|
||||
|
||||
ik heb verder weinig ervaring met dynamo's maar weet dat ze duur zijn en meestal wel te reviseren zijn(en dat is dus goedkoper). ik hoorde laatst dat er een goed adresje zit in Roosendaal vlak bij de Citroen maar dat zou ik ff na moeten vragen wie dat nou was.
|
||||
|
||||
Quote:
Als dat zou kunne Het enige dat ik daar weet zijn is Van Der Hoofd. Verkopen namaak onderdelen enz. Niauwe dynamo kost +/- 80 eurie's Heb ik net voor gebeld. zowel in Nederland als in Belgie. Grtz Jel
|
||||
|
||||
Als je een beetje oplet op de sloop kun je nog wel eens een goeie te pakken krijgen. Ik heb de mijne laatst uit een passat gehaald. Die was nog niet zo lang geleden gereviseerd. Best geluk mee gehad. En laatst stond er toevallig weer een golf waar ook een recente in zat. De dynamo's willen wel eens vaker kapot gaan en de meeste laten hem dan nog reviseren terwijl een half jaar erna de auto toch naar de sloop gaat.
Nog ff op die spanning terug te komen. Je dynamo kan die spanning wel leveren maar de stroom niet? Dat was bij mij ook het probleem toen. Toen de motor liep had ik ook gewoon 14 volt. Maar gooide ik de accu klem los viel de motor uit. Dus ik zou dat eens proberen met de accu klem. Zo zie je snel genoeg of die wel stroom levert. Want aan de spanning alleen heb je niet veel. |
|
||||
|
||||
ja vd Hoofd ken ik, liep ik gister toevallig nog binnen. ik denk dat je voor zo'n prijs niet kunt sukkelen.
ik weet niet precies wat het reviseren van een dynamo kost maar mijn startmotor heb ik laatst laten reviseren voor 150 euro. weet niet of iemand op het forum hier kan vertellen wat voor een dynamo de gemiddelde prijs is maar naar mijn idee is dat meer dan 80 euro.
|
||||
|
||||
Ja, ligt er ook aan wat met de dynamo is denk ik. als de wikkelingen zijn beschadig word het een duur grapje.
|
|
||||
|
||||
okej de dynamo is dus naar de klote. Zou opnieuw gewikkeld moeten worden dus morgen maar ff een nieuwe hale en oude het schap in.
Spanningsregelaar en koolborstels zijn nieuw dus die laat ik ma ff ligge als reserve. Bedankt voor al de reactie's en ik laat wel weten of als terug normaal is als de nieuwe er op staat. grtz Jel
|
||||
|
||||
Gisteren de nieuwe dynamo geplaatst.
Nog wel ff ambras gemaakt met meneer de verkoper. Hij zei aan de telefoon dat hij 80€ moest kosten. Kom ik daar aan zegt ie 180€ + inruil oude. Ik terug naar huis voor een oude dynamo, en dan terug en ff onderhandelen. Heb een dynamo 65A voor 161€. Staat er sinds gisteren in en alles weer in orde. Grtz Jel