|
||||
|
||||
Help bijrijdersdeur mk3 gaat niet meer open.
De bijrijdersdeur van mijn golf 3 cabrio gaat niet meer open.
Ik had al wat rondgebeld maar ik kom er telefonisch niet helemaal uit dus ik probeer het hier maar even alvorens ik meer kapot maak dan nodig. De auto is voorzien van fabrieks cv en comfortsluiting. Het palletje aan de binnenzijde gaat nog wel omhoog en omlaag bij het openen van de bestuurdersdeur met de sleutel. Als ik aan de binnenzijde aan de hendel trek gaat de deur niet open. Ook trekken aan de buitenzijde helpt helaas niet. ik heb recentelijk een polo 6n2 klink zonder slot gemonteerd. Dit werkt nog steeds prima. Dwz het palletje zit nog in de schieter waardoor dit gedeelte van het slot nog werkt. Hier te zien op onderstaande foto welke ik gemaakt heb toen de deur nog WEL open ging Nu komt het probleem: 1 ik krijg de klink er niet vanaf want de deur gaat niet open 2 ik krijg het deurpaneel er niet helemaal af want de deur gaat niet open 3 ik weet niet waar ik verder moet zoeken naar een hendeltje of palletje om de deur weer open te krijgen. Ik heb met mijn hand tussen de deur en het deurpaneel in, het palletje op bovenstaande foto naar voren geduuwd in de hoop dat dit misschien het laatste zetje was wat ie net te kort kwam dmv het monteren van de poloklink maar ook dit werkte helaas niet. Ik hoop dat er iemand is die me hiermee kan helpen. Hoe krijg ik nu het slot ontgrendeld ?????????? groet, Marco |
|
||||
|
||||
Heb je hem nog niet open??
|
|
||||
|
||||
Quote:
Nee nog niet kan er niet goed bij een begrijp nog steeds niet aan welk palletje ik moet trekken of welke kap eraf moet ???? Zaterdag had ik geen zin meer en zondag de hele dag regen gehad hier. En tot overmaat van ramp is het me ook nog eens in de rug geschoten zondag avond. |
|
||||
|
||||
zodra die open is metteen vervangen!!!!!
heb het vroeger ook gehad met mn ouder mk3. overal aan trekken/slaan/duwen en hij plopte open. metteen slot eraf en andere slot erop
|
||||
|
||||
hey marco, je zal toch voorzichtig het deurpaneel moeten verwijderen(in de auto) dit kan gewoon....is niet echt makkelijk maar kan wel.als je die er af hebt zit er op de achterkant van het slot tussen de slang en de stekker een schuifje als je die omduwt springt ie open,heb hetzelfde meegemaakt paar maandjes terug maar dat had ik je al verteld sterkte ermee en als je het nieuwe slot monteert niet vergeten het lipje iets verder te verbuigen als bij deze....
|
||||
|
||||
Quote:
Kun je me eens aangeven waar ik het lipje verder naar toe moet verbuigen dan want als ik aan de klink trek dan blijf het lipje helemaal achter de klink zitten. Ikke nie snap |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Dank U
|
|
||||
|
||||
graag gedaan marco
|
|||
|
|||
Beste,
Ik heb sinds vandaag ook een Golf III. Deze had ook het volgende probleem. De verkopen heeft dit nog laten maken, en de deur ging open. Thuis gekomen opent de deur niet meer. (je kan wel het pinnetje omhoog trekken) De rechterachterdeur gaat ook niet meer open. Hoe los ik dit op? |
|
||||
|
||||
Quote:
ook polo/ibiza klinken??
|
|||
|
|||
Hoe kan ik dit zien?
Zal even een foto bijvoegen. |
|
||||
|
||||
nee dus...maja heb zo ook geen idee wat het dan is,als je ze op geen enkele manier open krijgt zit er niks anders op als ook de deurbekleding in de auto verwijderen om te kunnen zien wat er aan het handje is......
|
|||
|
|||
Euhm, waar kan ik technische tekeningen opzoeken hoe ik de bekleding los doe?
|
|
||||
|
||||
weet ik niet kan het proberen uit te leggen...
kapje v. handgreep erafklikken,2schroefjes losdraaien die erachter zitten spiegeldriehoekje erafklikken deurpinnetje erafdraaien de rest is klikwerk,dus naar je toe trekken tot alle klipjes los zijn,dan omhoog weet alleen niet of je elektrische spiegels hebt?? anders moet je de verstelknoppen ook nog demonteren...
|
||||
|
||||
Quote:
-Roosters van de speakers eraf ,alle schroeven los en speaker eruit. -Bij de handgreep bovenste kunstof afdekstrip los maken met een schroevendraaier en naar je toe halen. Hierachter zitten 2 schroeven die eruit moeten. - kapje driehoekje los trekken (naar de binnenzijde van de auto) - Boven aan de raamkant voorzichtig los halen (gaat het beste met het raam naar beneden) - rondom het paneel los trekken met de hand (zit rondom geklickt) Succes Last edited by classic-edition : 22-06-2009 at 21:29. |
|
||||
|
||||
Quote:
haha 2x.. maar waarom haal jij de speaker eruit marco?? of zitten daar schroeven achter bij een cabriolet??
|
||||
|
||||
Quote:
Bij mijn cabrio zitten daar ook bevestigings punten waar het paneel op vast geschroeft is. |
|
|||
|
|||
Ok, ik zal morgen eens kijken. ;-)
Wanneer ik mijn deuren sluit of open met de sleutel, hoor ik een soort 'pomp' draaien. Kan het soms zijn, dat deze te weinig druk heeft, waardoor de deur niet open gaat? EDIT: langs binnen kan je de deur wel open en dicht doen. Dus de deur sluit/opent niet wanneer je via de sleutel alles vergrendelt. Last edited by ThomasBauters : 23-06-2009 at 16:56. |
|
||||
|
||||
Dit probleem heb ik ook gehad.
Even bij je rechterachterlicht in de achterbak kijken, hier ligt de pomp. Slangen even eraf halen en even goed schoon blazen, dan weer aansluiten. Toen was het probleem bij mij verholpen.
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |