Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 08-05-2009, 09:25
tinus gti tinus gti is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2009
Posts: 60
Default

rubber ventielen worden ook boven de 200km/u gebruikt

bij de BMW dealer waar ik werk worden op alle wielen rubberen ventielen gebruikt (ook voor auto's als een M5, M6 of M3
Reply With Quote
  #22  
Old 08-05-2009, 10:01
lenso's Avatar
lenso lenso is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 371
Send a message via MSN to lenso
Default

Quote:
Originally Posted by lager
raar dan dat porsche ook afgeleverd word op rubber ventielen van tip top ,. gaan echt wel harder als 190km/h. mischien oude catalogus. klopt dus in ieder geval niet!

voor het geval dat mensen hier ineens niet meer harder durven te rijden als 189km/h

wat wel zo is gewoon altijd je ventiel vervangen kost niets en wel net zo veillig

Ik zal het effe opzoeken vanavond, dan kon ik er op terug.
__________________
vw Golf 3 cabrio 1996
vw passat variant 1997
Reply With Quote
  #23  
Old 08-05-2009, 11:17
lager lager is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 785
Default

Quote:
Originally Posted by tinus gti
rubber ventielen worden ook boven de 200km/u gebruikt

bij de BMW dealer waar ik werk worden op alle wielen rubberen ventielen gebruikt (ook voor auto's als een M5, M6 of M3


klopt idd
Reply With Quote
  #24  
Old 08-05-2009, 16:19
tinus gti tinus gti is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2009
Posts: 60
Default

ik zou inderdaad ff de velg nakijken waar het ventiel in zit op scherpe randjes.


en denk verder dat je gewoon pech gehad hebt. neem aan dat de dealer de ventielen vervangen heeft toen de band werd vervangen. is dat niet gebeurd kan het zijn dat toen de oude banden gedemonteerd werden deze met losdrukken op de velg beschadigd zijn.

of je hebt gewoon domme pech gehad.


want rubberen ventielen worden ook bij snelheden dik boven de 250 gebruikt namelijk
Reply With Quote
  #25  
Old 08-05-2009, 16:41
vwmenneke's Avatar
vwmenneke vwmenneke is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 235
Default

Thanks voor de reacties, ik zit in een verbouwing dus heb weinig tijd om te posten.
Ik heb er nu stalen ventielen inzitten en conti sportcontact 2 snelheidscategorie W opliggen. zwaar overdreven, H kan ook maar kreeg ze voor dezelfde prijs.
Binnenkort ga ik het weer proberen maar wil eerst de spanning nauwkeurig in de gaten houden. Uiteindelijk waren de ventielen waarschijnlijk nog nooit vervangen denk ik.

Bramen in de velg heb niet gezien/ gevoeld in de velg, daarbij zijn de velgen gemaakt door Ronal en ik gok +/- 6 jaar oud en volgens mij kunnen ze het zich niet veroorloven om rommel te maken.
Reply With Quote
  #26  
Old 08-05-2009, 17:41
lenso's Avatar
lenso lenso is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 371
Send a message via MSN to lenso
Default

Quote:
Originally Posted by lenso
Ik zal het effe opzoeken vanavond, dan kon ik er op terug.

sorry het advies is bij 210km bij prema products om stalen ventielen te gebruiken.
prema is van rema tiptop.

hier te vinden :

http://www.premaproducts.nl/Content...+vervangen.aspx

Montage van ventielen

Voor veilig en eenvoudig monteren van rubber snap-in ventielen kunt u montagepasta gebruiken.
Tijdens de montage van een rubber snap-in ventiel deze niet meer dan 10 mm uitrekken om beschadiging te voorkomen.
De maximum aanbevolen snelheid voor het gebruik van rubber snap �"in ventielen is 210 km/h. Voor hogere snelheden, indien mogelijk, metalen ventielen toepassen.
De maximum operationele spanning voor een rubber snap-in ventiel is 4,5 bar. Let op! De spanning wordt hoger naarmate de temperatuur van de band hoger wordt.
Bij een spanning vanaf 7 bar tot 14 bar is het aanbevolen om metalen ventielen toe te passen.

ik weet ook wel dat overal rubberen ventielen worden gemonteerd bij porsche, audi, mercedes, enz, enz.
maar het dan ook enkel advies wat ze hier geven.

groetjes, berry
__________________
vw Golf 3 cabrio 1996
vw passat variant 1997

Last edited by lenso : 08-05-2009 at 17:48.
Reply With Quote
  #27  
Old 08-05-2009, 20:11
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

Quote:
Originally Posted by vwmenneke
Beste mensen,

Vandaag is me wat raars gebeurd, ik rij in Duitsland op de autobahn op m'n relatieve dooie gemakje 200 km per uur totdat ineens de auto rechtsvoor "wegzakt" en enorm begint te trillen.
Gelukkig de auto zonder brokken veilig naar de kant kunnen brengen en toen ik ging kijken werd mijn vermoeden bevestigt, de band compleet aan gort.
Hij zat nog aan één kant op de velg, aan de buitenzijde was het loopvlak compleet van de wang losgeraakt.

