#201
|
||||
|
||||
De rechter uniball bevestiging is ook klaar, op naar het volgende puntje.
@snader; de bout waar je het over hebt heb ik wel zien zitten, dat je hier het canber mee versteld wist ik niet (snap ook nog niet hoe dat dan werkt) De draagarmen hebben nu geen camber verstelling, de hoek is hetzelfde als bij een originele (IRS) kever. Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#202
|
||||
|
||||
Vanmorgen ben ik met de bodem bezig geweest.
Dit hoekje was het enige slechte deel links, rechts heeft het zelfde (kleine) probleempje. Omdat ik de slijptol toch vast had heb ik ook meteen de schokbrekertoren weggeslepen, deze komt vanwege de versmalling tegen het binnenscherm. Na dit alles ben ik s'middags ook nog even (sinds 3 jaar) in mijn opslagruimte gaan kijken. Look what I found Een hondepoot Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#203
|
||||
|
||||
Prachtig project!
Heb respect voor je doorzettingsvermogen man. Ben benieuwd hoe alle puzzelstukjes straks in elkaar vallen. Goed bezig dus! |
#204
|
||||
|
||||
Quote:
Thanx, Ik maak de puzzel stukjes zelf, dus dat moet passen Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#205
|
||||
|
||||
Gisteren begonnen met het opruimen van de schuur die ik al 20 jaar huur, hier is dus ook 20 jaar gestapelt en nooit iets weggegaan, hele klus dus.
Deze kwam ik ook nog tegen, nieuwe bekleding erop en dit is een hele mooie bestuurders stoel. Ook deze "hondepoot" versnellingsbak komt uit de schuur. Gisterenavond ben ik begonnen om het een en ander te passen. Om een meet startpunt te hebben heb ik de vork tijdelijk weer aan het onderstel gelast. Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be Last edited by Fahrvergnugen : 15-04-2009 at 16:13. |
#206
|
||||
|
||||
Vanavond weer een leuk onderdeel gescoord via Ebay.
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#207
|
||||
|
||||
Hoe ga je straks je draagarmen monteren als die vorken er definitief op zitten gelast?
De IRS bevestigingen zitten er toch midden in je vorken?? Ik ben benieuwd!...goed bezig |
#208
|
||||
|
||||
Quote:
Vorken gaan er weer af Michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section. |
#209
|
||||
|
||||
goed bezig! wel iets anders waar je dit topic mee begonnen bent..
Quote:
|
#210
|
||||
|
||||
Quote:
Zoals Tiki al vertelde; Quote:
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#211
|
||||
|
||||
Quote:
Is idd een beetje anders verlopen Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#212
|
||||
|
||||
Vandaag na het wegslijpen van de halve torsiebuis, een stuk van het rechter IRS ophangpunt en wat nutteloze bak-uisteeksels heb ik de definitieve plaats van de versnellingsbak gevonden.
De vorken zijn er dus weer af , wel moet ik de torsiebuis en IRS punt nog opnieuw verstevigen. De bak hangt met tijdelijke steunen op de juiste plaats. 1,5-2cm hoger en 1,5cm verder de auto in dan origineel. Ook ben ik begonnen met het maken van de steun die onder het koppelingshuis moet komen. Ik heb hier voor maatvoering gebruik gemaakt van originele rubbers die in de toekomst vervangen worden door gele. Op deze manier denk ik hem aan de kooi te bevestigen, zodat ik altijd de hoogte minimaal kan aanpassen. Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be Last edited by Fahrvergnugen : 18-04-2009 at 20:51. |
#213
|
||||
|
||||
Nadat ik tevreden was over de uitlijning van de achtewielen, ben ik vandaag begonnen met het aflassen van de achterkant.
Om ruimte te maken voor de versnellingsbak, moest er een hoek van de rechter IRS steun af. Hier heb ik een plaatje gemaakt om die hoek weer op te vullen. Ook is hier goed te zien dat de torsiebuis is open geslepen, en dat er een flink gat zit op de plaats waar eerst de vork zat. Torsiebuis over de lengte en L+R dichtgelast. Ook de gaten waar eerst de vork zat moesten dicht, hier is de bovenkant klaar. Dinsdag weer verder. Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be Last edited by Fahrvergnugen : 25-04-2009 at 19:27. |
#214
|
||||
|
||||
DAMN netjes hoor!!!!!
|
#215
|
||||
|
||||
Gisteren het chassis even omgedraaid en de onderkant afgelast.
IRS steunen ook aan de binnenkant gelast, weggeslepen deel van torsiebuis verder afgelast, vork overblijfsel dicht gelast en snede waar de torsiebuis is ingekort afgelast. Ik had nog nieuwe T2a (snor) motorrubbers liggen, dus leek het me een goed idee deze voor het ophangen van de versnellingsbak te gebruiken. Dus de versnellingsbak weer op zijn plaats gehangen en bogonnen met de steunen. Een kartonnen mal voor de bakrubber steun. Kartonnen mal met bakrubber. De steun van ijzer gemaakt en vastgehecht. Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be Last edited by Fahrvergnugen : 29-04-2009 at 20:08. |
#216
|
||||
|
||||
Onwijs gaaf ding zover ik de foto's zie,zeker met Fuchs.
|
#217
|
||||
|
||||
wordt weer mooi!
|
#218
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is wel de bedoeling Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#219
|
||||
|
||||
Vandaag niet veel zichtbaar werk gedaan, eerst ook een linker bakrubbersteun gemaakt, beide steunen geheel tegen de torsiebuis afgelast en de rubbers gemonteerd.
Daarna begonnen met het maken van de steun die aan de bak gemonteerd komt te zitten, maar deze was nog niet foto waardig. De rest van de dag besteed aan het ruimen van opslag hokken. Eerst Tiki geholpen met het verplaatsen van zijn pick-up project en daarna samen met Tiki mijn 914 koets, '67er kever bodem een heel veel andere rommel verplaatst naar de garage aan huis. Oh ja, tussendoor nog even langs het postkantoor geweest, er lag een pakketje uit the US of A op mij te wachten. (me so happy) Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be Last edited by Fahrvergnugen : 02-05-2009 at 18:31. |
#220
|
||||
|
||||
Ik heb eens goed nagedacht over de hoeveelheid werk die ik nog aan dit project heb, en ik kwam tot de conclusie dat dit allemaal veel te lang gaat duren. Ik weet niet of ik daar wel zin in heb.
Soms is de oplossing dichterbij dan je denkt. Ik heb mijn toekomstige hulp op een spoedcursus sleutelen voor gevorderden gezet Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |