Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 25-02-2009, 12:55
T!m T!m is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,833
Default

Een kennis van me rijd een mk1 golf 1.1 en zegt dat hij stukken beter loopt op v-power dan op gewone ongelood 95.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997
Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk
Reply With Quote
  #22  
Old 25-02-2009, 13:10
The_Rabbit's Avatar
The_Rabbit The_Rabbit is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2008
Posts: 539
Default

Quote:
Originally Posted by T!m
Een kennis van me rijd een mk1 golf 1.1 en zegt dat hij stukken beter loopt op v-power dan op gewone ongelood 95.


Als dit werkelijk zo is wil ik ook wel de V-power proberen. Moet bij deze dan nog loodvervanger gedaan worden? Grtz!
__________________
Daily's :
2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR
1989 VW Golf GL 1.8

Ex VW's:
1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler
1996 VW Golf GT 1.9TDi Special
1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler
1983 VW Golf Rabbit LX 1.1
2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition
Reply With Quote
  #23  
Old 25-02-2009, 14:57
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
4

MAAR:
Sommige blokjes zijn door VW voorzien van ' eco ' of ' formel E ' of ' S ' techniek: een hogere compressie verhouding met ofwel meer vermogen ofwel een lager verbruik als resultaat. Deze motoren ( bijvoorbeeld de 1.1 HB of de 1.3 GK ) 'vereisen ' RON98 ( Super ) benzine... Nog steeds ongelood trouwens.




Helemaal gelijk alleen 1 ding niet:

dat moet de 1.1 HC zijn..

Verder is mij ook altijd verteld dat je beter 98 kunt tanken dan 95, maar ik zie niet in waarom je dit voor een daily zou moeten doen??

95 is goedkoper, en het zal vast geen schade toebrengen, en dus zou je dan EXTRA je motor goed doen met 98???
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #24  
Old 25-02-2009, 15:43
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

als je je kop vlakt en je ontsteking vervroegd kan het zijn dat ie op 98 beter loopt en niet zelfontbrand.. zolang ie niet nadieseld op 95 gewoon erin gooien en niet over nadenken.

loodvervanger heb je niet nodig, en zal ie ook echt niet beter van lopen

vpower/excellium etc is leuk voor motoren met vermogen, maar niet voor boodschappenwagentjes, schiet je dus niks mee op. er zwerft op youtube ook wel een test rond van 5th gear waarbij er 3 auto's getest worden op verschillende benzines en het instapmodelletje doet er helemaal niks mee. De subaru turbo krijgt er echter wel een paar pekaatjes bij.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #25  
Old 14-02-2010, 15:51
pilsie pilsie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 163
Default

Quote:
Originally Posted by berendd
als je je kop vlakt en je ontsteking vervroegd kan het zijn dat ie op 98 beter loopt en niet zelfontbrand.. zolang ie niet nadieseld op 95 gewoon erin gooien en niet over nadenken.

loodvervanger heb je niet nodig, en zal ie ook echt niet beter van lopen

vpower/excellium etc is leuk voor motoren met vermogen, maar niet voor boodschappenwagentjes, schiet je dus niks mee op. er zwerft op youtube ook wel een test rond van 5th gear waarbij er 3 auto's getest worden op verschillende benzines en het instapmodelletje doet er helemaal niks mee. De subaru turbo krijgt er echter wel een paar pekaatjes bij.




klopt idd ik heb ook een 1.1 gg motor en rijd altijd 95 zonder problemen met dagelijks gebruik. vorige eigenaar reed 98 met stotteren. en mijn maat rijd een impreza gt turbo en tankt alleen 98 tegen motor slijtage omdat de motor bij zo"n auto veel krachten krijgt te lijden en hoge toeren.
dus tank maar gewoon 95
Reply With Quote
  #26  
Old 14-02-2010, 16:25
sirkaj sirkaj is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 46
Default

Ik merk verschil aan de motor met 95 of 98. Verder staat er op een mooie originele sticker bij mij ook dat de motor 98 verlangt. 1.8 ex motor.

Met 95 heb ik sneller last van nadieselen, met 98 niet.
Reply With Quote
  #27  
Old 15-02-2010, 01:46
The_Rabbit's Avatar
The_Rabbit The_Rabbit is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2008
Posts: 539
Default

Quote:
Originally Posted by sirkaj
Ik merk verschil aan de motor met 95 of 98. Verder staat er op een mooie originele sticker bij mij ook dat de motor 98 verlangt. 1.8 ex motor.

Met 95 heb ik sneller last van nadieselen, met 98 niet.


1.1 GG is geen 1.8 he! Ik tank gewoon 95 ron, geen nadieselen of andere problemen! In de originele handleiding van men Mk1 staat zelfs dat je bij geen 91 ron gelode benzine best het laagste octaangehalte tankt,dus 95. Ook omdat het geen motor met hoog vermogen is.

Grtz!
__________________
Daily's :
2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR
1989 VW Golf GL 1.8

Ex VW's:
1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler
1996 VW Golf GT 1.9TDi Special
1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler
1983 VW Golf Rabbit LX 1.1
2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum