Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-05-2009, 14:53
scarface's Avatar
scarface scarface is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 74
Default startbooster

weet iemand of een startbooster je auto kapot kan maken ??
misschien een beetje raar verhaal maar een week terug heb ik een ongeluk gehad en lag mijn voorkant in elkaar
daar na hebben ze hem proberen te starten dmv een startbooster en toen draaide de motor (eko turbo diesel) rond en vandaag met nieuwe accu en voorkant doet hij niets
__________________
Say hello to the bad guy

Last edited by scarface : 19-05-2009 at 15:20.
Reply With Quote
  #2  
Old 19-05-2009, 15:33
scarface's Avatar
scarface scarface is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 74
Default

zou de ecu kapot zijn omdat echt niets het bij motor doet. startmotor ook niet
__________________
Say hello to the bad guy
Reply With Quote
  #3  
Old 19-05-2009, 15:38
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,870
Default

Het kan als:
- Je een startpack hebt welke 24 volt aan kan en je dus op 24V hebt gestart
- Je een flinke vonk hebt getrokken bij het loskoppelen van de klemmen

Echter is de kans zeer klein, waarschijnlijk heb je een kabelbreuk in 1 van de belangrijke massa of voedingskabel
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 19-05-2009, 15:42
scarface's Avatar
scarface scarface is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 74
Default

het is gebeurt door een monteur bij een schade bedrijf dus denk dat hij wist wat hij deed,maar er kwamen wel wat vonken en klein beetje rook van f

maar hoe check ik of ik een kabelbreuk heb?
__________________
Say hello to the bad guy
Reply With Quote
  #5  
Old 19-05-2009, 15:45
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

multimeter erop en weerstand meten.
Reply With Quote
  #6  
Old 19-05-2009, 16:01
scarface's Avatar
scarface scarface is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 74
Default

ok op de kabels vanaf de accu toch?
en wat moet die weerstand zijn?
__________________
Say hello to the bad guy
Reply With Quote
  #7  
Old 19-05-2009, 16:08
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Eerst even de plus en min van de multimeter op elkaar totdat weerstand ongeveer 0.00 is. Dan meten tussen plus startmotor en plus accu, plus dynamo en plus accu, zelfde voor de massa. Meet meteen de massa op je blok even door; tussen massakabelpunt en min accu bijv. Die weerstand moet heel laag zijn.
Reply With Quote
  #8  
Old 19-05-2009, 17:28
scarface's Avatar
scarface scarface is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 74
Default

overal moet het rond de nul zijn begrijp ik
__________________
Say hello to the bad guy
Reply With Quote
  #9  
Old 19-05-2009, 19:56
scarface's Avatar
scarface scarface is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 74
Default

ik heb het nagemeten en tussen + accu> startmotor zit hij gelijk aan de weerstand als ik de multimeterpunten tegen elkaar houd, maar bij de - geeft hij veel hogere waarden aan.
toen heb ik een startkabel tussen accu - en carrosorie gedaan en gaf hij wel hetzelfde aan, maar gaf nog ergens kortsluiting zo te horen bij starten

wat kan dit zijn??
startmotor of dynamo of toch iets anders
__________________
Say hello to the bad guy
Reply With Quote
  #10  
Old 19-05-2009, 21:05
scarface's Avatar
scarface scarface is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 74
Default

niemand met een oplossing:p
__________________
Say hello to the bad guy
Reply With Quote
  #11  
Old 19-05-2009, 23:10
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,870
Default

Wil de auto starten? Of doet ie helemaal niks?
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 20-05-2009, 08:36
scarface's Avatar
scarface scarface is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 74
Default

hij start niet
__________________
Say hello to the bad guy
Reply With Quote
  #13  
Old 20-05-2009, 08:43
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

