#1
|
|||
|
|||
Wat te doen, stuk inzetten of compleet vervangen.
Dit is het probleem
Links. Rechts. Nu is mijn vraag. Je kunt een compleet stuk kopen. Achterstuk. Zou ik het complete stuk vervangen, of alleen de slechte stukken ervan? Verder is de achterkant nog goed ook binnenin. |
#2
|
|||
|
|||
compleet vervangen en je uitlaatdemper fatsoenlijk vast zetten
Haha, Slangklem om het pijpje gedaan en door het rubber. |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Er komt een complete nieuwe op bijna vanaf de kat. De tussendemper is ook niet meer goed. Last edited by MKII Vr6 : 05-04-2009 at 20:23. |
#4
|
||||
|
||||
Als je hem helemaal wilt vervangen dan zit je met veel puntlassen, die kun je uitvrezen met de puntlasvrees van midlock. Ik zou in ieder geval de achterplaat bestellen maar dus ook de hoekstukje van je zijschermen. Die heb je ook wel nodig.
En als je alles uit elkaar haalt zie je ook pas echt hoe erg het al gerot heeft. Verder zit je ook nog met de pasvorm, dus ik denk dat het makkelijkste is: 2 nette vierkante stukken er uitslijpen en dan het nieuwe spul op maat slijpen en er in lassen! |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Dat was dus mijn gedachte ook. Gewoon de stukken met flinke overmaat uitslijpen, en dan de nieuwe stukken erin zetten. |
#6
|
||||
|
||||
als je het op de originele puntlassen er af haalt en er weer opzet krijg je wel het mooiste resultaat en veel minder werk met strakmaken.
maar besluit van te voren hoe ver je wilt gaan, De kans is groot dat de wielkuipen ook slecht worden. Achterpaneel is gewoon nog te bestellen. In mijn topic kun je zien hoe slecht een Golf 2 kan zijn en hoe ik het aanpak: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=16471 |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Weet je wat het probleem is met die puntlassen: Ik ben zelf lasser, maar ik ben niet zo'n specialist in het proplassen. Ik heb vaker met dun plaatwerk gewerkt, dus daar licht niet het probleem. De wielkuipen zijn nog goed daar had ik al naar gekeken, anders had ik het complete paneel vervangen. Ik moet donderdag eens even goed kijken, en dan ga ik beslissen wat ik doe. Die van jou is er wel erg aan toe zeg, maar ja als die klaar is weet je wel wat je hebt |
#8
|
||||
|
||||
Die van mij zag er vergelijkbaar uit. Arno derby heeft de Hoekstukken + achterpaneel compleet vervangen.
|
#9
|
|||
|
|||
als je het hele stuk er in zet , hoef je minder strak te maken, en minder kans op roest door slecht behandelde lasnaden.
Ik zou de hele bende er af halen met een Puntlasboor van midlock, geweldig spul! Pak je hem er zo af, met een ponstang gaten maken op ongeveer dezelfde plek, proplassen rondom, afslijpen, laagje kit erover, ding in de primer, lak, klaar. |
#10
|
||||
|
||||
waarschijnlijk is eht het makkelijkste om de heleboel te kopen en erin te lassen.
maar als jezelf lasser bent, ben je waarschijnlijk ook wel bekent met plaatwerk. tevens het principe van lassen en proplassen scheel niet heel veel, is meer gaatje boren en aan elkaar lassen dmv dat punt samensmelten |
#11
|
||||
|
||||
|
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Ik ben inderdaad bekent met plaatwerk van het lassen van 0,5 mm tot 25mm van staal tot rvs en alu. Ik heb zelf nooit zo een goed gevoel gehad bij proplassen, want ik heb altijd zo een idee dat het niet sterk genoeg is. Terwijl ik ook proplassen heb moeten leggen bij slijtdelen in machines, bij mij is het meer de gedachte wat niet meespeeld. Ik heb ook vaak stukken rond met tapgaten erin in kokers moeten lassen. Ik moet me dat even bekijken als ik de delen binnen heb. Het is natuurlijk makkerlijker als ik niks hoef strak te maken. |
#13
|
|||
|
|||
Een proplas of puntlas is qua sterkte bijna gelijk. VW's zitten bijna aleen maar alleen maar met puntlassen in elkaar.
Het materiaal moet strak (!) liggen zodat de warmte goed weg kan en het smeltbad goed tot stand kan komen. De proplas zal nu bijna direct vlak worden. Een verkeerd gemaakt proplas geeft een bobbel. Zolang het materiaal roestvrij en schoon is, en goed aanligt, kun je met behoorlijke standen nog lassen, ik las ze vaak op stand 4. Proplassen is ook een eis voor apk, samen met streeplassen, maar dit wil niet goed met 0.8 blik is mijn ervaring en oogt rommeliger. |
#14
|
||||
|
||||
met proplassen helpt een beetje aandrukken ook goed. en niet de gaten naast elkaar gaan lassen.
Bij mijn 16V is al het plaatwerk wat is vervangen gebeurd dmv proplassen. |
#15
|
|||
|
|||
IK heb nog een compleet nieuwe origineel vag achterpaneel te koop..
en eventueel 2 imitatie achterschermen |
#16
|
|||
|
|||
Hier is dus de oplossing waar ik voor gekozen heb.
Nu moet ik alleen nog de hoeken een stukje vervangen, en dan is het in orde. Het plaatwerk is netjes vlak gebleven, en ik hoef niet veel strak te maken. |
#17
|
||||
|
||||
goed bezig!
|
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Thanks. |