|
||||
|
||||
Golf 1 Diesel restauratie
Zo na een tijdje meegekeken te hebben besloten om ook maar eens mijn golf te posten Het is mijn eerste auto
Het is een golf diesel uit 1979 origineel NL en ik ben de 2de eigenaar. Technisch is de auto perfect. Maar de carrosserie is erg rot. Daar moet dus wat aan gedaan worden Auto heeft veel punten die opgeknapt moeten worden, helaas kan ik lassen en spuiten niet zelf en heb ik daar geen tijd voor. Dus laat ik dat doen. Dan een aantal foto's Zo stond hij erbij toen ik hem ging ophalen: Ook nieuwe stoelen en bank gekocht, want de oude waren helemaal verrot: Deurbekleding heb ik in dezelfde kleur En zo staat hij er op het moment bij. Is al een wielkast ingelast. Wat er nog moet gebeuren: 2 "nieuwe" deuren, waarvan 1 dus al in de grondverf staat Een "nieuwe" achterklep, van een donor Nieuw schuifdakje, ook van een donor Alle wielkasten worden aangepakt en waar zo nodig gelast Nieuwe voorruit Nieuw hemeltje Alle roest wordt weggewerkt, grote plekken worden indien nodig gelast Buitenkant wordt volledig gespoten (en een aantal delen binnen) Chromen sierlijsten erop Dus wat vinden jullie ? Last edited by Talandman : 29-09-2009 at 20:12. |
|
|||
|
|||
netjes hoor! en meteen een leuke eerste auto
|
|
||||
|
||||
Mooi project!
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |
|
||||
|
||||
En weer wat updates:
Raamrand is helemaal netjes gemaakt: Achterkant in de grondverf: Wielkasten in de grondverf: Motorkap, deur en achterklep in de grondverf: Afvoergootje gezandstraald: Dit stukje komt erin: En nog een dorpel die weer netjes is: Ga morgen weer even langs en dan weer foto's maken Als het goed is staat dan alles in de grondverf en is er al wat gespoten |
|
||||
|
||||
zoo zoo.. je pakt het direct goed aan.. Super!
Ga zo door
|
|||
|
|||
heel netjes. Wordt weer een hele mooi golf. goed bezig
|
|
||||
|
||||
Net even het bankje opgehaald, hij is aan de bovenkant opnieuw bekleed:
Before: After: Verder vanochtend nog even langs geweest alleen camera vergeten. In elk geval zit het raamstukje er nu in en zijn er een aantal kleine plekjes weggewerkt. Morgen zou hij zeker weten in de grondverf staan en van daaruit gaan we opbouwen Dus ik hoop dat hij volgende week "klaar" kan zijn. Dan kan ik eindelijk wat dingen zelf gaan doen |
|
|||
|
|||
He mooi project ! Erg mooi dat je hem opknapt en een 2e leven geeft
|
||||
|
||||
Hier nog een paar foto's hoe die eruit heeft gezien :P
Leuke was ook dat de binnenkant gewoon hard is: |
|
||||
|
||||
Gaaf zo'n crisisdiesel ! Alle roest wordt grondig behandelt, je hebt een goede aanpak! leuk dat zo'n dieseltje een erg goed 2e leven krijgt en niet puur als goedkope daily ingezet wordt totdat hij/zij volledig versleten is.
Ga zo door!
|
||||
|
||||
Ik ben van plan er een aantal jaren in te gaan rijden En hem steeds iets uit te breiden. Het leuke is dat ook alle, maar dan ook alle documentatie er nog bij zit. Zelfs de handleiding van de radio ontbreekt niet Heb hem dan ook van de eerste eigenaar gekocht. Hij is technisch altijd super onderhouden alleen uiterlijk niet. Heeft wel 10 jaar nog binnen gestaan en was toen ook geschorst, dus motorisch draait hij perfect en klinkt hij heerlijk
Verder een aantal leuke dingetjes: Getint glas 5bak GTI remschijven Ik ben benieuwd hoe hij er morgen bijstaat |
|
||||
|
||||
Super om te zien dit. Een en ander wordt grondig aangepakt.
Ga zo door. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. |
|
|||
|
|||
goed bezig man, ouwe diesels zijn stoer !
(laat je de wielkast randen gelijk omrollen of hou je hem origineel ? gr. Martijn
|
||||
|
||||
Hij blijft zoveel mogelijk origineel
Ik ben niet zo van het verlagen en dergelijke, misschien komt dat later nog ofzo In eerste instantie wil ik een zo origineel mogelijke auto creëren. Maar wel met alle mogelijk opties natuurlijk!
|
||||
|
||||
misschien beetje domme vraag;die bovenkant van dat bankje,is dat wel origineel?kan aan mijn comp of m'n oogjes liggen,maar volgens mij kleurt dat er niet echt bij...
voor de rest;
|
||||
|
||||
Quote:
dat zeker,mooi is weer wat anders
|
|||
|
|||
Leuke mk1 gaat al de goede kant op
Heb zelf ook een mk1 die dezelfde plekken heeft ook de wielkasten & onder de ruit, bodem is ook keihard, gister begonnen met het demonteren. Vroeg me af of je gebruikt plaatwerk hebt gebruikt, of nieuwe imitatie onderdelen zoja was ik benieuwd hoe je ervaringen zijn met de pasvorm, en waar je het hebt besteld. |
|
||||
|
||||
goed bezig...
mvg Mike |
|
||||
|
||||
Quote:
Nee dat is niet origineel. Helaas was de bovenkant vergaan door lang in de zon staan dus heb ik het zo opgelost. Ziet er in het echt super mooi uit, op de foto is het licht een beetje vaag. Zal zo nog een foto maken Quote:
Er zijn imitatie onderdelen gebruikt en een deel is op maat gemaakt. Wielkasten kosten helemaal niks. Dit omdat niet alles perfect past. Ik zal even navragen waar hij het heeft besteld. Zal vanavond nog even wat nieuwe foto's posten die ik vandaag heb gemaakt. Hij is waarschijnlijk volgende week voor het grootste gedeelte klaar (laswerk, spuitwerk en in elkaar zetten) Dan kan het leuke werk beginnen en staat hij weer lekker thuis Overigens vraag ik me af of ik die steenslagkappen achter er weer op moet zetten of eraf laten. Wat zouden jullie doen? Het meest origineel is natuurlijk erop.. Maar daarvoor moeten er wel gaten geboord worden in de wielkast die eventueel gaan roesten... Ik zit overigens ook nog te twijfelen over een chromen bies op het front grill, ik weet niet of dat standaard geleverd kon worden? Verder ben ik nog op zoek naar een klepje voor het dashboard en vroeg ik me af of bij dit dashboard een middenconsole past/hoort: En verder vandaag nog wat foto's geschoten: Motorkap en achterklep geschuurd: Dan nog wat duidelijkere foto's van het bankje :
Golf MK1 Black diesel 1979 Last edited by Talandman : 30-09-2009 at 15:54. |
|
||||
|
||||
Zo de auto is nu gespoten! Daarnaast heb ik wieldoppen besteld en is hij al voor een deel opgebouwd. Ook zit het hemeltje er al bijna in. Foto's zeggen meer dan woorden (wel stoffig):
De wieldop: Vooraanzicht: De spatborden: Wielkasten: Dak: Achterzijde+achterbak: Motorruimte is het plekje ook bijna helemaal weg: Motorkap en deur: En het hemeltje: Wat er nu nog gedaan moet worden: Hemeltje afmaken. Lak afwerken. Velgen netjes maken. Opbouwen!