De auto heb een klapper gemaakt zeg je !
Staat de distributie nog wel op tijd?
Reply With Quote
  #14  
Old 20-05-2009, 08:45
scarface's Avatar
scarface scarface is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 74
Default

daar zeg je wat, moet ik even controleren
maar nu doet hij helemaal niets meer, ze hebben starbooster niet op accu gebruikt maar op startmotor en carrosorie
__________________
Say hello to the bad guy
Reply With Quote
  #15  
Old 20-05-2009, 10:44
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Kortsluiting gemaakt in de startmotor,met het eropzetten of afhalen van de klem?
Als de verlichting en de rest wel werkt,even aanslepen
Doet de motor het dan wel dan is de startmotor kapot
Reply With Quote
  #16  
Old 20-05-2009, 11:16
scarface's Avatar
scarface scarface is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 74
Default

de verlichting doet het wel inderdaad, vanavond maar een proberen aan te slepen (is wel een diesel)
maar hij tikt iets als ik de contact sleuten omdraai, heb ook al wat klappen op startmotor gedaan
__________________
Say hello to the bad guy
Reply With Quote
  #17  
Old 20-05-2009, 11:20
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Als hij wel tikt als je probeert te starten komt er wel stroom op de bendix
Is de nieuwe accu wel voldoende opgeladen?
Aanslepen moet geen probleem zijn ook al is het een diesel
Eerst goed voorgloeien en dan in z'n 3 aanslepen

Denk dan dat er kortsluiting in de startmotor zit!
Reply With Quote
  #18  
Old 20-05-2009, 11:44
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,870
Default

Klinkt inderdaad het meest aannemelijke
__________________
Reply With Quote
  #19  
Old 20-05-2009, 20:23
meijer1972's Avatar
meijer1972 meijer1972 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 653
Default

Een beetje off-topic maar,

Ik heb een keer gehad met een MB sprinter met laadklep dat de accu leeg was (door de laadklep) Toen kwam er iemand van de MB garage en heeft mbv. startkabels de bus weer aan de praat gekregen. Echter bleek toen ook dat er een computer kapot was en deze moest volgens chassisnummer gemaakt worden. Duur geintje. Ik weet zeker dat alleen de accu leeg was toen deze monteur kwam, maar kan niet bewijzen dat hij de computer kapot gemaakt heeft (onbewust). Leve de lease dan maar.

Succes er mee
__________________

LR Freelander (Werkpaard)
MB A160 (Boodschappen)
VW GOLF S '80 (Hobby)
Reply With Quote
  #20  
Old 20-05-2009, 21:53
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Ik zou eerst je contacten maar even nakijken ,en dan met name de plus en min aansluitingen ,want er zit immers niks op zo'n eco diesel !
Tenminste ,je plaatst dit in het Mk2 gedeelte en dan ga ik er van uit dat je een 1.6 Td (motorcode 1v) hebt .
Check de plus op de startmotor en de min van de accu naar de carrosserie en de min van de carrosserie naar de versnellingsbak ! ,want daar zat mijn probleem toen ook ,mijn auto wilde van het ene op het andere moment ook niet meer starten !
Toen bleek de massakabel geen goed contact te maken in een aansluitpunt,die was helemaal groen geoxideerd ,en dat zag je aan de buitenkant niet !
Probeer anders eens een startkabel van de massa van de accu ,naar de massa van je motor te leggen (bijv op de cilinderkop of startmotorbout ) en kijk eens wat er dan gebeurd.

Het kan ook zijn dat de draad die je startmotor aan stuurt (volgens mij een zwart rode) dat die geen goed contact maakt .'
Het kan dan ook nog zijn dat je contactblokje stuk is ,wat achter het contactslot zit .
Tenslotte kan het natuurlijk ook nog je startmotor zijn .

Ik kan het weten ,want ik heb dit alles al eens meegemaakt bij m;n verschillende auto's!

Van de startbooster zal het niet gekomen zijn ,tenzij je 24 volt er door heen hebt geknalt .

Succes !
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum