|
||||
|
||||
Wie kan mij helpen?Vraag over BPM invoeren auto
Bij deze heb ik een vraag wie eventueel iets meer weet over bpm bedragen met invoeren van auto's uit het buitenland.
Ik ben druk bezig naar het zoeken van een golf3 gti 16v en ben er al achter gekomen dat in het buitenland meer van deze wagens te koop staan dan in NL. Nu wil ik graag wat info over de BPM kosten voor het invoeren. Het gaat bij deze om een Volkswagen Golf 2.0 GTI 16V 20 Jahre -08/1996 -€ 5.500,- http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bfeiakpba4vc Het gaat bij deze om een Volkswagen Golf 1.9 TDI GTI 20 Jahre -02/1997 -€ 5.590,- http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vfydzqknh4un Ik heb al begrepen dat als er bijvoorbeeld een leder interieur in zit je beter een goedkope stoffen cl interieur kan monteren voordat je naar de rdw gaat en laat keuren en kenteken krijgt! Zijn er meer dingen waar je op moet letten wat je eventueel kan veranderen? Het gaat er bij mij eigenlijks om wat van deze auto's het BPM bedrag is....... Het zal natuurlijk wel met leeftijd en luxe model te maken hebben,maar weet niet wat globaal het bedrag zal zijn bij het invoeren van deze auto's. Misschien dat een van jullie hier antwoord op heeft......... |
|
|||
|
|||
het bpm bedrag wordt bepaald aan de hand van de waarde. Deze waarde wordt bepaald met een taxatie. Als je er dus voor zorgt dat je auto bij de taxatie er slecht! bijstaat hoef je minder bpm te betalen.
Denk aan: Slechte banden op beschadigde/stalen velgen stoffen interieur en/of onvolledig interieur motorkap in andere kleur geen radio/speakers alles waar je een slechte staat onderdeel kan plaatsen kan je geld besparen. De losse onderdelen die je importeert betaal je geen BPM over! Wat ik niet weet is of de RDW de taxatie tegelijkertijd doet met de import keuring of dat je die zelf mag laten uitvoeren voor of na de keuring. Of dat ze een vast bedrag hebben en daar een bonus/malus berekening over maken. Ook kunnen ze je vragen naar je aankoopbewijs uit het land der herkomst. misschien kun je een tweede aankoopbewijs regelen bij de verkopen met een lager bedrag. (niet te laag anders gaan ze misschien kijken of je hem gestolen hebt! ) mvg db |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Bedankt voor de duidelijke info......en weet voldoende
|
|
||||
|
||||
bpm wordt bepaald aan de hand van de catalogus prijs ...
dus ander interieur etc maakt niet uit, gaat dr om wat op papier staat...