![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Gister morgen reed ik nog vol vertrouwen met mijn golf richting werk. Ik moet ongeveer een uurtje rijden. Aangezien mijn diesel op was besloot ik maar even te tanken bij de TOTAL.
Nadat ik dit ook daadwerkelijk gedaan had wilde ik mijn auto starten. Tot dusver nog geen problemen. Nadat ik de contactsleutel omdraai hoor ik een hels kabaal onder me. Ik zie dat het koppelingspedaal helemaal tegen de grond aan gedrukt zit. Op zich zag dat er al niet heel best uit, maar in combinatie met het geluid dat het ding maakte ging ik me toch een beetje zorgen maken. Auto weer uitgezet en nog een poging gedaan. Weer hetzelfde geluid en het koppelingspedaal zag er nog steeds niet best uit. Na enige moeite kreeg ik het pedaal weer omhoog, waarmee het rare geluid ook ophield. Het pedaal intrappen bleek minder succesvol. Opnieuw vreemde geluiden.... ![]() Auto laten staan, diezelfde avond opgehaald en vervolgens in afwachting naar de garage gebracht. Vandaag telefoon... Komplete koppeling aan gort.. Een of ander was binnenin geknapt en vervolgens in de koppeling in kleine stukjes gehakt! Duur grapje en gaat ongeveer 1200,- euro kosten, omdat er een compleet nieuwe koppeling in moet! ![]() Ik snap er echt helemaal niks van... Hoe kan dit nou in een keer gebeuren? Ik ga altijd rustig met de auto om en besteed er erg veel aandacht aan. Verder is de auto ook nog eens in onderhoud! Echt ZUUR ![]() ![]() ![]() Last edited by Steentje : 15-04-2009 at 18:42. |
#2
|
||||
|
||||
![]() koppeling en dual massa vliegwiel zeker aan gort? Die zijn erg duur ja...
Ik weet niet waar je het gaat laten doen, maar misschien dat rondvragen nogal wat kan schelen in de kosten.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Juist ja... moet compleet vervangen worden. Ik heb de auto in onderhoud bij een klein garage bedrijf. Zijn er nu al mee aan de gang en krijg hem, als het goed is, a.s. vrijdag terug!
Toch raar dat zoiets in een keer kan gebeuren? Of ben ik nou gek? ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Was zeker een SDI?
|
#5
|
||||
|
||||
![]() 1800 20v heeft daar ook last van. Zijn dure grapjes.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Nope... Geen SDI.
Ik heb een Golf 4 Master Edition 1.9 TDI Misschien hebben die er ook wel last van, maar ik vind het zo raar dat het ineens zo spontaan gebeurd! |
#7
|
||||
|
||||
![]() Van de 20VT weet ik dat er een G60 vliegwiel op past.
Of dit ook voor een TDI geld weet ik niet, maar dat zou het wel een stuk goedkoper maken. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Volgens de monteur was dit het beste! Het is behoorlijk wat geld, ik weet het...
Maar als hij weer eenmaal gemaakt is zal hij vast fijn rijden ![]() Als alles volgens planning loopt kan ik hem morgen weer ophalen! ![]() Last edited by Steentje : 16-04-2009 at 18:48. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Nou ik heb m'n golf weer terug!
![]() Niet normaal wat een verschil! En dan bedoel ik natuurlijk niet tussen het moment dat ie kapot was en nu.. ![]() Het schakelen etc gaat echt enorm licht! Niet te vergelijken met daarvoor! Het was dus een hoop geld, maar het dubbel en dwars waard! |
#10
|
||||
|
||||
![]() veel rijplezier dan maar
![]()
__________________
Daily : geen VAG .... ![]() Project : Kever 1200 1983 |