Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-03-2009, 13:40
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default Preciese functie kleppen kachel radiateur.

Wie kan mij de preciese functie/werking van de bypass kleppen voor de kachel radiateur vertellen.

Lijkt mij niet dat die de leegloop van het koelsysteem voorkomen als de kachel radiateur kapot is maar waarvoor dan?

Na het plaatsen van de 20vt heb ik deze kleppen namenlijk behouden alleen functioneert de kachel nu niet meer, ook na het omdraaien van de kleppen.

Dus de vraag is ook of het kwaad kan als ik deze verwijder, dus wat eigenlijk het nut van de kleppen is?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mij vragen, Groet Marald
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #2  
Old 22-03-2009, 17:00
chris_vw89's Avatar
chris_vw89 chris_vw89 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 541
Send a message via AIM to chris_vw89 Send a message via MSN to chris_vw89
Default

wat ik ooit heb gehoord, was deze bypass/modificatie bedoeld, doordat de ''vroegere'' golfjes 2 last had van kachelradiateurs die te warm werden, en daardoor kapot konden gaan en niet goed functioneerden.

Maar heb jij nu dan ook kachelradiateur van een typ 4? Want op zich kan het geen kwaad om die bypass/modificatie te verwijderen, helemaal omdat je al een ander blok in je auto heb hangen, dus met ander koelsysteem.

Hoop dat je er wat aan hebt.

M.v.g.

Christiaan
__________________
Lover of life = Lover of Volkswagen
Reply With Quote
  #3  
Old 22-03-2009, 20:56
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

ik heb die klep in de Bypass doorgeslagen... en dat had ik niet moeten doen denk ik.

de verwarming word in de koudste stand nog erg warm.

zet je de stand op 0 voel je het broeien bij je voeten..
Reply With Quote
  #4  
Old 22-03-2009, 21:15
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

hmmm.. dus het doet toch, iets maar wat?
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #5  
Old 23-03-2009, 16:11
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

die bypass heeft een smal overloop slangetje.

op hogere toeren gaat het kvs harder stromen.
alles wat de verwarming niet kan verwerken word retour gestuurd in de bypass, zodat de verwarming al de kvs niet hoeft te verwerken.
in de bypass zit een klep met veer die exact weet te voelen hoeveel er door heen kan, en dus het overtollige direct weer terug stuurt.
Reply With Quote
  #6  
Old 23-03-2009, 22:23
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Om de druk op de warmtewisselaar te verminderen
Reply With Quote
  #7  
Old 24-03-2009, 10:16
denzo's Avatar
denzo denzo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 192
Default

ja en nu is die stuk
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis
--------------
mk2 gti 8v 84 overleden.
mk2 gti 8v 88 sold.
mk2 1300 90 sold.
mk2 gti 16v 88 current.
Reply With Quote
  #8  
Old 24-03-2009, 18:48
bugs's Avatar
bugs bugs is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,088
Send a message via MSN to bugs
Default

kijk je kachelbediening maar eens na, waarschijnlijk is er hier iets niet goedgegaan met aansluiten. dat de kachel heet blijft, ligt niet aan dat ding.
De vorige Golf van mij had dat ding er niet tussen zitten en kon ook gewoon koud.
Reply With Quote
  #9  
Old 24-03-2009, 20:42
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by bugs
kijk je kachelbediening maar eens na, waarschijnlijk is er hier iets niet goedgegaan met aansluiten. dat de kachel heet blijft, ligt niet aan dat ding.
De vorige Golf van mij had dat ding er niet tussen zitten en kon ook gewoon koud.

Dan is het schuim van de kleppen int kachelhuis
Reply With Quote
  #10  
Old 26-03-2009, 19:23
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Owkay.. (bij mij blijft hij juist koud) Dus denk dat de kleppen verkeerd om zitten.
Nu heb ik ze omgedraait maar dit geeft geen verschil. Kan iemand mij met een foto ofzo laten zien hoe de klep er precies orgineel op zou moeten?
Stalen en kunstof klep, welk op de bovenste aansluiting van de kachel radiateur? En moet dit de aanvoer zijn of afvoer?
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #11  
Old 03-04-2009, 16:20
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Zou iemand mij kunnen laten zien hoe deze kleppen precies tussen de motor en kachel radiateur moeten?
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #12  
Old 08-12-2009, 12:27
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Even deze oude koe uit de sloot trekken,

Ik heb een GTI 8V uit 89 en hier zitten ook de bypass kleppen op, een zwarte en een aluminium onderling verbonden door een klein slangetje..

Als ik op VAGcat kijk hoort deze er niet tussen te zitten.. Kennelijk is deze er ooit tussen gekomen.

Weet iemand of dit er origineel wél of niet tussen hoort?!

Edit: probleem opgelost.
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V

Last edited by LuukGTI : 08-12-2009 at 13:34.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum