|
|||
|
|||
geluidsinstallatie aansluiten
hey
ik heb een complete geluidsinstallatie gekocht behalve de kabels. weet iemand welke kabels ik nodig heb en welke dikte enz.?? Het komt allemaal in een golf 3 ik heb een Kenwood KDC-W808 autoradio 4x50W 3 Preouts (5V). JBL GTO6507C compo set (voorspeakers) 70W RMS, 210W max JBL GTO937 achterspeakers 100W RMS, 300W max 2x Infinity 12" subwoofers 300W RMS, 1250W max per woofer Crunch MXB2300i versterker 2 x 175/ 300 Watt RMS @ 4/ 2 Ohm 2 x 300/ 600 Watt max. @ 4/ 2 Ohm Crunch MXB4150i versterker 4 x 100/ 150 Watt RMS @ 4/ 2 Ohm 4 x 150/ 300 Watt max. @ 4/ 2 Ohm Hoe sluit ik 2 versterkers aan? En heeft iemand verder nog tips over dit? |
|
||||
|
||||
Tip van Arne: http://www.12vhifi.nl
Hier staat er best veel over. Ook aansluitschema's en dergelijken |
|
|||
|
|||
dankje
is een goeie site man |
|
|||
|
|||
Hoelang zal je ongeveer bezig zijn met inbouwen en aansluiten??
Is het slecht als je je versterkers achterop de kist voor je subs schroeft) |
|
||||
|
||||
Quote:
Hangt er vanaf hoe handig je bent En ja, dat is niet verstandig om te doen.
|
||||
|
||||
ze kunnen hun warmte dan niet goed kwijt, en deze versterkers willen wel wat warm worden.
en je kan 35mm nemen, en dan iets van een 60 of 70 ampere zekering erin doen, ik weet niet wat er in de versterker zelf zit? |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik denk niet dat het wat met de warmte te maken heeft. Je zult je versterkers ergens op moeten schroeven. of je dat nu op een vlakke plaat doet of op je subkist , dat maakt niks uit. De trillingen die je bass kist maakt vinden de componenten die binnen in de versterker zit niet zo leuk al je hem rechtstreeks erop schroeft. Gr
|
|||
|
|||
ja die trillingen lijkt mij niet erg goed voor die versterker...
ik schroef ze op de achterbank |
|
||||
|
||||
Zet ze eerst even op een MDF paneeltje met stof, staat wat netter en dan kun je doorvoeren maken zodat je kabels niet zo in het zicht zitten
|
|
||||
|
||||
Quote:
dat ziet er inderdaad beter uit. En je moet nooit je versterker direct op de achterbank schroeven want de achterbank is vaak ook een ijzeren plaat en dan kun je storingen krijgen. Gr
|
|||
|
|||
ok ik zal ff kijken bij de achterbank of daar ijzer in zit.
het maakt me niet echt uit hoe dat eruit ziet want die kist van de subwoofers staat er toch voor dus dat kun je niet zien. |
|
||||
|
||||
En zo denken er veel over als je de foto's op MP bekijkt.....Je kan t ook netjes doen natuurlijk.
|
|
|||
|
|||
ja het is wel mooier dan maar ben zelf niet zo technisch..
ik ga eerst ff kijken of ik alles aan kan sluiten en dan kan ik t altijd nog wat netter maken maar ik heb nog een vraagje... zou mn accu dit allemaal trekken? |
|
||||
|
||||
als jij je motor laat lopen tijdens het spelen is er niks aan de hand. maar als jij 10 of 20 min zonder draaiende motor muziek speelt dan word het duwen.
Gr
|
||||
|
||||
Quote:
versterkers zijn zo ontworpen dat ze hun warmte optimaal kwijt kunnen in een horizontale opstelling. als je hem dan schuin gaat aansluiten kan ie zn warmte niet goed kwijt. koelribben zitten ook altijd op dezelfde manier erop, das niet voor niks, zeker als je versterkers gaat bruggen en de weerstand daalt worden ze warmer, tenzij je een klasse D mono hebt, dan valt het vaak wel mee. en een versterker op de kist schroeven maakt voor de trillingen niet uit, daar kan een versterker echt wel tegen, als je subkist zo erg beweegt mag je hem weleens vastzetten, zowiezo wel veilger, kist weegt zo n 15 kilo minimaal, en bedenk dan eens hoeveel kracht erachter zit als die naar voren komt bij een aanrijding van 50 km/ u of de amp nou op de kist zit of op de bodem maakt niks uit, trillen doet het toch wel en daar zijn ze ook op ontworpen. |
|
|||
|
|||
ik zou de autoradio krijgen van een collega maar dat gaat niet meer door.
weet iemand anders een goede autoradio die niet al te duur is waar ik dit allemaal op aan kan sluiten? |
|
||||
|
||||
Volgens mij heeft bijna iedere radio tegenwoordig wel een sub-out, dus je hoeft echt geen radio van 500€ te kopen.
Op een radio van 100€ werkt het ook allemaal prima, maar het ligt er natuurlijk aan wat je wil. |
|
||||
|
||||
zoek gewoon op marktplaats en zoek een leuk radiotje in de buurt. pioneer, kenwood, alpine, clarion dan zit je goed. specs kan je op internet opzoeken.
|
|
|||
|
|||
ik heb een radio
sony met 3 line outs van 4 volt hij zit er al in en het geluid is al een stuk beter dan met de originele radio morgen ga ik beginne met de versterkers en dan kijk ik ff hoe ver ik kom... |
|
|||
|
|||
alles zit erin het moet alleen nog goed worden afgesteld
bedankt voor jullie reacties |