#1
|
|||
|
|||
Cal-look '64 - Building a 1915cc
Lees hier wel eens mee en dacht zal mijn project hier ook eens neerzetten. Ik heb mijn kever nu zo'n 2,5 jaar. Het is een java-groene 64'er opgebouwd als een California looker uit de jaren 70. Het uiterlijk en interieur is nu naar mijn wens en is de motor aan de beurt. Die zal zoals het hoort in een cal-looker ietwat meer vermogen krijgen .
Wat foto's van de kever: Interieur opnieuw bekleed Dan de motor, het is de bedoeling om een 1915cc (69mmx94mm) met de volgende setup. AS41 DPR C/W 69mm SCAT I-Beams Mahle cilinders/zuigers 94mm 041 VW koppen (39x35.5mm) ported by Remmele Weber 48 IDA's Engle FK-8 CB Straight cuts CB lightweight nokvolgers Manton lightweight stoterstangen Bugpack 1.4 klepstoters 12lbs vliegwiel Kennedy Racing Stage 1 Daikin Super Disc 123 Ignition Foto's van de spullen Nieuw carter met krukas en koppen. Krukas, nokkenas, stoterstangen, etc 30 pk koelhuis met doghouse en koelbeplating Vliegwiel, drukgroep en koppelingsplaat. Deadline is budel 2009 zou moeten lukken lijkt me. |
#2
|
||||
|
||||
Dat wordt vet man..heel mooie auto.
veel succes met bouwen Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#3
|
||||
|
||||
echt een dikke cal-looker!
wat voor banden heb jij nu achterop zitten?
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#4
|
|||
|
|||
Thanks!
Bridgestone Duelers 205/70 r15 en vooraan toyo 310 135 r15 |
#5
|
||||
|
||||
Oeh gaaf ding zeg! Dit ga ik in de gaten houden
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#6
|
|||
|
|||
Idd ziet er la heel goed uit !
Succes met de motor !
__________________
Golf2 gti vr6 edition blue Golf2 gti 20vt edition blue Golf6 gti R |
#7
|
|||
|
|||
Weer wat gedaan en gekocht
Setje IDA's Proefmontage van krukas, pulley en vliegwiel. Ben ook bezig om de spruitstukken te matchen met m'n koppen. Verder wil ik de volgende mods gaan doen in mij carter (dit carter is van John Maher als voorbeeld) |
#8
|
|||
|
|||
Spullen zijn twee weken terug naar de Otto Bros gebracht. Hoop het vrijdag op te kunnen halen dan gaan we zondag beginnen met het bouwen van het blok .
Stoterstangpijpjes gekocht van Pauter Ook nog Bugpack 1.4 klepstoters gekocht en een Mitsuba brandstofpomp. Een 4 QT oliesump van Gene Berg is nog onderweg. Monster tach en 2 VDO metertjes gemonteerd. |
#9
|
|||
|
|||
Gister me spullen opgehaald bij Otto Bros, bedoeling is om zondag een proefassemblage te maken om zo te bepalen welke shims etc ik nodig heb. En of alles in elkaar past etc
Koppen alvast bezig met klepveren monteren. Damn die hebben ff wat meer spanning dan die enkele van Remmele :P. |
#10
|
||||
|
||||
Heel fraai Jesse! Maar dat wist je al
|
#11
|
||||
|
||||
Godver wat een heerlijke Kever
Ben benieuwd naar het eind resultaat
__________________
VW Golf MK1 '79 1.5 auto VW Golf MK2 '88 1.8 - RIP Wanted: VW Golf 2 GTI 16v |
#12
|
||||
|
||||
wow, serieuze motor!
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#13
|
||||
|
||||
Succes manneke! see you at the strip :P
|
#14
|
|||
|
|||
Vandaag proefassemblage in elkaar gezet van de nieuwe motor. Morgenavond wat spelingen opmeten. Dan kan die in de komende twee weken voor het echt in elkaar.
Krukas en nokkenas in het carter. Rechte vertanding gaat gieren Carter dicht, pulley erop en 1 cilinder met zuiger ervast opgezet. Nu de deckhoogte (squish) bepalen om de kijken welke shims ik nodig heb voor mijn compressieverhouding. |
#15
|
||||
|
||||
Goed bezig Jesse
|
#16
|
||||
|
||||
Voor de technische anafabeten onder ons . . .
wat zijn precies shims ? gr VKM |
#17
|
||||
|
||||
Mooi werk!
hoeveel pk hoop je te krijgen?
__________________
Instagram/AndreBusser |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
dat zijn ringen van een bepaalde dikte, die je onder je cilinder legd |
#19
|
||||
|
||||
En door die ringen stel je de ruimte af tussen de zuiger en de cilinderkop.
Die ruimte noem je de squish, en daarmee kan je de compressieverhouding regelen Je bent idd goed bezig Jesse! hele mooie kever, en deze motor maakt hem nog veel mooier! Wat ga je trouwens qua uitlaat doen?
__________________
Oldy: VW Scirocco LS '74 Daily: Audi 80 2.8 Quattro Project: VW Scirocco GT(i) |
#20
|
|||
|
|||
Thanks guys!
@A.Busser Geen idee. Hoop sowieso boven de 120 pk. @VKM Wat Snader zegt . Maar ik heb ze denk ik niet nodig. Zit allemaal precies op 1.5mm zonder shims dat is precies goed voor mijn CR van 10:1 @ Wim Uitlaat heb ik er nu al onder zitten. Is een 1 1/2 inch merged spruitstuk met een EMPI Phatboy uitlaat. |