|
||||
|
||||
ok, zit namelijk ff te brainstormen over wat ik achteren eronder knal...
*de golf4 kombi van mn pa is compleet orgi, en met 4 man op vakantie geweest, volle lading, en reed heerlijk, nauwelijks doorzakken. en dus niet keihard ofzo, lekker over drempels etc. *wat ik nu heb is shit, goede hoogte, maar met 3 man ben je al de pineut. *hoe stug is stug? moet je echt slakjes-traag over drempels tenzij je een niergordel draagt?? omdat die golf4 van mn pa dus goede eigenschappen heeft, dacht ik aan dat soort veren eigenlijk... zou dat te doen zijn? met verkorte dempers die ik heb, zodat ie wel iets lager ligt??
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zou t eerlijk gezegd niet weten of je Golf4 achtige dempers er onder kunt hobby'en, volgens mij zit bij een mk4 de veer naast de demper op de achteras, dus dat wordt lastig. Qua stugheid, je merkt wel dat hij achter stugger is dan aan de voorzijde waar gewoon verkorte dempers gemonteerd zijn, ik rij niet volgas over drempels maar ook niet superlangzaam! Op klinkerstraatjes voel je de hobbels ook wel, maar ik vind een stugge auto wel lekker eigenlijk. |
|
||||
|
||||
Gisteren trouwens niet zo veel gedaan aan de auto, wel even op de brug gehad en nieuwe uitlaatrubbers gemonteerd. Toen liep de uitlaat nog aan op de achteras, de schroefset een stukje omhoog gedraaid.....nog aanlopen Toen maar een stuk rubber van 1 cm dik op de achteras vast getie-wrapt, opgelost
|
|
||||
|
||||
Quote:
Bij mij heb ik bij het Golf 2 spul ongeveer 80% van de stootrubbers af gehaald. En dan heb ik nog weinig speling. En zo laag heb ik hem achter niet. Mischien is dat bij jou ook wel het geval. Dat stuk rubber op de achteras moet je wel vaak vervangen trouwens. Bij mijn Jetta brand het telkens weg
|
||||
|
||||
Ik heb achter nog 4,5 cm draad over. De poot is een stukje langer dan de standaardveerpoot zag ik....Achter heb ik de rubbers niet ingekort, voor wel.
|
|
||||
|
||||
Gisteren een originele bank in de juiste kleur beige opgehaald voor in de kofferruimte, zo wordt het een 7-zitter Weet nog niet of ik hem meteen in ga bouwen, maar ik heb m iig staan, vind je anders ws nooit meer
Dit is er een van een 35i, maar die lijkt er veel op, als ie al niet hetzelfde is. |
|
||||
|
||||
Dat is gaaf! maar dan zit je toch ook omgedraait in de auto?
|
|
||||
|
||||
Ja klopt ja. Tis ook een bankje voor 2 kids, een volwassene zal er niet echt lekker zitten . Ik moet even kijken hoe ik het ga doen, want er komt ook een rolo in en ik denk niet dat dat samengaat. Dus het mooiste zou een systeem zijn waarmee ik de 3e bank eenvoudig in en uit de auto kan halen.
|
|
||||
|
||||
En hoe ziet dat er ingeklapt uit dan?
|
|
||||
|
||||
Geinig ding, kende het eigenlijk alleen van Peugeot en Renault..
|
||||
|
||||
Quote:
Alleen de zitting klapt omhoog, tegen de rugleuning aan. De rugleuning staat altijd omhoog. Ziet er op zich wel grappig uit, met die rare hoofdsteunen |
|
||||
|
||||
wij hadden vroeger ook zo'n passat,zaten als kleuters altijd domweg door die hoofdsteun met de voorste rij te lullen haha zie het nog zo voor me
leuk man....
|
||||
|
||||
Hopen op lekker weer dit weekend, dan komen er namelijk nieuwe remschijven onder, geventileerde 239mm's de ipv de huidige massieve, en uiteraard de bijbehorende remblokken. Ook de trommels achter en de remvoeringen worden vervangen... En er staat een nieuwe middendemper op de planning, die is een klein beetje lek.
|
|
||||
|
||||
Remmen zijn helaas niet gelukt, voor zit de klauw blijkbaar met een Inbus 7, en die had ik niet..van de week even halen. En de trommels, hoe krijg je in vredesnaam die onderste veer los die de remvoeringen bij elkaar houdt??
Ook weer eens wat fotootjes gemaakt, heb wielen gepast die eigenlijk voor de GTI bedoeld zijn, maar ze staan best dik Schmidt Modernlines 16x9 met Kumho's 215/40-16 Had maar een kant gewisseld; verschil in breedte is vrij groot : Hier zie je trouwens de extra bank in de kofferbak: |
|
||||
|
||||
Perfect!!!
|
||||
|
||||
Vet!
|
|
||||
|
||||
ziet er heeel erg dik uit!
|
|||
|
|||
Heel mooi !
|
|||
|
|||
dikke hoepels kerel !!
gr. martijn
|
||||
|
||||
Supervet, al denk ik dat ik vóór een half J minder net iets mooier had gevonden...
En het is niet helemaal zeitgenossen, hè?! Maar wel een dikke mobiel zo! |