#1
|
|||
|
|||
Problematische achterruitenwisser MK2
Ik krijg een punthoofd van mijn achterruitenwisser.
Eerst ging de wisser gewoon heen en weer, maar bleef op de her en der op de achterruit in rustpositie staan. Motor uitgewisseld met een sloopexemplaar--> probleem gelijk. Nu doet de wisser inmiddels helemaals niks meer. Het pompje van de achterruitsproeier gaat wel draaien maar de wisser niet. Ook de andere motor van de sloop doet nu niks meer. Wat kan hier de oorzaak van zijn????? Wordt er een beetje gek van grtz, Johan |
#2
|
||||
|
||||
Het wisserrelais onder je dashboard of mogelijk een draadbreuk bovenaan bij de achterklep.
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
Die achterruitenwissers hebben bij mij ook nog bij geen auto fatsoendelijk gewerkt. Als ze het al deden, gingen ze niet meer uit tot het contact uit was, en ze stopten om de haverklap op de verkeerde plek.
Heb toen ook andere motoren d'r in gehad, kabels nagekeken, en relais vervangen. Die eerste twee hielpen niks, dat laatste hielp zo nu en dan wel eens, dus dat zou ik proberen inderdaad.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#4
|
||||
|
||||
Heb hetzelfde gedoe!
Ruitenwisser stopt op een willekeurig punt met wissen. Na 10 pogingen komt ie dan hopelijk terug op startpunt! |
#5
|
||||
|
||||
Wellicht kabel breuk op het schanier punt van de achterklep. Dit wil door de loop der jaren nogal eens doorbreken.
|
#6
|
||||
|
||||
niet gebruiken, krijg je ontiegelijk veel krassen op de achterklep.
|
#7
|
|||
|
|||
Oke, ik heb dit ook gehad:
Er zit waarschijnlijk een draadbreuk in 1 draad. Deze bevindt zich volgens mij aan de rechterzijde van de achterklep. In het rubber bij het schanierpunt......
__________________
VW GOLF MK II GTI G60 (NL) VW GOLF MK IV 1.6 16V (NL) |
#8
|
|||
|
|||
Maar even een oud topic uit de sloot halen
Vanmiddag weer een poos bezig geweest met die achterwisser. Is met dit weer eigenlijk wel handig dat ie het doet. Motor aan de accu gezet, doet het prima. Daarna relais uit mekaar gehaald, ziet er goed uit. Bij het bedienen van de schakelaar klikt het relais ook hoorbaar. Ook gaat de ruitensproeier gewoon sproeien, dus er wordt wel spanning naar achteren geleid. Draden in het rubber tpv knikpunt bekeken, zie er niks ongewoons aan. Wie heeft de gouden tip?? |
#9
|
||||
|
||||
Mijn achterruitwisser slaat vaak op hol,
moet ik ff het kontakt uitzetten en dan stopt ie pas. Ik gebruik 'm dus nooit.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Moet je je auto iets vaker wassen ..
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#11
|
|||
|
|||
maak een extra massa op de klep dan is het probleem weg.
|