![]() |
#21
|
|||
|
|||
![]() als het pompje kapot is krijgt hij inderdaad helemaal geen benzine meer, kan ook zijn dat ie het af en toe even doet en dus wel af en toe het kleinere tankje vol krijgt. je moet ook niet het volledige systeem meenemen, alleen het kleine motortje
![]() waar woon je eigenlijk ergens, is misschien wel makkelijk als je er echt niet uitkomt namelijk, dus is er misschien wel ergens iemand in de buurt bij jou op het forum die je misschien zou kunnen helpen ![]()
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM ![]() |
#22
|
||||
|
||||
![]() daarom zou ik proberen om eerst de stekker door te meten, dat kost je niks en dan weet je al wat meer.of haal ook even het luchtfilter los en kijk daar naar.ik zou ook even de bougies en bougiekabels nakijken.
__________________
VW das auto. |
#23
|
|||
|
|||
![]() Vandaag de stekker doorgemeten. Daar stond wel stroom op, dus daar zal het niet aan liggen. Toch hoor ik nog altijd geen geluid van het pompje wanneer ik de auto op contact zet.
Quote:
Het valt me op dat hij het met koude motor erg slecht doet (vanochtend om 6:45 uur sloeg hij 3 keer af en stotterde hij heel erg bij het wegrijden), maar met warme motor merk je er niks van. Dan slaat hij niet af en stottert hij ook niet. Quote:
Ik woon in Deventer. |
#24
|
|||
|
|||
![]() en houdt met een warme motor ook helemaal niet meer in?
als je het pompje helemaal niet hoort is ook niet goed, moet t altijd even 2 tellen doen als ie op contact staat, dus dat lijkt me ook niet goed, maar als hij met een warme motor helemaal nergens last van heeft, ook niet een klein beetje inhouden dan zou ik het ook niet weten.. maar blijf tot nu toe het pompje verdenken van de brandstofpomp in de tank
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM ![]() |
#25
|
|||
|
|||
![]() Met warme motor houdt hij soms wel heeeel ietsjes in, maar niet zo erg als bij een koude motor.
|
#26
|
|||
|
|||
![]() ik zou terug gaan naar de sloop pomp uitelkaar halen zodat je alleen het motortje hebt wat ik hierboven ook ergens heb afgebeeld, steek m in je zak en probeer dat eens, werkt het niet dan is dat iniedergeval uitgesloten, werkt het wel ben je van dat probleem af
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM ![]() |
#27
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nee hij heeft er 14 jaar door stilgestaan ![]() Ik rij er nu al weer voor het 6e jaar in rond ![]() Uhm als je start of je contact aan zet dan moet je even een korte zoem horen, beetje zoals een hommel zeg maar ! Maar dit probleem klinkt als een brandstof filter wat verstopt zit Als je het zeker wil weten moet je even je hele brandstof leiding contoleren, als het goed is kom je wel ergens een filter tegen, eerst maar eens een filtertje vervangen en dan de pomp maar eens doen ![]() Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen Groetjes en succes met paas eieren zoekken, Ramon |
#28
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Heej dat pompje hoef je helemaal niet te horen, als ik mijn golf 2 gti uit 1985 op contact zet hoor ik ook niks, maar hij loopt gewoon prima op wat schommelingen in toeren na dan als hij koud is maar dat is een k-jetronic probleem ![]() Groetjes, Ramon |
#29
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Quote:
Uhm.. Eerst zeg je dat je wel wat moet horen en daarna dat je niet per se iets hoeft te horen. Wat is nou waar? :P In mijn geval hoor ik echt helemaal niks. Geen brom, geen zoem. Niets. Helaas kan ik me niet herinneren of hij ooit wel een geluid heeft gemaakt toen ik dit probleem nog niet had. Daar heb ik nooit zo op gelet. En als mijn filter verstopt zou zitten, dan heb je daar met koude motor het meest last van? Dat is in mijn geval namelijk zo, dat ik er met koude motor veel last van heb en met warme motor een heel stuk minder. Last edited by KJ-Golf : 11-04-2009 at 15:38. |
#30
|
|||
|
|||
![]() Ben net bij iemand langsgeweest die meerdere Golfjes bij zijn huis had staan en deze in onderdelen verkocht. Volgens hem maakt niet het opvoerpompje het geluid wanneer je de auto op contact zet, maar de brandstofpomp.
