|
||||
|
||||
hemel eruit halen jetta mk2
Hey medeforummers,
Ik wil graag mijn hemeltje uit mijn 4drs jetta halen. Nu vraag ik me af hoe krijg je hem uit de auto zonder dat er vouwen en kreukels in komen. Ik hoor het wel!! Alvast bedankt. Gr Thijs
|
|||
|
|||
Heb de hemel van m'n Golf al eens vervangen, heb dit alleen gedaan, gaat wel, maar het makkelijkste is met z'n tweeën.
Eerst de A, B, en C stijlen verwijderen, als je schuifdak hebt hiervan de "rubber" en zwengel met kapje verwijderen(dan gaat ie al een beetje hangen), en spiegel eruit halen, dan voorzichtig alle plastic schroefjes verwijderen en de hemel via de acherklep (meeste plaats) eruit halen. In jouw geval zul je dan de achterbank moeten neerklappen. Kunt het ook via een deur doen, maar dan raad ik je aan om eerst de stoelen eruit te halen zodat je plaats hebt om de hemel te draaien. Succes!! Mvg Nol
MKII-8V GTI '85 -> ? Last edited by Nol-MKII : 04-07-2009 at 11:41. |
|
||||
|
||||
De bank kan niet plat bij een jetta, denk dat idd het makkelijkste is om in ieder geval de stoelen er even uit te halen, das zo gebeurt.
Dan de stijlen, spiegel etc los halen en de hemel zelf, en dan een beetje draaien en puzzelen en kijken of je 'm eruit krijgt gedraaid..
|
||||
|
||||
Deurrubbers ook even bovenaan lostrekken. Heb hem er net bij de gti uitgehaald namelijk.
|
||||
|
||||
loshalen is het probleem ook niet dat lukt wel alleen mijn probleem is het uit de auto halen daar gaat het me eigenlijk om maar dat kan dus via mijn deur(als de stoelen eruit zijn). Ik ga het denk ik maandag wel proberen. Alvast bedankt.
Gr Tieske
|
||||
|
||||
het is heel goed te doen als je maar rustig aan doet, gewoon ff de tijd ervoor nemen anders wordt het een golfplaat
|
||||
|
||||
Anders haal je er toch een voordeur uit, dan moet het makkelijk lukken om de hemel er uit te halen.
|
||||
|
||||
wil het bestvia een achterdeur , ik heb er al 3 keer één uitgehaald en weer gemonteerd .
|
||||
|
||||
Als je hulp nodig hebt dan geef maar een belletje of een smsje dan kom ik wel even langs Ties
|
|||
|
|||
achterraam er ff uit drukken
|
|
||||
|
||||
Ja, wat Alberto zegt. Logisch toch
|
|||
|
|||
Quote:
werk valt best mee hoor raam druk je er zo uit , voordeel is ook dat de raamsponning ook gelijk even na kan kijken op roest vorming de bekende 2 vliegen in 1 dikke klap Last edited by Alberto : 05-07-2009 at 12:01. |
|
|||
|
|||
Inderdaad, met 2 man is de achterruit er binnen 10 minuten uit en weer in.
Scheelt een hoop moeite. |
|
||||
|
||||
Quote:
Oh, is dat een voordeel
|
|||
|
|||
Is er toch 1 wakker
|
|
||||
|
||||
we zullen het wel even bekijken wat het makkelijkste is. Ga er waarschijnlijk morgen aan beginnen. Alvast bedankt voor de reacties!!! Gr Tieske
|
||||
|
||||
Hey Tieske,
Wat ga je sjouwen met je hemel dan? Ben trouwens die EBC blokken vergeten aan je te geven gister toen je staantafels op kwam halen. Regelen we deze week nog wel. Succes met de hemel! Gr Robbie |
|
||||
|
||||
Hemeltje is het vandaag niet geworden komt wel weer na de vakantie denk ik he voor de rest niet veel tijd meer. die blokken komen van de week wel. Gr Tieske
|
|||
|
|||
moeten de voorruit en zo er ook uit?
|