golf kan ik dan gebruiken om er iets meer uit te halen, of is er geen een geschikt?
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#18
|
||||
|
||||
Toen ik nog 8V reed zei men altijd iets van een nokkenas van een Diesel te monteren.
Reed een 8V (EV) met een versnellingsbak van een diesel... dat ging echt rap ! Kan mijn 16V PL nog een puntje aan zuigen zeg... liever een 8V EV
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
kijk eens op marktplaats pipercams
__________________
SUCK SQUEEZE BANG BLOW FOUR STROKE..........WHAT ELSE? 79' POLO 1F 82' POLO STEILHECK DAILY DRIVER 87' GOLF 2 |
#20
|
||||
|
||||
[QUOTE=
maar goed proberen kost niks hé.[/QUOTE] tuuuuurlijk, altijd gratis. |