![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hey
Vandaag mijn golfje op de brug gehad (mk2 16v kr) Maar ik zag dat er een lekje was aan de flenzen van de versnellingsbak, Als ik aan de aandrijfassen schud, zit hier toch wel speling op van 2-3mm. Daarom beginnen de keerringen te lekken volgens mij? Wat kan dit nu zijn? In de garage zeiden ze dat er achter de flenzen een koperen busje (ringetje) zit (hij had het mij meteen laten zien), en dat waarschijnlijk het koperen ding gebroken zat ofzo.. Zou dit kunnen? Zoja, is het makkelijk zelf te vervangen of laat ik het beter doen? Moet er wel bij zeggen dat de bak een jaar geleden gereviseerd is, en pas vorige maand gemonteerd is, is gelijdelijk aan beginnen te lekken.. Garantie gaan we niet over spreken, maar ik denk dus dat de koperen dingen gewoon niet vervangen geweest zijn, enkel de keerringen. Alvast bedankt.. Mvg ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Als het met het op en neer gaan is kan het ind die ring zijn
Is het met een draai beweging dan is het speling op het dif. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hey, Alvast bedankt voor de snelle reactie, Maar kan het echt zijn dat er door die ring een aantal mm'ers speling op zit? lijkt me toch veel ofniet? Edit; zijn die ringen makkelijk te vervangen? Met een draaibeweging is er niets van speling te merken. Heb wel gemerkt dat de linkse kop van de aandrijfas wat speling heeft, maar das dan weer een andere categorie ![]() Mvg |
#4
|
||||
|
||||
![]() Om die koperen ringetjes te vervangen moeten de flenzen eraf, dan kan je normaal gezien de koperen ringetjes over de de as schuiven waar de flens op zat.
Maar als ik het me goed herinner van toen ik mijn versnellingsbak heb gereviseerd, zitten die flenzen vast met stevige klemringen, en achter de flenzen heb je sterke veren. Oppassen daarmee want je zou wel eens een flens in je gezicht kunnen krijgen. Volgens mij is dit heeeel moeilijk te doen als je de bak er niet afhaalt! Geen kinderspel om die flenzen er weer op te krijgen, en je hebt een stevige klemtang nodig met platte bek. Die koperen ringen waren bij mij trouwens ook gebarsten, kosten zo een 5€/stuk denk ik. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hey, Dat lijkt niet zo simpel dus.. Maar ik bedacht zonet dat ik nog een bak liggen heb die stukgelopen is (5de versnelling), ik zou kunnen gebruiken als proefexemplaar, dan heb ik toch een idee hoe het zit ![]() Mvg |
#6
|
|||
|
|||
![]() Afsluitdop eruit peuteren
Borgring los Als je dan geluk hebt komt de flens eraf[anders poelietrekker Terug zetten is het gemakkelijkst met z'n 2[1 de flens indrukken en de ander de borgveer terug zetten ps Als je de flens los haalt loopt er wel olie uit |
#7
|
||||
|
||||
![]() Normaal gezien komt die flens er zo af nadat je die borgring eraf haalt, hij staat namelijk onder spanning met een zware veer!
Het is zeker te doen, alleen zou ik het niet doen met de bak onder de auto. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Hey,
Heb vandaag eens bij de defecte bak gekeken en die flenzen losgehaald, al bij al valt het wel nog mee denk ik.. Ik ga dit weekend proberen de ringetjes te vervangen (als ze binnen zijn) Maar weet iemand of de koperen ringetjes dezelfde zijn van een 2y bak en acd bak? Mvg |
#9
|
||||
|
||||
![]() Als je me vertelt op van welke auto die acd bak komt kan ik het snel checken
Die ringetjes zijn hetzelfde op een mk2 met 1.6L en 1.8L Op mk2's met andere cilinderinhoud als bovenstaande zijn ze anders. komt acd bak van een mk2 ? van welk jaar? Last edited by -spyrock- : 28-05-2009 at 19:50. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hey, De acd bak is zeker van een mk2, van een gti 8klepper werd mij verteld.. Is dezelfde als een 2Y, maar alleen een langere 5de.. Nu was ik vandaag bij mijn plaatselijke garage geweest, die zei dat de van de keerringen 60-40-12 waren, ik denk dat hij deze van een 2y bedoelde, want bij mijn acd zijn de keerringen 65-50-10.. Daarom wou ik weten of de ringetjes dezelfde zijn van alle types? Alvast bedankt, Mvg |
#11
|
||||
|
||||
![]() wat stellen die nummers voor die je opnoemt?? 60-40-12 ?? 65-50-10?
|
#12
|
||||
|
||||
![]() de koperen ringetjes die je moet hebben, hebben als nummer: 020 409 374
Nieuwe afsluitplaatjes (die zwarte plaatjes in het flensgat): 020 409 289 B Nieuwe borgringen: 020 409 297 Is alles wat je nodig hebt...bestellen maar |
#13
|
|||
|
|||
![]() Quote:
De nummers stellen maten van keerringen voor... De keerringen van beide bakken zijn anders, dus was mijn vraag of de ringetjes ook andrs zijn, De nummers zijn zeker handig, maar de garagist had er liggen voor een 2y bak, en ik wil nu gewoon weten of deze passen in de acd? Mvg |
#14
|
||||
|
||||
![]() Ik heb het even opgezocht, 2y en acd hebben dezelfde flenzen, keerringen (65-50-10), borgringen, afsluitplaatjes en koperen ringen
Welke lekkende bak zit er op je 16v, een acd of een 2y? en welke maat keerringen zaten erin? Last edited by -spyrock- : 28-05-2009 at 20:50. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hmm das raar, heel raar.. Op mijn 16 zit nu een acd boite, met die maten keerringen die jij zegt, Heb ze er nog niet uitgehaald maar heb een identieke bak liggen die stukgelopen is en heb daar even gekeken.. Mijn garagist zei 60-40-12 (afmetingen keerringen), is het gewoon een fout ofwat? Kan jij soms checken van welke boite deze keerringen zouden kunnen zijn? Mvg |
#16
|
||||
|
||||
![]() Heb gezocht, Ik vind nergens een keerring met afmet. 60-40-12.
Op een acd boite horen 65-50-10 keerringen. Voor 2y boite hetzelfde. |
#17
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hey, Zijn de ringetjes voor alle 1.8 bakken dezelfde dan? en de keerringen, zijn dit speciale of is het gewoon een standaard maat? Daarmee bedoel ik vooral, moeten ze van vw zijn ofniet, wil het graag dit weekend geklaard krijgen dus daarom die lastige vragn.. Mvg |
#18
|
||||
|
||||
![]() ja die ringen zijn zelfde voor alle 1.8 bakken.
Of die keerringen iets speciaals hebben waardoor je ze absoluut bij vw moet kopen weet ik niet. |
#19
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Okee, dan ga ik morgen nog eens op bezoek bij hem, tot zover weet ik genoeg ![]() Vriendelijk badankt! ![]() |