Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Caddy
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-06-2009, 07:48
brak13 brak13 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 10
Default Vermogens probleem?

Vandaag raakte ik bij het invoegen op de snelweg ineens vermogen kwijt?
Het lijkt er op of de turbo niet meer mee doet, Had ik al eens eerder gehad maar toen was gewoon de turbo slang los gesprongen.
Maar nu zit die slang nog vast en toch geen trekkracht meer (kom ook niet meer boven de 110km/h )
Als de motorkap open staat en je geeft wat gas hoor je geen turbo meer Er brand geen waarschuwings lampje op het dashboard
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Het gaat hier om een caddy TDI uit 2002 met een afgedopte ERG klep.

Alvast bedankt

Last edited by brak13 : 03-06-2009 at 21:02.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-06-2009, 16:06
gti-pirelli's Avatar
gti-pirelli gti-pirelli is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 728
Default

ik denk je magneetklep van de turbo aansturing. Heb ik ook gehad met mijn a4 tdi. Maar die ging wel weer werken als ik hem van het contact af hield en dan weer ging starten.
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT
Golf 1 1.9 TD 83
Reply With Quote
  #3  
Old 03-06-2009, 21:00
brak13 brak13 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 10
Default

Quote:
Originally Posted by gti-pirelli
ik denk je magneetklep van de turbo aansturing. Heb ik ook gehad met mijn a4 tdi. Maar die ging wel weer werken als ik hem van het contact af hield en dan weer ging starten.


Idd. ik had de post op mijn werk geschreven en s'middags de auto naar binnen gereden om de oorzaak te zoeken. Niks meer aan de hand natuurlijk
Ik kijk het nog wel even aan.

Thanks for the reply
Reply With Quote
  #4  
Old 03-06-2009, 21:55
gti-pirelli's Avatar
gti-pirelli gti-pirelli is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 728
Default

geen dank
__________________
Golf III vr6 3.0 ABT
Golf 1 1.9 TD 83
Reply With Quote
  #5  
Old 30-08-2009, 22:23
brak13 brak13 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 10
Default

Quote:
Originally Posted by brak13
Idd. ik had de post op mijn werk geschreven en s'middags de auto naar binnen gereden om de oorzaak te zoeken. Niks meer aan de hand natuurlijk
Ik kijk het nog wel even aan.

Thanks for the reply


Wel ik heb het even aan gekeken en het werdt dus erger
Na wat zoeken en doen besloten om de "N75" klep te vervangen. Ook heb ik de afdichting van de EGR klep er tussen uit gehaald. Ik heb geen last meer gehad van een noodloop maar de motor trekt nu als hij koud is behoorlijk slecht, Stotttttert zelfs ende turbo komt een beetje lomp in bij 2000rpm onder de 2000 rpm niemand thuis dat was vroeger anders Maar bijde verschijnselen komen af en toe voor.
Verder alles van het inlaat kanaal los gehad. Lijkt niks te mankeren. Wat mij ook is opgevallen is dat er soms een schrapend / blaas geluid is te horen als je van het gas gaat.
Had eerder dus al een noodloop gekregen toen ik van het gas ging dus wellicht heeft eea. met elkaar te maken??
Kan het een overdruk beveiliging van de turbo zij die open blijft staan.
Als dit kan zijn waar zit dat ding dan?? heb al gekeken of ik iets kan vinden maar

Last edited by brak13 : 30-08-2009 at 23:22.
Reply With Quote
  #6  
Old 31-08-2009, 18:57
cabby tdi cabby tdi is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 86
Default

wat verteld vagcom je?
Reply With Quote
  #7  
Old 31-08-2009, 20:08
brak13 brak13 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 10
Default

Quote:
Originally Posted by cabby tdi
wat verteld vagcom je?


Nog niet uit laten lezen
Maar ben van plan dit nu wel te laten doen
Reply With Quote
  #8  
Old 03-09-2009, 22:23
brak13 brak13 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 10
Default

Quote:
Originally Posted by cabby tdi
wat verteld vagcom je?



Met dank aan ApC_IcE van het TDI forum

De n75 klep is al vervangen en de EGR is afgedopt

de volgende foutcodes gevonden:
Code:
Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 038 906 018 FK Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2169 Coding: 00002 Shop #: WSC 06402 2 Faults Found: 17554 - Mass Air Flow Sensor (G70): Supply Voltage P1146 - 35-10 - - - Intermittent 17958 - Charge Pressure: Control Deviation P1550 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A Skipping Address 15-Airbags Address 25 ------------------------------------------------------- Controller: 6X0 953 257 Component: IMMO 0008 Coding: 00001 Shop #: WSC 00000 XXXXXXXXXXXXXXXXX VWZ1Z0A1644128 No fault code found. End -------------------------------------------------------


3 logs gemaakt:
Log1



Log2



Log3: Bij dit log reden we met de al uitgeschakelde turbo (de auto niet eerst uitgezet) dus vandaar de rare waardes

][/quote]

Last edited by brak13 : 03-09-2009 at 22:32.
Reply With Quote
  #9  
Old 03-09-2009, 22:29
brak13 brak13 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 10
Default

Dus nu ff de stand van zaken.

-Turbo druk valt weg bij doorhalen.
-Weinig koppel.
-Nieuwe N75
-Lichte fluit/piep geluid uit de uitlaat bij 2000tpm
-Soms een schrapend geluid uit de inlaat (links voor) bij het loslaten van het gas. lijkt op het geluid van remmen met roest op je schijven.

Iemand een idee?
Zelf denk ik wellicht een CAT die dicht zit.
Of moet de turbo er af? Zijn er dan nog specifieke dingen waar ik op moet letten?

Ik weet het niet meer

Last edited by brak13 : 04-09-2009 at 22:50.
Reply With Quote
  #10  
Old 05-09-2009, 12:03
brak13 brak13 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 10
Default

Heb nu de cilinder van de schoepen verstelling er af liggen.
Kan de stang met twee vingers bewegen.

Ook de cat er af geschroefd maar deze lijkt ook ok (rammeld niet al je hem flink schut)
ff met perslucht door gespoten. Kwam wel roet uit maar of het allemaal zo erg is weet ik niet. Denk er over om cat te vervangen.

Iemand nog een helder idee?
Reply With Quote
  #11  
Old 06-09-2009, 18:43
brak13 brak13 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 10
Default

Probleem opgelost
Schoepen van turbo schoon gemaakt en nu geen problemen meer.

Blijkt dat het afdoppen van EGR niet voldoende is om dit probleem te voorkomen

Bedankt voor de hulp

Topic mag opslot

Last edited by brak13 : 06-09-2009 at 21:17.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum