#1
|
|||
|
|||
Vermogens probleem?
Vandaag raakte ik bij het invoegen op de snelweg ineens vermogen kwijt?
Het lijkt er op of de turbo niet meer mee doet, Had ik al eens eerder gehad maar toen was gewoon de turbo slang los gesprongen. Maar nu zit die slang nog vast en toch geen trekkracht meer (kom ook niet meer boven de 110km/h ) Als de motorkap open staat en je geeft wat gas hoor je geen turbo meer Er brand geen waarschuwings lampje op het dashboard Iemand een idee wat dit kan zijn? Het gaat hier om een caddy TDI uit 2002 met een afgedopte ERG klep. Alvast bedankt Last edited by brak13 : 03-06-2009 at 21:02. |
#2
|
||||
|
||||
ik denk je magneetklep van de turbo aansturing. Heb ik ook gehad met mijn a4 tdi. Maar die ging wel weer werken als ik hem van het contact af hield en dan weer ging starten.
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT Golf 1 1.9 TD 83 |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Idd. ik had de post op mijn werk geschreven en s'middags de auto naar binnen gereden om de oorzaak te zoeken. Niks meer aan de hand natuurlijk Ik kijk het nog wel even aan. Thanks for the reply |
#4
|
||||
|
||||
geen dank
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT Golf 1 1.9 TD 83 |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Wel ik heb het even aan gekeken en het werdt dus erger Na wat zoeken en doen besloten om de "N75" klep te vervangen. Ook heb ik de afdichting van de EGR klep er tussen uit gehaald. Ik heb geen last meer gehad van een noodloop maar de motor trekt nu als hij koud is behoorlijk slecht, Stotttttert zelfs ende turbo komt een beetje lomp in bij 2000rpm onder de 2000 rpm niemand thuis dat was vroeger anders Maar bijde verschijnselen komen af en toe voor. Verder alles van het inlaat kanaal los gehad. Lijkt niks te mankeren. Wat mij ook is opgevallen is dat er soms een schrapend / blaas geluid is te horen als je van het gas gaat. Had eerder dus al een noodloop gekregen toen ik van het gas ging dus wellicht heeft eea. met elkaar te maken?? Kan het een overdruk beveiliging van de turbo zij die open blijft staan. Als dit kan zijn waar zit dat ding dan?? heb al gekeken of ik iets kan vinden maar Last edited by brak13 : 30-08-2009 at 23:22. |
#6
|
|||
|
|||
wat verteld vagcom je?
|
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Nog niet uit laten lezen Maar ben van plan dit nu wel te laten doen |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Met dank aan ApC_IcE van het TDI forum De n75 klep is al vervangen en de EGR is afgedopt de volgende foutcodes gevonden: Code:
3 logs gemaakt: Log1 Log2 Log3: Bij dit log reden we met de al uitgeschakelde turbo (de auto niet eerst uitgezet) dus vandaar de rare waardes ][/quote] Last edited by brak13 : 03-09-2009 at 22:32. |
#9
|
|||
|
|||
Dus nu ff de stand van zaken.
-Turbo druk valt weg bij doorhalen. -Weinig koppel. -Nieuwe N75 -Lichte fluit/piep geluid uit de uitlaat bij 2000tpm -Soms een schrapend geluid uit de inlaat (links voor) bij het loslaten van het gas. lijkt op het geluid van remmen met roest op je schijven. Iemand een idee? Zelf denk ik wellicht een CAT die dicht zit. Of moet de turbo er af? Zijn er dan nog specifieke dingen waar ik op moet letten? Ik weet het niet meer Last edited by brak13 : 04-09-2009 at 22:50. |
#10
|
|||
|
|||
Heb nu de cilinder van de schoepen verstelling er af liggen.
Kan de stang met twee vingers bewegen. Ook de cat er af geschroefd maar deze lijkt ook ok (rammeld niet al je hem flink schut) ff met perslucht door gespoten. Kwam wel roet uit maar of het allemaal zo erg is weet ik niet. Denk er over om cat te vervangen. Iemand nog een helder idee? |
#11
|
|||
|
|||
Probleem opgelost
Schoepen van turbo schoon gemaakt en nu geen problemen meer. Blijkt dat het afdoppen van EGR niet voldoende is om dit probleem te voorkomen Bedankt voor de hulp Topic mag opslot Last edited by brak13 : 06-09-2009 at 21:17. |