![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
De laatste tijd heb ik zitten denken om toch maar een golf 4 te gaan kopen. Maar ik zit een beetje te twijfelen. Hoe zit het met de onderhoud van een golf 4? Is dit nog enigszins zelf te doen? Of ben je dan toch meer afhankelijk van de garage? Dus daar bedoel ik dan ook me. Zitten er veel andere schroeven in? Waar je speciaal gereedschap voor nodig hebt? Tot nu toe heb ik alleen aan golf 2 gesleuteld. Dus ik kan wel van alles zelf doen. Maar als er veel speciaal gereedschap aan te pas komt. Dan moet ik passen. ![]() Ik hoop dat jullie me wat meer info er over kunnen geven ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Er is niet meer of ander gereedschap nodig. Of je moet geen torx sleutels hebben dan houd het op. Maar het onderhouds interval kan je zelfs zonder laptop of iets doen.
__________________
Kever 1959 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Uhm, hier ben ik het niet helemaal mee eens, voor eenvoudig onderhoud is er niet veel nodig dan inderdaad een Torxje voor het plastic gebeuren. Ga je een krukaskeering (rechterzijde) vervangen is er een speciale tool nodig (VWT-200) om je krukaspoelie tegen te houden bij het losdraaien, ( is zelf in elkaar te beunen). Ook om te kijken of je motor op tijd staat (bij het vliegwiel) hebben de goedgemutste heren in wolfsburg een dop aangebracht die je eruit moet draaien om je 2 merktekens goed te kunnen zien, hier voor is ook een speciale sleutel nodig.
__________________
De mode is dun, maar de stijl is dik |
#4
|
|||
|
|||
![]() krukaspoelie draai je met een lucht sleutellos.
en die dop zit ook al in golfjes I, die tikje met een beiteltje zo los. maar als ik het zo zie heb jij een golf 1.6 (lagolf) daar zit wel een merkteken op het distributandwiel van de krukas. |
#5
|
||||
|
||||
![]() dankje
![]() En met keerringen verwisselen enz. Dat je daar ander gereedschap voor nodig heb. ok! Maar dat zijn dan ook weer specifieke dingen ![]() alvast bedankt voor de info ![]() |