![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hej
heb bij de keverspecialist een waterpomp besteld voor mijn golf 1 cabrio 1500JB van 1981. nou heb ik hem binnen. en ik heb even alles bekeken en nou heb ik het idee dat de gaten waar je de poulie op monteert bij de nieuwe pomp veel dichter op elkaar zitten dan bij de oude. kan dit kloppen? is dit het bekende verschil tussen de twee soorten pompen? ![]() ![]() ![]() ik wou het eigenlijk even monteren maar dat gaat hem nou denk ik niet worden.. ![]()
__________________
Du brauchst keine panische angst zu haben, Ich fahre Volkswagen.. ![]() Ride: 1995 Golf mk3 'Rolling stones' Engine: 1600 with 75 horses inside. ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() heb dit ook voor gehad met mijn 1.6D blokje, met de nieuwe versie van pomp staan de poulie's zelfs niet in dezelfde lijn bij montage
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Klopt, liep ik vorige week ook tegenaan bij het vernieuwen van mijn waterpomp!
de oude originele waterpompen tot zeg 1981 hebbe de `wijde`poelie nog, later is daar een andere waterpomp voor gekomen, en is het hart van de poelie ook kleiner geworden. piompen zijn verder kwa pasvorm op de motor prima, maar je zult even langs de sloop / dealer moeten voor een verse poelie.
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() het is dus niet duidelijk vanaf wanneer precies die pompen veranderd zijn. volgens de keverspecialist had ik hem verkeerde info verstrekt, maar de golf is toch echt van maart 1981. het is ondertussen opgelost. heb de pomp terug moeten sturen (heb zelf de verzendkosten moeten betalen, kleinigheid maar daar gaat het niet om. toch een stukje service volgens mij
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() wat een mooi verhaal is dit trouwens weer.. ![]() ![]()
__________________
Du brauchst keine panische angst zu haben, Ich fahre Volkswagen.. ![]() Ride: 1995 Golf mk3 'Rolling stones' Engine: 1600 with 75 horses inside. ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() ik heb een 82'er 1.6D met volgens de autoshop een 81'er pomp
![]() ik heb ze gratis mogen wisselen maar de tijd ben je wel kwijt natuurlijk (ik had ze al gemonteerd op het blokje) de service vond ik goed ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Er zijn dingen die je niet bij de Keverspecialist moet bestellen,......met z'n zogenaamd originele onderdelen.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() tjah. dat weet ik niet. ik denk ook niet dat hij veel origineel spul heeft. en de prijzen liegen er echt niet om bij hem. fikse prijzen voor vaak nog imitatie ook nog. maar goed. ik wil er niet teveel over zeuren. het is prima zo. in het vervolg zoek ik alleen wel eerst een andere zaak voordat ik het bij hem probeer. ik lees er wel meer verhalen over dus.
![]() ![]()
__________________
Du brauchst keine panische angst zu haben, Ich fahre Volkswagen.. ![]() Ride: 1995 Golf mk3 'Rolling stones' Engine: 1600 with 75 horses inside. ![]() |