#141
|
||||
|
||||
zo maar weer is een update.
de kooi is grotendeels af, enkelt nog een paar strippen lassen tussen de deurstijl en de kooi, en de buisen nog inlassen voor bevestiging van de gordels. hier wat foto's
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! Last edited by vwmk2driver : 04-03-2009 at 00:08. |
#142
|
||||
|
||||
dashboard is ook weer pas gemaakt... :mrgreen: morgen krijg ik mijn plasma gesneden veerpoot platen binnen, en wil ik een begin maken aan de hydraulische handrem.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#143
|
|||
|
|||
Kooi ziet er goed uit! Ook erg netjes gelast!
|
#144
|
||||
|
||||
.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! Last edited by vwmk2driver : 16-03-2010 at 23:39. |
#145
|
||||
|
||||
Hoe weet je nu of dat die plaat die je erin hebt gelast goed zit? Mooi project overigens, maar met die rolkooi die je erin hebt gezet voegt dat niet heel veel gewicht toe?
|
#146
|
||||
|
||||
Quote:
dat is toch niet zo moeilijk? je zet hem gewoon op de zelfde plek neer als de originele zit. en de kooi weegt idd wel, maar de stijfheid en vooral de stevigheid die je ervoor terug krijgt, weegt wel zwaar op tegen hetgewicht. als ik met 150 km over de kop ga vind ik het toch wel veilig als ik binnen een kooi zit.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#147
|
||||
|
||||
Quote:
Veiligheid gaat bovenalles, maar aluminium is geen optie? Ik ben geen expert op kooi gebied maar zijn hier geen lichtere varianten voor? |
#148
|
||||
|
||||
Quote:
aluminium kan je niet aan staal vast lassen, en dit is niet zon plug en play sier kooi deze zit overal aan het carroserie vast gelast etc..
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#149
|
||||
|
||||
overigens het gewicht valt ook wel mee,
het dikke staal daar heb ik 9 meter van gebruikt die weegt 1.90pk per meter en de dunnere die weegt 1,45kg per meter en daar zit ongeveer 15 meter van in. dus 17,1 kg +21.75 = 38,85 kg en ik weet zeker dat ik met het verwijderen van de stoelen/achterbank en de bekleding dit al heb bespaard, laat staan wat er nog extra vanaf gegaan is, denk aan het staal in de deuren, het extra staal van het dakraam etc sowieso zal hij lichter uitvallen dan origineel. ook omdat ik veel alu delen heb, en ook de ramen bijv nog vervangen worden door plastic, dat scheelt ook al behoorlijk.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#150
|
||||
|
||||
Leuk project, heb dr ff doorheen zitten lezen!
Wij racen zelfs met Alfa 155's Weet duzz wel hoe leuk het is
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!! |
#151
|
||||
|
||||
Hoe dik is dat "dikke" staal dan, want 1,9kg/pm is niet veel voor dik staal.
Ik dacht dat je “1 1/4 gasbuis gebruikt had, dat weegt 3,14kg/pm namelijk.. Kooi zit er wel netjes in zo! En wanneer kwam je langs om die gedraaide busjes en een stuk buis te halen?
__________________
Oldy: VW Scirocco LS '74 Daily: Audi 80 2.8 Quattro Project: VW Scirocco GT(i) Last edited by Wim. : 07-03-2009 at 17:04. |
#152
|
||||
|
||||
Quote:
haha ja klopt idd, even verkeerd gedacht, najah maakt mij ook niet veel uit het moet erin en zeker voor de veiligheid. ik kom eerdaags langs ik zou a,s zondag gaan rijden maar dat zit er nog lang niet in, er moet nog zo veel gebeuren. en ik wachten min of meer eigenlijk nog op antwoord of je die buis ook had,
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#153
|
||||
|
||||
vandaag heb ik me bezig gehouden met de hydraulische handrem,
heb er een steun voor gemaakt, en de hendel gemaakt. ik moet van de week alleen even een gaveltje halen en dan kan ik de stang ook op zun plek zetten.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! Last edited by vwmk2driver : 16-03-2010 at 23:40. |
#154
|
|||
|
|||
heb je cromolydeen gebruikt als matriaal ?
gr jarno |
#155
|
||||
|
||||
Frank,
Ziet er idd goed uit man, lekker bezig geweest. Net laswerk. Waarom maak je er trouwens geen driewieler van, praktisch overal zie ik je toch slechts 3 wielen benutten, scheelt weer wat gewicht.
__________________
My VW history: MKI: 1.1 1983 MKI: 1.8 GLI 1984 USA Cabrio MKII: 1.3 CL 1987 MKII: 1.6 C 1988 MKII: 1.6 C 1988 automaat Current: MKIII: 3.0 12V GT VR6 Turbo |
#156
|
||||
|
||||
zow je bent zeker lekker bezig met je golf. maar waarom zoon hydrolische handrem gebrijp je je handremm dan op dat circuit??
binnekort maar eens een keer van dichtbij gaan bekijken! want je hebt er nu wel weer erg veel aan veranderd |
#157
|
||||
|
||||
Quote:
de truck is eigenlijk om hem in een 180 graden bocht gewoon om te gooien, en vervolgens weer het gas op te gaan, hier kan je veel meer tijd mee pakken,dan dat je zoveel vaart moet minderen dat je zonder veel wielslip door de bocht moet. ik zet de handrem nu nog op de originele remklauwen, maar ik wil eigenlijk in de toekomst 4 remklauwen monteren, dan 2 voor de voetrem en 2 voor de handrem. iedereen bedankt voor de reactie's altijd leuk
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#158
|
||||
|
||||
Quote:
Nieuwe metaalsoort ontdekt?
__________________
B-Extreme B-Tuning 1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!! |
#159
|
||||
|
||||
Quote:
ik heb geen chromolybdeen gebruikt, ik heb nu gewoon stevig normaal staal 40 x 1,5 gebruikt voor de hulp kooi en 42x 2.5 voor de hoofdkooi. enigste voordeel wat chromolybdeen bied is dat het steviger is waardoor je een dunnere buis kan gebruiken met de zelfde sterkte als normaal staal met een dikkere wand. hierdoor word het geheel wat lichter. maar met die paar meter die ik gebruik zou het misschien 5 kg schelen? en het scheelt me wel zo 300 euro in de totaal prijs. dus voor mij was de keuze snel gemaakt, mocht je een hele auto bouwen vanuit een stuk buis en staal plaat zoals veel in de cross en je gebruikt 50m buis dan snap ik dat het wel aardig scheelt in gewicht.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#160
|
||||
|
||||
Chroommolybdeen is veel stijver ja, en het kan zo'n 40kg schelen in een crossauto waar ongeveer 30 meter in gaat ten opzichte van gewoon S235 (st37/fe360) wat jij nu gebruikt hebt.
Paste de busjes die ik voor je gemaakt had?
__________________
Oldy: VW Scirocco LS '74 Daily: Audi 80 2.8 Quattro Project: VW Scirocco GT(i) Last edited by Wim. : 10-03-2009 at 20:16. |