|
||||
|
||||
Geen remolie bij ontluchten remklauw
Ik moest gisteren mijn remmen ontluchten omdat de achterremleiding los is geweest.
Nieuwe remolie + afgevuld op de max en keer op keer tijdens ontluchten gecontroleerd en terug afgevuld wanneer het zakte. Achter ontluchten ging als een speer maar voor ben ik heel lang bezig geweest. Ik kreeg op de voorste reklauwen alleen maar lucht een geen olie. Uiteindelijk heb ik rechtsvoor kunnen ontluchten (druk pendaal kwam ook terug) maar linksvoor lukt niet. Ik zie bij linksvoor de remslang tot aan de klauw bewegen bij het pompen op het rempendaal. Mijn rempendaal is hard maar er komt GEEN remolie uit op het moment dat het pendaal wordt ingedrukt en dan de ontluchtingnippel wordt opengedraaid. Overigens doet de rem het wel waar geen olie uitkomt.. Ik ben ongeveer drie uur bezig geweest zonder resultaat. Kan er iets met de remklauw zijn? |
|
||||
|
||||
Als je druk houdt op het systeem en je draait de ontluchtingsnippel open, dan zakt je pedaal? Het kan zijn dat je ontluchtingsnippel verstopt zit.
|
||||
|
||||
Pendaal zakte inderdaad niet. Ontluchtingsnippel heb ik niet goed gecontroleerd er zat een rubbertje op dus denk je automatisch dat het oke is.
Nog is even goed controleren anders zit het verstopt in de klauw. Als dat zo is dan maar een nieuwe... |
|
|||
|
|||
In de nippel zit een klein gaatje,als je de nippel een X aantal keren te vast draaid gaat het gaatje dicht
Probeer het eens zonder de nippel |
|
||||
|
||||
Oke gisteren heb ik weer na lange tijd weer een fijn dagje kunnen klussen aan de golf.
Alleen met de klauw is nog niet gelukt. Ik heb de hele ontluchtingsnippel los gehad het gaatje is gewoon gangbaar. Zonder ontluchtingsnippel zakt het pendaal onder druk ook niet. De klauw blijft wel functioneren iemand dit ooit meegemaakt? Ik bestel denk ik maar een nieuwe klauw.. |
|
|||
|
|||
wat ik zou doen:
iemand in de auto zetten die druk op het systeem houd, dat de remslang op de klauw los draaien komt er dan remvloeistof uit(pedaal zakt) is de klauw verstopt. zoniet draai het nippeltje aan de andere kant los komt er dan remvloeistof uit(pedaal zakt) is je slang verstopt. succes. |
|
||||
|
||||
Het is opgelost met een nieuwe remklauw (99 Euri ). Oude klauw zit intern verstopt.
|
|
|||
|
|||
pijnlijk...
wel prettig dat het weer werkt, maar met dat soort prijzen wordt je niet gelukkig.. |