Omdat ik geen klap heb gehoord en ook niets op straat heb zien liggen ben ik wat beter gaan kijken en bleek dat mijn ventiel gescheurd is.
Dit zou ik als pech kunnen interpreteren alleen heb ik dit afgelopen zomer ook al in Frankrijk op de peage gehad! Toen was het bij 140 km per uur.

Nu mijn vraag aan jullie, mag ik van mijn dealer verwachten dat zij mij hier in tegemoet komen omdat de ventielen niet deugdelijk zijn?
Of moet ik gewoon denken dat het stom toeval is en gewoon stalen ventielen en een nieuwe band kopen? Het is wel levensgevaarlijk natuurlijk en dit soort verhalen hoor ik niet vaak, over hard rijden heeft iedereen een mening natuurlijk maar de auto kan het en de banden hebben de juiste snelheidsindex + de omstandigheden stonden het toe. (rustig, goed zicht en droog)

Het gaat om normale rubberen ventielen in een set 16" lichtmetaal met 205/55-16 Continental Premium Contact 2 banden.
Door een VW dealer geleverd en +/- 25000 km mee gereden.

Graag jullie mening en excuses voor de lappen tekst.

Groet,

Daniël

om een lang verhaal kort te maken .de ventielen behoren ook met bandenvet in de velg getrokken te worden .dit gebeurt echter van de 100x een 30 x . als je ventiel droog in de3 velg getrokken wordt kunnen er al scheuren ontstaan in het ventiel. welke pas na een tijd (trillen ) verergeren en dus gaan lekken . dit gaat eerst langzaam en kan ook zomaar spontaan in eens gaan .

ik zelf werk al vanaf 99 in het zwarte rubber . en auto garage monteurs ( zowel merk als non merk)hebben de ballen verstand van banden en of monteren hiervan .
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #28  
Old 08-05-2009, 20:35
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Dan zijn er ook nog verschillende lengtes. Erg lange ventielen zijn uiteraard niet aan te raden bij hoge snelheden.

En zeg nu eerlijk: hoe vaak hoor je dat een ventiel scheurt doordat er 200 km\h word gereden met een auto.

Dat 210km\h verhaal lijkt me niet erg nauwkeurig. Een klein wiel dat 210km\h rijd maakt veel meer omwentelingen dan een groot wiel bij dezelfde snelheid. Dat lijkt me ook uitmaken voor de belasting van het ventiel.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #29  
Old 08-05-2009, 21:34
lager lager is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 785
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Dan zijn er ook nog verschillende lengtes. Erg lange ventielen zijn uiteraard niet aan te raden bij hoge snelheden.

En zeg nu eerlijk: hoe vaak hoor je dat een ventiel scheurt doordat er 200 km\h word gereden met een auto.

Dat 210km\h verhaal lijkt me niet erg nauwkeurig. Een klein wiel dat 210km\h rijd maakt veel meer omwentelingen dan een groot wiel bij dezelfde snelheid. Dat lijkt me ook uitmaken voor de belasting van het ventiel.


idd porsche bmw lopen 250/300km/h gewoon met ruber ventielen.
Reply With Quote
  #30  
Old 09-05-2009, 05:26
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

daarom heeft eerder te maken met wrmte ontwikkeling . de ralley auto's bij ons van van de marel ,zitten allemaal op stalen ventielen ivm warmte ontwikeling van de remmen
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #31  
Old 09-05-2009, 06:56
lager lager is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 785
Default

en er zijn velgen waar alleen maar stalen ventielen in kunnen. en geen rubber.

ik zeg gewoon nwe ventielen bij elke banden wissel kost niets. en je kunt er gewoon 250km/h of harder mee. geen enkel probleem
Reply With Quote
  #32  
Old 15-05-2009, 22:05
Johan-dtc's Avatar
Johan-dtc Johan-dtc is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,743
Send a message via MSN to Johan-dtc
Default

mooi klote dat je dit hebt meegemaakt, maar gelukkig dat je het normaal kunt na vertellen

enige wat ik mis aan het verhaal, is de spanning waarmee je rijdt
het langdurig rijden met een (te) lage spanning kan er toe leiden dat een band te warm wordt en zonder pardon klapt

banden zijn er in verschillende snelheidscoderingen, maar er wordt vaak vergeten als je langdurig hard rijdt je spanning moet worden aangepast
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!!
Wonderen duren iets langer!
En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden
!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum