#1
|
|||
|
|||
vraagje tunen
ik ben nieuw hier en heb weinig verstand van het aan auto's sleutelen
dus daarom voor de zekerheid een paar vraagjes voordat ik eraan ga beginnen ik ben van plan om een golf II te kopen met een 1.6 motor ofzo ik wil er dan een turbo op leggen en de inlaat en uitlaat wat verbeteren ik vroeg me dus af of dit uberhaupt wel mogelijk is en als ik dit uitvoer, wat moet ik dan allemaal nog vervangen zodat de auto nog heel blijft |
#2
|
||||
|
||||
Alles is mogelijk. Maar als je het allemaal goed wil doen en het ook nog lang mee moet gaan: reken dan op enkele duizenden euro's(eerder 5000 dan 2000).
Zeker omdat je zelf al aangeeft weinig verstand van sleutelen te hebben en je dus veel moet uitbesteden. |
#3
|
||||
|
||||
Spaar dan door en koop een auto waar al een turbo op zit, of koop een leuke snelle gti. Als je geen sleutelervaring hebt lijken dat me niet meteen de handigste dingen om mee te beginnen, tenzij je het ding ergens binnen kunt stallen en er rustig mee kunt beginnen. Gaandeweg leer je toch wel sleutelen met die oude auto's.
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people |
#4
|
|||
|
|||
ik heb zelf al wel een trike gebouwd enzo, dus van sleutelen heb ik wel wat verstand
ik heb thuis ruimte genoeg om hem neer te zetten en ik ben van plan om alles zelf te doen, als werktuigbouwkundige moet dat volgens mij wel lukken maar het is dus mogelijk €4000 incl. auto? dat valt volgens mij wel mee toch? wat voor onderdelen moet ik dan nog extra vervangen? Last edited by akpolfein : 02-06-2009 at 20:47. |
#5
|
||||
|
||||
waarom het idee om met een 1.6 te beginnen?
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#6
|
||||
|
||||
Je kunt beter een g60 blokje ombouwen naar turbo Kost je wel een lieve duit om een turbo blok te bouwen wil je het betrouwbaar hebben...
__________________
Bmw e61 530d touring |
#7
|
||||
|
||||
Die 5000 slaat op alleen de ombouw kosten, waarbij er vanuit gegaan word dat er bijvoorbeeld een PG blok als basis word genomen (Dat is een G60 blok wat standaard veel kan hebben).
|
#8
|
|||
|
|||
ik wil een pittig motortje, en ik dacht dat 1.8 en groter al standaart waren uitgerust met een turbo, dus dan kan ik er niet meer aan sleutelen
de kosten van een 2e hands turbo vallen volgens mij wel mee, en als ik dan in 1x de inlaat en uitlaat verbeter, dan ben ik een paar duizend eurotjes kwijt, maar dat heb ik er wel voor over maar bij een g60 zit er al een scroll-type supercharger op, kan er dan nog een extra turbo op? en je hebt het al over een pg blok, is een standaart blok daar niet goed genoeg voor en stel dat ik een motor met turbo koop, dan kan ik alleen de inlaat en uitlaat tunen toch? zonder dat het te moeilijk word Last edited by akpolfein : 03-06-2009 at 06:07. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
vaak doet hier alleen een chip al genoeg. ik heb het idee dat eea onderschat wordt. Piet is bezig met een turbo op zn VR6, pols eens bij hem wat er bij komt kijken. Vaak is het verstevigen van de binnen kant van het blok (drijfstang / krukaslagers, koppakking) wel eerste een vereiste hoor als je op safe speelt. Succes. |
#10
|
|||
|
|||
oke, dan is het goed dat ik eerst wat ga informeren voordat ik eraan begin
dan word het denk ik te moeilijk voor mij ik dacht dat ik gewoon een turbo erop kon schroeven en evt. een versnellingsbak ofzo, en dat ik dan klaar was, maar dat valt tegen dan hou ik het voorlopig bij de inlaat en uitlaat en misschien is een chip ook interressant heeft zo'n chip veel effect? ik heb gehoord dat dat tegenvalt Last edited by akpolfein : 03-06-2009 at 07:53. |
#11
|
||||
|
||||
ligt er aan, diesel meeste te winnen, benzine geblazen ook wel behoorlijk wat.
atmosferisch benzine viel tegen meende ik. |
#12
|
||||
|
||||
Sleutelen is idd super, echter als je alleen de onderdelen telt ben je al vlug een 3 a 4 duizend kwijt ( zuigers 500,- drijfstangen 1100,- etcetc )
dan praat je wel over een turbo/druk setup goedkoopst is 1.8 T pakken (degelijk, heeft zichzelf bewezen, en zo te chippen naar 260 + pk ) p.s. als afgestudeerd? werktuigbouwkundige weet je ook dat ervaring een hele grote rol speelt waar vaak geen papiertje tegenop kan. Dus om de kosten in de hand te houden zou ik een G60 (pf blok) of een 1.8 T blok zeker in overweging nemen. Suc 6 met je project/plannen! hou ons op de hoogte van je vorderingen |
#13
|
|||
|
|||
dus bij een g60 of een 1.8 turbo hoef ik geen drijfstangen enzo te versterken?
logisch want er zit dan al een turbo op |
#14
|
||||
|
||||
Een g60 blok is inderdaad al voorzien van de nodige stevigere onderdelen. Wat ook niet onbelangrijk is dat is de warmteontwikkeling in het blok. Bij een g60 blok is hier al aan gedacht. Ook hebben de zuigers al een lagere compressie in vergelijking met een ongeblazen blokje.
__________________
Bmw e61 530d touring |