![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo allemaal!
Sinds enige tijd heb ik ook XENON in mijn Vento GT zitten. Dat vlak daarna de APK-regels veranderd zijn en Xenon-achteraf-inbouw eigenlijk niet meer mag, mag de pret niet drukken... Wat wèl de pret drukt is het volgende: Sinds enige tijd hoorde ik getik via mijn luidsprekers; ik kwam erachter dat het getik weg was als ik mijn verlichting aan zet. Onderzoek wees uit, dat mijn koplamp rechtsvóór soms flitst als een stroboscoop! En nu komt het: dit gebeurt terwijl de licht-schakelaar op 'UIT' staat ![]() Gisteren had ik het ook ff aan de andere kant... ![]() ...tijd om een topic te maken, dus! Begrijpt iemand hier meer van dan ik? Wat ik zelf alleen maar kan bedenken, is zorgen voor een goede (betere) aarding bij de beide koplampen. Hoe kan er nu spanning op de Xenon komen als de schakelaar 'UIT' staat ?! Anyone?
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ballast kapot denk ik....Wissel links en rechts eens om?
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Ik zou niet aan de xenon denken, maar aan de originele bedrading of de aansluitingen. Je hebt toch H7?
Die heeft alleen een + en een - als aansturing en zonder spanning kunnen ze niet aan.. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb het probleem steeds rechts en gisteren dus links... (maar rechts toen dus niet...) En zet ik de schakelaar op 'AAN', dan branden beide Xenon-lampen gewoon... Dus echt kapot zijn de balasten dan niet, denk ik dan...
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#5
|
||||
|
||||
![]() nu dan maar hier ook een berichtje,
het zit in je lichtschakelaar, de xenon krijgt directe voeding van de originele kabelboom idd. dus als de lampen even aangaan zit dat dus in de schakelaar. als en van de ballaste kapot of sclecht is dan merk je dat aan dat 1 lamp feller is of eerder aangaat. vriend van me had het net andersom, ging vanzelf uit en weer aan als lampen aanstonden, andere schakelaar en klaar.
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk…. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Heb zoiets met me 6N gehad, maar dan ging het grootlicht xenon knipperen als ik deuren op slot deed, en als ik richting aangaf, bleek dat verlichtingskabelboom voor een deel kaal was geraakt door koelvin en zo dus kortsluiting veroorzaakte.
EDIT. te laat door dat t topic al wat maandjes oud is.. |