Even met zijn Golf getest en gekeken waar het geluid vandaan kwam. Het bleek inderdaad het brandstofmotortje te zijn, en niet het opvoerpompje. Na even onder mijn eigen auto gekeken te hebben, bleek dat ik helemaal geen brandstofpomp heb en ik dat geluid daarom dus niet heb. Volgens die kerel waar ik was zuigt mijn motor de benzine zelf aan. Lijkt dus niet aan het pompje te liggen. Zelf vermoedde hij dat ik gewoon ergens een kleine verstopping heb zitten en hij vond ook dat ik wel overdreven veel filtertjes rond de motor had zitten, waardoor het een stuk langer duurde voordat de benzine in de motor aankomt. Probleem is dus nog niet opgelost, maar ik weet wel dat het dus toch niet aan dat opvoerpompje ligt. Ik heb geen brandstofpomp, dus vandaar dat ik geen geluid hoor wanneer ik 'm op contact zet. |
#31
|
|||
|
|||
![]() Pomp zit voor opt blok!!!!
|
#32
|
|||
|
|||
![]() En dat pompje hoort normaal gesproken ook geluid te maken?
|
#33
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nee,als het geluid maakt is het niet goed Wordt aangedreven door de hulpas[pomp zit links naast de ontsteking] |
#34
|
||||
|
||||
![]() zit er bij een pierburg verder (buiten die op het blok) geen pomp meer onder de auto of in de tank dus? zit er nog wel een filter in de tank of ook alleen in de leiding naast je blok?
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI |
#35
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat pompje op het blok heb ik gevonden, maar andere pompjes ben ik nog niet tegengekomen. Naast die brandstoffilter naast het blok, had ik volgens zo'n kerel waar ik in eerste instantie voor zo'n brandstofpomp/opvoerpomp ging kijken, meerdere filters rond het blok zitten die volgens hem overbodig waren. Maar goed, sinds zaterdagmiddag heb ik gek genoeg totaal geen last meer gehad van het stotter en afslaan probleem. Dit terwijl ik zaterdagochtend en begin van deze zaterdagmiddag nog het meest last ervan heb gehad (heel vaak afslaan en stotteren) in vergelijking met de dagen ervoor.. Die zaterdagavond ben ik met de Golf wezen bobben (uitgaan) en heb toen een wat langere afstand gereden en tijdens deze rit geen last gehad van stotteren en afslaan. Gisteren en vandaag heb ik er ook geen last meer van gehad, dus ik snap er niets meer van.. :p |
#36
|
|||
|
|||
![]() Kan zijn door de meerdere filters dat de doorstroom niet optimaal is
Meerdere luchtkamers met een iets versleten pomp Pomp opt blok is ind de enigste In de tank zit geen filter |
#37
|
|||
|
|||
![]() We zijn nu een aantal maanden verder en het probleem is weer terug (in de tussentijd meerdere keren teruggeweest, maar dat duurde meestal een paar dagen en nu duurt het alweer 3 weken achter elkaar).
Vooral met koude motor houdt hij vaak gruwelijk in bij op- of terugschakelen naar (vooral) de 2e en 3e versnelling. Hij reageert dan de eerste paar seconden niet of averechts op gas en dan vervolgens pakt hij het gas toch. Maar ook als ik bij een stoplicht vanuit de 1 weg wil rijden, gaat dat (vooral met koude motor) vaak met horten en stoten. Wat ook vaak ('s ochtends met koude motor) gebeurt, is dat wanneer de auto gestart is en ik vanuit de 1 weg wil rijden (of soms bij stoplicht), slaat hij vaak af zodra ik het gaspedaal aanraak. Het lijkt dan alsof hij óf geen benzine krijgt wat hij bij gas nodig heeft, óf dat hij juist te veel krijgt en verzuipt. Ik weet 100% zeker dat er ergens iets verstopt of vervuild is, want als er iets kapot zou zijn zou ik altijd last van dit probleem hebben, maar gek genoeg heb ik er altijd een paar dagen/weken achter elkaar last van en daarna een hele tijd niet meer en helaas keert het probleem na verloop van tijd telkens weer terug. Last edited by KJ-Golf : 25-01-2010 at 23:17. |
#38
|
|||
|
|||
![]() Probleem is EINDELIJK gevonden.. De stekker van de automatische choke zat los waardoor er vocht in gekomen was. Stekker ff schoongemaakt met contactspray en weer goed stevig erop gedrukt en nu loopt de auto weer prima!
Dus als iemand een gelijkwaardig probleem heeft, controleer die stekker dan ff! |