#1
|
|||
|
|||
Domlager
Bij mijn mk2 met v-maxx schroefsetje blijven maar steeds domlagers sneuvelen om de maand is er wel weer eentje stuk.
Zijn er verstevigde versies van te koop die wat meer kunnen hebben als de originele mk2 lagers of is er een manier om zonder te rijden ? |
#2
|
||||
|
||||
Monteer je de boel wel op de juiste manier?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#3
|
|||
|
|||
Jep, veerspanners erop (voor de zekerheid, eigenlijk niet echt nodig bij de schroefset). Met de speciale dop het moertje met de inkepingen los halen, verwisselen en weer vast maken.
Kan niet veel verkeerd aan gaan lijkt me zo Het probleem begint meestal na een maandje, lager begint te rammelen en te klapperen en dan kan ik weer een nieuwe gaan halen |
#4
|
|||
|
|||
kan ook zijn dat het moertje dan los is getrild
Probeereen beetje locktite of hoe je het ook schrijft
__________________
Jetta mk2 |
#5
|
||||
|
||||
En je hebt niet de oude veerschoteldinges er nog op zitten ofzo?
Veerspanner is in eider geval helemaal niet nodig.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#6
|
||||
|
||||
Denk dat er toch echt wat mis gaat met montage, dingen gaan meestal erg lang mee (zelfs met schroefset).
Anders kun je een set van Bonrath kopen, die zijn verstevigd. Maar dan betaal je ook een 'stevig' prijsje.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Precies, denk dat 't niet aan het lager ligt. En 't risico met het installeren van een verstevigd lager is dat je dalijk het lager niet kapot gaat, maar wat anders, als de onderdelen niet allemaal goed gemonteerd zijn...
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#8
|
|||
|
|||
heb je wel die speciaale gekke bus moeren er in of heb je gewoon een moer bovenop je lager geschroeft?
__________________
Jetta mk2 |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Nope Zitten gewoon de schotels van de schroefset op, orginele schotels zijn ondertussen al verwerkt tot blikjes Quote:
Jep, die bussen met draad erin en aan de bovenkant 2 inkepingen. Zitten ook goed vast, heb ik nog die sleutel voor gehaald. |
#10
|
||||
|
||||
Zijn de domlagers ook daadwerkelijk stuk?
Waaruit concludeer je dat?
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#11
|
|||
|
|||
Rammelen/klapperen van de veerpoot aan de bovenkant bij hobbels in de weg. Is ook duidelijk te zien als ik op de voorkant van de auto duw met de kap open, de schotel bovenop komt dan een stuk verder omhoog dan bij de andere kant waar die wel nog goed is.
|
#12
|
||||
|
||||
Als je de bovenste moer vastdraaid van je veerpoot ,bijv dmv een luchtsleutel ,dan gaat vaak de onderste moer ,(die met die inkepingen) weer een beetje los zitten ,omdat dan de zuigerstang weer mee gaat draaien !
Dan draai je de onderste moer weer los ,terwijl je denkt de bovenste goed vast te zetten . Draai dan wel je bovenste vast en houd de zuigerstang tegen dmv een imbus ,die in je zuigerstang past . Ik heb dit al erg vaak meegemaakt ,dat mensen bijme kwamen die zelf de auto hadden verlaagd en ineens de toplagers lawaai begonnen te maken . Heb er iig al veel goede lagers vervangen door nieuwe op deze manier ! Kijk er iig wel even naar ,komt vaker voor dan je denkt ,dat het moertje met die inkepingen is los geraakt !
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
Ik weet niet of je originele domlagers gekocht hebt, maar mij werd geadviseerd dit zeker te doen (heb ik dus ook gedaan). De lagers die je op E-Bay en Marktplaats krijgt schijnen van veel mindere kwaliteit te zijn en al snel te gaan klapperen zoals je beschrijft.
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#14
|
||||
|
||||
ik heb ze idd zoals golf wolf zegt. voor 3 tientjes op mp gehaalt en hadden nieuw al speling. en nu na paar maandjes rijden al helemaal. maar alle balletjes zitten er nog in en heb verder niks te klagen dus laat ze lekker zitten
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#15
|
|||
|
|||
De imbus gebruik ik iig. altijd ! Vind het geen fijn gevoel dat ik het aandraai totdat de zuigerstang doordraait, als je met de imbus dan nog na trekt kom je erachter dat het zonder toch nog best wel los zat
Domlagers komen van bij (weet niet of ik een naam mag noemen ?) VPC in buchten. 25 of 30 euro PER STUK als ik ze demonteer zit er zowel radiaal als axiaal zeker een 5mm speling op |
#16
|
||||
|
||||
Die lagers van VPC heb ik ook al eens gehad, en daar is niks mis mee. Heb ze nu van Brezan vandaan in Sittard. Prijs was hetzelfde trouwens, maar dit was wel 'n merkje.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
5 mm speling!!! dat hebben zelfs mijn oude lagers nog niet eens ,die er al 400.000 km op gezeten hebben !
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#18
|
|||
|
|||
Quote:
is wel erg veel ja ik heb er 2 op van 12,95 per stuk en er is geen rammeltje te horen , nergens denk ook dat er iets los zit bij jou demper |
#19
|
|||
|
|||
Dempers is gelukkig niks mis mee heb ik pas nog eronderuit gehad en zijn nog helemaal netjes
|