Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-05-2009, 18:14
GS_Golf_3 GS_Golf_3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 14
Default schokkende ruit

Ik heb een golf III GTD met origineel elektrische ruiten-systeem.
Sinds enkele dagen heb ik last van mijn ruit die niet meer goed open en dicht gaat.

Als ik op het knopje duuw, dan gaat de ruit ongeveer 5 cm omhoog en dan stopt ie.
Dan moet ik de knop los laten en opnieuw duwen om weer 5 cm omhoog te gaan.
En dat tot ie boven is. Niet echt handig...

Naar beneden is het net hetzelfde probleem.

Maar nu heeft de ruit het niet altijd. Soms wel en soms niet.

hopelijk weet iemand wat het is.

Greetz Giel
Reply With Quote
  #2  
Old 01-06-2009, 14:25
dennissvr6's Avatar
dennissvr6 dennissvr6 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 18
Default

zit de ruit ook los zo ja, dan is je raam geleider kapot

en anders je raam geleiders/rubbers smeren
__________________
VR6 Freak
Reply With Quote
  #3  
Old 01-06-2009, 14:58
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Controleer ook de draad tussen stijl en portier[zit in rubberhoes
Stekker in portier geoxideerd
Reply With Quote
  #4  
Old 01-06-2009, 18:05
Mot's Avatar
Mot Mot is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 260
Default

Gewoon kijken of het kabeltje er nog wel goed inzit?
Reply With Quote
  #5  
Old 17-04-2010, 14:48
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Nu heb ik precies hetzelfde probleem. Kabels in de rubber heb ik gecontroleerd. Een kabel heb ik opnieuw gesoldeerd, de rest ziet er goed uit.
Stekker heb ik schoongemaakt, was wat gecorrodeerd.

De raam blijft telkens 5cm omhoog en 5cm omlaag gaan na bedienen schakelaar....
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #6  
Old 17-04-2010, 15:38
sanderz's Avatar
sanderz sanderz is offline
Married to PC
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,234
Send a message via MSN to sanderz
Default

Quote:
Originally Posted by Erik
Nu heb ik precies hetzelfde probleem. Kabels in de rubber heb ik gecontroleerd. Een kabel heb ik opnieuw gesoldeerd, de rest ziet er goed uit.
Stekker heb ik schoongemaakt, was wat gecorrodeerd.

De raam blijft telkens 5cm omhoog en 5cm omlaag gaan na bedienen schakelaar....



motor is stuk schiet in de beveiliging
__________________
Passat 35i 1989
Reply With Quote
  #7  
Old 17-04-2010, 15:39
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Quote:
Originally Posted by sanderz
motor is stuk schiet in de beveiliging
Echt waar? Hij werkt verder wel nog zonder problemen, alles loopt soepel.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #8  
Old 17-04-2010, 15:44
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Raammechanisme gaat te zwaar waardoor de motor in beveiliging schiet.
Alles even los halen en netjes smeren zodat alles weer soepel gaat. probleem moet dan opgelost zijn.
Reply With Quote
  #9  
Old 17-04-2010, 15:58
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Quote:
Originally Posted by Domi
Raammechanisme gaat te zwaar waardoor de motor in beveiliging schiet.
Alles even los halen en netjes smeren zodat alles weer soepel gaat. probleem moet dan opgelost zijn.
Dat is recent al eens nagekeken en is gesmeerd. Vreemde is dat alles juist soepel loopt.

Nu las ik ergens dat je deze raammotors ook kunt inleren op een bepaalde methode. Weet alleen niet hoe?
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #10  
Old 17-04-2010, 16:11
sanderz's Avatar
sanderz sanderz is offline
Married to PC
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,234
Send a message via MSN to sanderz
Default

Quote:
Originally Posted by Erik
Dat is recent al eens nagekeken en is gesmeerd. Vreemde is dat alles juist soepel loopt.

Nu las ik ergens dat je deze raammotors ook kunt inleren op een bepaalde methode. Weet alleen niet hoe?



erik neem is contact op met erdem(black devil) die wist mij toen te vertellen dat de motor in de beveiliging schiet door iets met het raammechanisme
__________________
Passat 35i 1989
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum